Larmrapporter i Teknikens värd

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Pall
Inlägg: 96
Blev medlem: 17 jun 2019 16:41

Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av Pall »

Om det stämmer känns det ju inte bra...
https://teknikensvarld.se/larm-om-dalig ... hos-tesla/
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av MarcusC »

Om det stämmer eller inte vet jag inte och om det stämmer är det så klart inte bra.

Samtidigt måste man nog ibland ta sådana här artiklar med en liten nypa salt.
Man kan ju fråga sig vem är det som läcker sånt här till media?

Kanske någon/några fd anställda som inte gillar Tesla och i ren ilska hittar på saker.
Man fick kanske inte löneförhöjningen man trodde skulle få och så ringer man CNBC.

Men oavsett är det ju tråkigt om sånt här kommer ut till media oavsett om det är fakta eller fiktion, det skadar ju bara Tesla.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av TechNerd »

Nu är väl inte CNBC det mest objektiva nyhetsflödet gällande tesla så skulle nog ta det med en stor nypa salt.

Samma sak läste jag för övrigt om Volvo bara för ett par veckor sen. Där de anställda som fick arbetsskador inte fick riktig ersättning etc.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av hed »

Rätt kul att läsa kommentarerna. Svenskar på internet är för jävla dumma asså.. :lol: Jag skulle vilja se hur de ser ut där bakom sina tangentbord :lol: :lol:
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av LarsL »

Det finns en Billionindustri som inget hellre önskar än att Tesla ska misslyckas.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av Remuz »

Jag tror det inte kan finnas en 2M-pryl jag skulle ha samma överseende med som min tesla. Dock tar ju tålamodet slut efter ett tag...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av JonasH »

Det är nog ingen dans på rosor att jobba på Tesla men jag tar vis av erfarenhet allt som står i Teknikens Värld med ett lastbilslass salt.

Eller för att utrycka mig i klarspråk.
T.V. är välkända för skitsnack om elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet och har absolut 0 trovärdighet i min värld.

För att inte tala om CNBC och deras så kallade expert Bob Lutz som påstått att Tesla ska gå konkurs fler gånger än jag bytt kalsonger...
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Larmrapporter i Teknikens värd

Inlägg av swegarm »

Sådana larmrapporter kommer i Göteborgs posten då och då också, fast om Volvo Cars.
Skriv svar