Luras

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Luras

Inlägg av Tars »

Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Luras

Inlägg av HelectriC »

MDurante skrev:
HelectriC skrev:
MDurante skrev:
HelectriC skrev:
MDurante skrev:
Ingen här som har hört talas om undersökningsplikt?

När du köper en bostad och den är uppmätt till 200m2 och du ej undersöker före kontraktsskrivning kan du inte komma och klaga på att den bara är 190m2 och vilja ha kompensation.

Varför ska det vara annorlunda med en bil närmare miljonen? Fine gillar man att kasta pengar och hoppas på det bästa får man skylla sig själv. Varför har inte köparen undersökt bilen noga och kollat att alla tillbehören är med?

Allt är inte svart eller vitt. Det är inte en big mac det saknas bacon på direkt.
Det stämmer inte heller! Om bostaden ska vara 200 kvadrat och den har betydligt mindre plats så är det skäl till kompensation. Hört om kvadratmeterpris? Man förväntas inte gå runt med linjal och komma fram till exakt areal på en bostad. Vad är då vitsen med produktbeskrivningar om de inte går att lita på? Kan ju bara skriva ”BIL/BOSTAD säljes, vidare detaljer får du ta redan på själv”
Kvadratmeterpris är inte en fixed value på begagnade fastigheter, det förändrar sig beroende på VEM som köper bostaden och hur MYCKET den går för.

Stämmer inte? Då har du knappast köpt bostäder senaste decenniet. Skulle vilja se dig få en lägenhet i centrala Oslo som är 10% mindre än annonserat när det varit budgivning med flera spekulanter. Men det är klart du bor i Bergen och där har priserna stupat så du kanske får en makrillburk.

Vill du inte ha bostaden så får nästa man i kö. Även i Norge. Talar av erfarenhet efter köp av 10-tals selveierleiligheter och eneboliger. Samma i Sverige bubben.
Nej, jag har inte köpt några existerande bostäder, jag bygger nytt. Men om det inte skulle vara skäl till kompensation om den sålda bostaden är betydligt mindre än utannonserat då vet jag inte. Då är det ju helt ok att skriva 200kvadrat i annonsen, folk kommer på visning, allt är målat vitt och ser sjukt stort ut, så visar det sig att bostaden bara är 150kvadrat? Ingen ska då bry sig, inget problem? Nej, det tror jag inte på.
Och att du lägger dig till med arroganta liknelser och nick names gör inte ditt inlägg häftigare, bara löjligt.
Du bygger nytt, åja räknas 2009 som nytt fortfarande? ;) Du får nog bygga det här decenniet om du nu ska skryta.

Vad du tror spelar inte så stor roll när det redan prövats i tingsrätten i bägge länder, i Norge kan du i princip glömma ersättning om invändigt areal är 10% mindre än annonserat.

https://www.dinside.no/bolig/vi-kan-lyv ... t/62869306

Har ingen aning om var 2009 kom in i bilden, jag har inte byggt nåt hus 2009.
Om huset är 15% mindre då? Du är du med på bollen igen eller?
Återigen så förstår jag inte vad din nedvärderande ton ska tillföra diskussionen? Du kan gärna flytta över till Flashback om du vill fortsätta så.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Luras

Inlägg av HelectriC »

Läste en intressant artikel apropå påståendet om att bostad i Norge utan problem kan diffa en hel del utan att det medför någon möjlighet för ersättning från säljaren.

https://www.dinside.no/bolig/eneboligen ... t/71152440
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 05 nov 2018 10:00

Re: Luras

Inlägg av MartinGBG »

Av nyfikenhet - hur löste sig detta för dig?
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Skriv svar