Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Luras

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Luras

Inläggav Teslaägare Generalbogge » 12 jun 2019 23:54

Hur vet du att den inte har FSD (total självkörningsförmåga)?
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare

Referralkod: jens3889

Inläggav Frefrik88 » 13 jun 2019 07:07

Det var det dokumentet säljaren bifogade o hänvisade till.
Frefrik88

Inläggav Frefrik88 » 13 jun 2019 07:09

Generalbogge skrev:Hur vet du att den inte har FSD (total självkörningsförmåga)?

Jag gick igenom tillbehörs listan för att se så allt stämde o då sa säljaren att det ej var det, utan vanlig AP.
Frefrik88

Inläggav Teslaägare HelectriC » 13 jun 2019 07:59

Benz skrev:Det är en AP1 bil väl? Jobbigt o få total självkörningsförmåga på en sådan?

inte lätt för en köpare att veta att det är AP1 när det står på det viset. Att kunna se det på blinkers (som iofs kan vara fel bild) är inte heller alla som vet om. Det verkar hetl sjukt att dom inte vill ersätta för felaktig leverans.
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
VW ID.3, Polestar2
Byton, BMW iX3
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare frippe » 13 jun 2019 08:08

HelectriC skrev:
Benz skrev:Det är en AP1 bil väl? Jobbigt o få total självkörningsförmåga på en sådan?

inte lätt för en köpare att veta att det är AP1 när det står på det viset. Att kunna se det på blinkers (som iofs kan vara fel bild) är inte heller alla som vet om. Det verkar hetl sjukt att dom inte vill ersätta för felaktig leverans.

Fast, hur ska den ersättningen beräknas?
Om det är en AP1 bil finns ingen möjlighet att lägga till total självkörningsförmåga, och hur då beräkna vilken skada köparen drabbats av? För det är väl det som är det bärande i ersättningsanspråket, den skada eller påverkan detta drabbat köparen.

Hade det funnits en likvärdig bil med totalt självkörningsförmåga är det bara att räkna ut mellanskillnaden, men det existerar väl inte vad jag kan förstå. För det blir väl fel att jämföra med en AP2 bil. Om det nu är en AP1 bil.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Referralkod: fredrik73366

Inläggav Teslaägare Remuz » 13 jun 2019 08:13

Jag vill ha den bilen om den är ap1. Älskar ap1 :)
P100D 7-sits med allt på
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Referralkod: stefan4169

Inläggav Teslaägare MartinGBG » 13 jun 2019 08:14

Det är fortfarande en AP2 bil :lol:
SÅLD: Model S 70D 2015 - Vitmetallic, Premium Interiör, Panoramatak, AP1
Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare

Inläggav GreenMachine » 13 jun 2019 09:22

frippe skrev:
HelectriC skrev:

Om det är en AP1 bil finns ingen möjlighet att lägga till total självkörningsförmåga, och hur då beräkna vilken skada köparen drabbats av? För det är väl det som är det bärande i ersättningsanspråket, den skada eller påverkan detta drabbat köparen.

Hade det funnits en likvärdig bil med totalt självkörningsförmåga är det bara att räkna ut mellanskillnaden, men det existerar väl inte vad jag kan förstå. För det blir väl fel att jämföra med en AP2 bil. Om det nu är en AP1 bil.

66 000 kr är ju prislappen som du får betala om man lägger till det "tillbehöret" så om bilen då inte levereras med detta så är det ju inte konstigare än att man helt enkelt räknar av det - ev. rimmlig avskrivning etc.
GreenMachine

Inläggav Teslaägare jonsalgerier » 13 jun 2019 10:10

GreenMachine skrev:
frippe skrev:
HelectriC skrev:

66 000 kr är ju prislappen som du får betala om man lägger till det "tillbehöret" så om bilen då inte levereras med detta så är det ju inte konstigare än att man helt enkelt räknar av det - ev. rimmlig avskrivning etc.

Kruxet är nog att (och jag kan ha fel men enligt min erfarenhet och mina diskussioner med Tesla-säljare genom åren) man måste högt upp i chefs-hierarkin för att kunna ändra priset på en bil. Troligtvis så högt upp att det blir riktigt jobbigt för en säljare som gjort fel. Så då kanske det är enklare att försöka gå den "enkla" vägen och hoppas att kunden vill ha bilen mer än vad ett utdraget bråk är värt.
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MDurante » 13 jun 2019 11:32

Skriker du och slåss tillräckligt länge får du tillträde till de höga hönsen i näringskedjan. Jag hade definitivt lagt lite energi med tanke på att det är ganska väsentliga saker det saknas. I mina ögon är iaf vinterhjulen en katastrof att de inte ordnar autopilot/självkörningsförmågan hade jag struntat fullständigt i. Köparen har ju gjort ett jävla kap här, kom igen världens snabbaste serieproducerade bil med 772hl och ludi för 750k, typ vad jag gav för min P3D :D
Model S P85DL+
Model S P85+ AP1 UP Facelift

Model 3 LR Performance HW3 Återlämnad

Moderator i Tesla Tips and Tricks på FB.
Användarvisningsbild
MDurante
Teslaägare

Referralkod: mauricioalfredo8051

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla