Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av bylund »

OfarligTesla skrev:
kanylbullen skrev:
Nu gick det plötsligt att boka service i appen. Första tillgängliga tid i Stockholm 27e aug.
Japp, samma här. De fick väl tummen ur nu och fixade det.
Så nu fylls alla tider t o m november med folk som inte lyckats boka tidigare? :D
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av OfarligTesla »

bylund skrev:
OfarligTesla skrev:
kanylbullen skrev:
Nu gick det plötsligt att boka service i appen. Första tillgängliga tid i Stockholm 27e aug.
Japp, samma här. De fick väl tummen ur nu och fixade det.
Så nu fylls alla tider t o m november med folk som inte lyckats boka tidigare? :D
När man väl kan boka så är ju servicen rätt snabb ändå och de bokar av folk för att köra ranger/mobile service. Jag kunde få mitt jobb gjort på någon av hubbarna för ”mobile service” redan nästa vecka om jag ville.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av LarsL »

kanylbullen skrev:
Nu gick det plötsligt att boka service i appen. Första tillgängliga tid i Stockholm 27e aug.
De kanske är tillbaka från semestern?
Användarvisningsbild
M455E
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 30 jun 2019 22:45
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av M455E »

Tesla bokade på eget bevåg idag av min tid som jag bokat 16/8 pga alla delar inte har kommit in. Har 6 garantikrav varav ett är smutsigt innertak, såg inte fingeravtrycken vid leverans :(
Dom kunde åtminstone ha fixat det eller betalat för rekond på annan firma. Nu svarar dom inte mig...
Fingeravtrycken samt blindspot problem pga dålig kamera är det som stör mig mest. En lackskada gör dock att jag inte vill lackförsegla eller foliera innan det är fixat. :?
<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Verdi

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Verdi »

bylund skrev:
OfarligTesla skrev:
kanylbullen skrev:
Nu gick det plötsligt att boka service i appen. Första tillgängliga tid i Stockholm 27e aug.
Japp, samma här. De fick väl tummen ur nu och fixade det.
Så nu fylls alla tider t o m november med folk som inte lyckats boka tidigare? :D

Första lediga tid just nu är 24 sept. Så skynda! :)
Magnus71
Inlägg: 146
Blev medlem: 27 dec 2017 20:13
Ort: Östersund

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Magnus71 »

Har aldrig behövt kontakta Tesla service tidigare.
Provade precis att boka i appen. Fungerar inte bra. I mitt fall så bor jag i Östersund. Anger jag min hemadress så är alla förslag på Tesla center som kommer upp i Norge. Eftersom de är närmast. Kan ej välja Stockholm. Men väljer jag ett serviceställe i Norge så blir det sedan error vid bokningen.
Nu fick jag istället ange adress till Stockholm för att få den möjligheten. Då gick bokningen igenom.
I just detta fall spelar det ingen roll då jag är ute efter att få en mjukvaruuppdatering pushad.
Men nu undrar jag över ev. Framtida bokningar.
- Kan man som svensk inte boka i Norge? 30 mil till Trondheim är kortare än 60 mil till Stockholm.
- Finns det något annat sätt att boka i appen med rätt hemadress och ändå välja annat servicecenter än dom som föreslås i appen?
-Kan man få en mjukvaruuppdatering pushad på annat sätt än boka servicetid i appen?
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av evilirish »

Vad har du ställt in för preferens för mjukvaru-uppdateringar? Har du kvar den i standard-inställning kan det dröja mellan uppdateringar.
Jag ändrade så fort det blev möjligt och brukar sen dess få min uppdatering inom 1-3 dagar efter att den blir tillkännagiven.
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av Vulgarsonic »

I början verkade det som att sätta uppdateringspreferens till advanced funkade bra.
Nu verkar det dock inte spela nån roll alls för min del.
Får ändå inga uppdateringar.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av anna__ »

Vulgarsonic skrev:
I början verkade det som att sätta uppdateringspreferens till advanced funkade bra.
Nu verkar det dock inte spela nån roll alls för min del.
Får ändå inga uppdateringar.
Samma här, har inte sett röken av den nya uppdateringen :/
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 437
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av kikat »

Får inte heller uppdateringar direkt med avancerat.
Får de ungefär med 1-2 veckors intervall när den stora massan får de enligt https://teslafi.com/firmware/
Visst är det kul med uppdateringar med varför ta servicetid från SC för att få de att pusha ut en uppdatering oftare, den kommer ju så småningom.
De verkar redan vara överbelamrade med jobb så dumt att boka in skitsaker. Finns viktigare saker för de att lägga tid på, t.ex. bilar som läcker in vatten eller inte fungerar alls.
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Verkar som Tesla skär ner Kundservice

Inlägg av olarsson »

Får bara Error i appen... Och inte finns det någon frunk i telefonen att lägga bananer...

EDIT: Lyckades via mitt konto på nätet/webläsare. Och fick en tid redan i mitten av september.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Skriv svar