Boka SC utan App!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Boka SC utan App!

Inlägg av TheJonas »

Hej,
Jag försöker komma i kontakt med SC i Göteborg, har ännu inte fått igenom min Owner Transfers (väntetid 3-7 veckor) på min Tesla S så kan inte boka via App. Telefon hänvisar till Appen eller hemsidan, hemsidan svarar man tydligen inte på mail. Vad är det med kundservicen på Tesla egentligen?!


Har Teslas sverigechef på LinkedIn - är det dags att ta kontakt med honom eller hur vill de att frustrerade kunder ska agera?
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av TeslaX Anders »

Mejla : Gothenburg_Service@tesla.com
Jag fick svar snabbt.
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av TheJonas »

[quote="TeslaX Anders"]Mejla : Gothenburg_Service@tesla.com
Jag fick svar snabbt.[/

Ligger ett autosvar att den e-posten inte övervakas längre. Bokning hänvisas till app som kräver att de behandlat Owner Transfer.

Asså, jag blir knäpp på Teslas kundservice - börjar snart ångra att jag köpt en så dyr bil från dem.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av TheJonas »

Gör så att jag åker in till SC i Göteborg helt enkelt så får de bara lösa något!
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av HX100 »

Jag är relativt ny ägare också. Innan de gjorde denna ändring med att bara ge support via app så var det väldigt enkelt att ringa och prata med någon, SC i Göteborg tex. Hoppas det är ett högst tillfälligt experiment detta.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1362
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av thebishop »

Enligt SC infracity skall man kunna ringa deras support om man har problem med att komma in med appen (och då får man prata med en människa och borde kunna få sc ringa tillbaka om man nu inte har appen). Har inte letat efter nummer eftersom appen funkat bra för bokning för mig, men jag frågade ändå av nyfikenhet...
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av TheJonas »

thebishop skrev:
Enligt SC infracity skall man kunna ringa deras support om man har problem med att komma in med appen (och då får man prata med en människa och borde kunna få sc ringa tillbaka om man nu inte har appen). Har inte letat efter nummer eftersom appen funkat bra för bokning för mig, men jag frågade ändå av nyfikenhet...
Pratade med en amerikansk kundservice gör en vecka sen som skulle lösa att SC ringde upp inom ett par timmar. De snackar mycket kundservice, lovar saker men de lever inte upp till det ungefär som de bara vill få bort oss ”jobbiga”’kunder - troligen har de inte rutin för kundservice på tesla!
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Boka SC utan App!

Inlägg av Teslanorr »

Hur fick du tag i Amerikanske kundservice? Får inte appen fungera alls... "error"...brukade ju gå ringa Infra...
Skriv svar