Få kontakt med SC Upplands väsby...

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av GiGurra »

* Verkar som Tesla SC i upplands väsby nyligen ändrat sina menyval när man ringer dem - finns inte längre något sätt att komma fram till dem för att boka service.

* Får inget svar på epost (1v nu)

* I appen när man väljer "Schedule appointment" så går det inte att ta sig förbi "Location"-steget, för det finns inga locations att välja i Sverige (eller ens i Europa verkar det som), och väljer man inget så är "next"-knappen utgråad..


Så... Hmm.. Någon som vet hur man får kontakt med SC nuförtiden? Jag bor visserligen 30-40 minuter därifrån så jag kan ju åka dit, men tänker även på alla som bor längre bort än så.. hur gör ni?

Har bokat via telefon, epost och appen tidigare, så att alla tre nu fallerar samtidigt gör mig lite förvånad..
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 maj 2015 15:10
Ort: Uppsala

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av JorgenM »

Hej!

Jag har precis samma upplevelse, omöjligt att komma i kontakt med service, jag har även lämnat meddelande på deras kontakt-formulär, men man hör inte av dem, man kanske borde åka dit?

(Jag hade en service bokad nästa vecka men Viktor ringde upp och sa att de kanske skulle ta servicen med en ranger istället, blev sedan ombokad till slutet av juli och nu omöjligt att få kontakt).
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av GiGurra »

Verkar gå att boka på hemsidan om man loggar in och trycker på "Hantera" bredvid sin bil. Då finns SC upplands väsby valbart!
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1374
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av thebishop »

Jag bokade tid med appen för någon dag sedan...
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
BMW iX xDrive50 (2024)
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av GiGurra »

"Error, try again later" i appen, 2 dygn nu :P
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Remuz »

P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Bjelke »

I morgon åker jag preliminärt ner till Väsby, 26 mil, enbart för att få kontakt med Service och (förhoppningsvis) få en provtur med en tekniker för att bedöma
lite problem på nya bilen och i steget efter boka en tid för åtgärd...
*livet med en Tesla* :twisted:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av NEO »

Bjelke skrev:
I morgon åker jag preliminärt ner till Väsby, 26 mil, enbart för att få kontakt med Service och (förhoppningsvis) få en provtur med en tekniker för att bedöma
lite problem på nya bilen och i steget efter boka en tid för åtgärd...
*livet med en Tesla* :twisted:
Katastrofalt ...

Boka service i appen i all ära, men det är långt ifrån alla Teslaägare som bör anpassa sig till ALLT inom modern teknik. För mig är det fine, men bara för det betyder det inte att den äldre generationen tycker det är OK. Från att typ aldrig svarat i telefon på SC till att inte vara kontaktbara öht är inte bra.
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av GiGurra »

MDurante skrev:
Bjelke skrev:
I morgon åker jag preliminärt ner till Väsby, 26 mil, enbart för att få kontakt med Service och (förhoppningsvis) få en provtur med en tekniker för att bedöma
lite problem på nya bilen och i steget efter boka en tid för åtgärd...
*livet med en Tesla* :twisted:
Katastrofalt ...

Boka service i appen i all ära, men det är långt ifrån alla Teslaägare som bör anpassa sig till ALLT inom modern teknik. För mig är det fine, men bara för det betyder det inte att den äldre generationen tycker det är OK. Från att typ aldrig svarat i telefon på SC till att inte vara kontaktbara öht är inte bra.
Ja, tyvärr, jag är beredd att hålla med - att släcka ner normala kontaktmöjligheter för service gör att jag förmodligen inte kommer våga satsa på en ny tesla efter nuvarande. Kommer heller inte kunna rekommendera till andra..

Lite synd. Övriga missar kan man väl leva med men detta luktar faktiskt lite skumrask..

Får hoppas att dom drar tillbaka detta beslut.
Användarvisningsbild
svlu
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 23 jun 2016 14:27
Ort: Uppsala

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av svlu »

Eftersom Europachefen precis har lämnat Tesla får vi hoppas att den kommande bidrar till att förbättra detta!
Tesla Model 3 LR Performance Basic
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Bjelke »

Ja verkligen för det här är INTE ok på något sätt :(
Just nu står vi och laddar i Fullerö, på väg mot Väsby för besöket i morgon...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Verdi »

Bara att hoppas att bilen håller ihop då. :?

Är läget så knapert ekonomiskt att de anser att det är värt att offra kundnöjdheten för kortsiktiga ekonomiska mål?

Svarade de på mail inom rimlig tid så hade det väl varit ok. Nån som har nån känsla för det?
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Pro-Z »

Mejlade för 4 veckor sedan. Fortfarande inget svar. Nu är det inget akut ärende som tur är men fortfarande extremt frustrerande att inte ens få ett svar i stil med att "vi har inte tid" så att man vet att mejlet i alla fall gått fram och att man står på kö...
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av GiGurra »

Pro-Z skrev:
Mejlade för 4 veckor sedan. Fortfarande inget svar. Nu är det inget akut ärende som tur är men fortfarande extremt frustrerande att inte ens få ett svar i stil med att "vi har inte tid" så att man vet att mejlet i alla fall gått fram och att man står på kö...
Samma upplevelse jag med. De brukade faktiskt alltid svara på mina mail, 1-3 dagar sedan fick jag alltid svar.
Men nu verkar det trögt..
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av snowtroll »

Samma problem här,
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.

har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
Screenshot_20190703-094618_Tesla.jpg
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av snowtroll »

snowtroll skrev:
Samma problem här,
Har ett baklyse som nu inte bara ar full i kondens utan också funkar som vattenpass.
Två bakdörrar som är monterade för lågt,
och sedan har jag inte hört nått om vinterhjulen som jag skulle fått för 2 veckor sedan.

har försökt nu i 3 veckor via tel, mail (som nu har autorespons och hänvisar till appen), web (via hantera, support formuläret) och senaste två dagarna använt appen flertal tillfällen som ger följande meddelande när ja klickar vidare för att confirmera datum plats osv.:
Update :D Kanske finns hopp. :?:
Delivery addressen som jag också använde fick jag respons på som lyder:

"Tack för ert meddelande!

Vi beklagar för detta och självklart skall vi åtgärda baklycktan!  

Tesla har släppt ett nytt verktyg för serviceäreden och nu kan ni boka in er via er MyTesla profil på tesla.com.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänliga hälsningar,

Inside Delivery Advisor | EMEA Sales"

Bakdörrarna var inte nämnda vid tillfället Delivery mejlades, bara för tydlighetens skull, då svaret ser ut som de annars ignorerat dörr problemet.
Dock sades inget om beställda vinterdäck.

Mvh Peter

Update:
Det sket sig, vare sig Appen eller Webben funkar. Verkar som nått har ballat ur duktigt på deras IT-drift.
Screenshot_20190703-094618_Tesla.jpg
Skärmavbild 2019-07-03 kl. 12.45.24.png
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Beigler »

Det är katastrof detta. Funderar för första gången på tre år på att nu går det inte att köra tesla längre. Lämnade bilen på service för två dagar sedan. Skulle ta en halv dag. Får ett sms varje dag om att det inte är klart och vi återkommer i morgon. Går inte att ringa tillbaka. Att inte kunna prata med någon är helt oacceptabelt. Skall på semester snart och vet inte ens hur jag skall göra för att de strular.

Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av taliz »

Beigler skrev:
Det är katastrof detta. Funderar för första gången på tre år på att nu går det inte att köra tesla längre. Lämnade bilen på service för två dagar sedan. Skulle ta en halv dag. Får ett sms varje dag om att det inte är klart och vi återkommer i morgon. Går inte att ringa tillbaka. Att inte kunna prata med någon är helt oacceptabelt. Skall på semester snart och vet inte ens hur jag skall göra för att de strular.

Om någon har kontakter internt på Tesla. Snälla, säg till dem att det måste få gå att prata med folk. Mycket kan ske via appen. Men inte allt. Jag vill verkligen fortsätta äga tesla och köpa fler bilar till min personal då det är fantastiska bilar. Men just nu går det nästan inte...
Ju mer tid de spenderar i telefon, desto mindre tid har de att utföra faktiskt arbete. Själv brukar jag ha telefonen på mute för det mesta, folk får maila eller messa om det är något.
Så jag förstår varför de gjort som de gjort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9341
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av bylund »

Anledningen är inte så svår att förstå, men de måste ju inse att det innebär en drastisk sänkning av servicenivån att göra sig onåbara.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Verdi

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Verdi »

bylund skrev:
Anledningen är inte så svår att förstå, men de måste ju inse att det innebär en drastisk sänkning av servicenivån att göra sig onåbara.
Det är oförlåtligt. En uppenbar felbedömning av Tesla. De kommer behöva backa på det här.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av OfarligTesla »

Ja det hade ju varit okej om det fanns möjligheter att ställa frågor (som besvarades snabbt) under pågående ärende i appen eller liknande, eller att de helt enkelt höll tiderna de satte ut från början.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av snowtroll »

Ja alltså någon form av feedback är det minsta men kan begära och att sedan få någon form af prognos på när man kan få hjälp.
Idag ballade sensorn av för att kunna öppna laddluckan med laddhandtaget :(
I övrigt funkar allt ... Myste på med släp till bygghandel igen :P :mrgreen:
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av NEO »

Varför använder inte Tesla sig av ärendenummer? Tycker det är så förbannat enkelt att ta kontakt med försäkringsbolag, banker, myndigheter när man får ett ärendenummer som svar på mail man skickat och att de är på saken. Det kan väl inte vara svårt att ordna?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Remuz »

MDurante skrev:
Varför använder inte Tesla sig av ärendenummer? Tycker det är så förbannat enkelt att ta kontakt med försäkringsbolag, banker, myndigheter när man får ett ärendenummer som svar på mail man skickat och att de är på saken. Det kan väl inte vara svårt att ordna?
Finns nog inte nummer så det räcker :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...

Inlägg av Bjelke »

När jag in i Väsby igår så pratade vi en hel del om det här,
till att börja med så kan vi ta förklaringen till varför dom gör detta, väldigt många samtal till SC har tydligen handlat om support för olika funktioner i bilen,
som tex hur klimatanläggningen funkar eller hur man aktiverar AP osv osv, och alltså inte service-ärenden dvs fel på bilarna osv, vilket då såklart ledde till
att dom fick lägga mycket tid på sånt som dom inte har som huvuduppgift egentligen medans ägare med fel på bilarna fått sämre service (längre väntetider i telefon mm).

Detta kan man ju förstå, men att stänga ner möjligheten att ringa dit innan man har ett fungerande alternativ känns absurt milt sagt. Att dom samtidigt inför ett nytt
val i växeln för just support, som är helt rätt tänkt, men inte då behåller det gamla valet för service på bilarna det förstår jag helt enkelt inte...

Jag frågade hur det var tänkt för dom som inte ens använder en smartphone, inte vill installera en massa appar, inte förstår sig på allt sånt här, inte har kontakt med
mobilnätet, bara vill prata med en människa direkt eller vilken annan förklaring som helst, så blev svaret att det på hemsidan finns en mailadress man kan använda (vilket
såklart inte är ett alternativ för flera av dom jag syftade på tidigare, och mail vet vi ju hur "bra" Tesla är på att hantera)
ELLER ringa centrala supporten dvs numret som man kan se i bilen och som normalt kanske mest
används när man blir stående med ett problem med bilen och inte kan ta sig vidare (tex när laddningen inte funkar), där kan man få hjälp med att skapa ett ärende precis
som det är tänkt med funktionen i appen.
Centrala supporten kan såklart även svara på en del frågor man kan tänkas ha och diverse annat.
Problemet med den centrala supporten, till skillnad från att kunna ringa till sitt lokala Service Center, är ju språket, behärskar man inte engelska så blir det inte kul, och det
kan jag tänka mig gäller just den där gruppen av ägare som inte ens har appen installerad eller tycker "data" är pest.

Så, om man alltså vill komma i kontakt med Tesla och appen inte funkar så ring centrala numret, och var beredd på att ta det på engelska...
Plan B, ring en säljare... ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar