Dumpa Tesla?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Dumpa Tesla?

Inlägg av Eroz »

Hej!

Oki. Nu börjar väl humöret bli sisådär beträffande ägandet av en Tesla.
Jag kommer i ett senare inlägg skriva hur alla mina turer har varit. Syftar först och främst till deras kundservice som i stort är obefintlig.

Idag när jag fick nog för att fråga hur det går med mina ärenden eftersom jag inte hört något på flera månader (Har säkert sagt det förut men jag är en person med TÅLAMOD i vanliga fall) så mailade jag Stockholm_Service@tesla.com och vad fick jag för svar?
Den mailadressen går inte längre att maila till då den inte övervakas. Jaa, de har stängt av möjligen att kontakta dom både via telefon och mail och hänvisar istället till ett formulär på deras hemsida.

Hur många biltillverkare stänger av möjligheten till att kontakta dom på detta sättet eller har denna extrema väntetiden vid serviceärenden eller för den delen skiter i att ÅTERKOPPLA i överhuvudtaget.

Finns det någon här som jobbar med kunder idag och beter sig på detta sätt och får företaget att funka? Hade jag vetat hur de behandlar sina kunder i förväg hade jag aldrig satt min fot i en Tesla.

NEJ det är inte OK att behandla oss befintliga ägare på det här viset trots att de sålt flera MODEL 3 i Sverige under detta året. Hur skulle det vara ifall Volvo skett fullständigt i sina kunder varje gång det släpper en ny modell? Precis inte så bra. Tesla har väl funnits i 16 år nu så det går inte heller köra det kortet!

Vi måste stå upp och agera nu!!
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Foluke »

Eroz skrev:
Hej!

Oki. Nu börjar väl humöret bli sisådär beträffande ägandet av en Tesla.
Jag kommer i ett senare inlägg skriva hur alla mina turer har varit. Syftar först och främst till deras kundservice som i stort är obefintlig.

Idag när jag fick nog för att fråga hur det går med mina ärenden eftersom jag inte hört något på flera månader (Har säkert sagt det förut men jag är en person med TÅLAMOD i vanliga fall) så mailade jag Stockholm_Service@tesla.com och vad fick jag för svar?
Den mailadressen går inte längre att maila till då den inte övervakas. Jaa, de har stängt av möjligen att kontakta dom både via telefon och mail och hänvisar istället till ett formulär på deras hemsida.

Hur många biltillverkare stänger av möjligheten till att kontakta dom på detta sättet eller har denna extrema väntetiden vid serviceärenden eller för den delen skiter i att ÅTERKOPPLA i överhuvudtaget.

Finns det någon här som jobbar med kunder idag och beter sig på detta sätt och får företaget att funka? Hade jag vetat hur de behandlar sina kunder i förväg hade jag aldrig satt min fot i en Tesla.

NEJ det är inte OK att behandla oss befintliga ägare på det här viset trots att de sålt flera MODEL 3 i Sverige under detta året. Hur skulle det vara ifall Volvo skett fullständigt i sina kunder varje gång det släpper en ny modell? Precis inte så bra. Tesla har väl funnits i 16 år nu så det går inte heller köra det kortet!

Vi måste stå upp och agera nu!!
Hur kommer det sig att du inte registrerat dig som teslaägare? Trovärdigheten i dina klagomål ökar i så fall.
Model S P85D,
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Eroz »

Foluke skrev:
Eroz skrev:
Hej!

Oki. Nu börjar väl humöret bli sisådär beträffande ägandet av en Tesla.
Jag kommer i ett senare inlägg skriva hur alla mina turer har varit. Syftar först och främst till deras kundservice som i stort är obefintlig.

Idag när jag fick nog för att fråga hur det går med mina ärenden eftersom jag inte hört något på flera månader (Har säkert sagt det förut men jag är en person med TÅLAMOD i vanliga fall) så mailade jag Stockholm_Service@tesla.com och vad fick jag för svar?
Den mailadressen går inte längre att maila till då den inte övervakas. Jaa, de har stängt av möjligen att kontakta dom både via telefon och mail och hänvisar istället till ett formulär på deras hemsida.

Hur många biltillverkare stänger av möjligheten till att kontakta dom på detta sättet eller har denna extrema väntetiden vid serviceärenden eller för den delen skiter i att ÅTERKOPPLA i överhuvudtaget.

Finns det någon här som jobbar med kunder idag och beter sig på detta sätt och får företaget att funka? Hade jag vetat hur de behandlar sina kunder i förväg hade jag aldrig satt min fot i en Tesla.

NEJ det är inte OK att behandla oss befintliga ägare på det här viset trots att de sålt flera MODEL 3 i Sverige under detta året. Hur skulle det vara ifall Volvo skett fullständigt i sina kunder varje gång det släpper en ny modell? Precis inte så bra. Tesla har väl funnits i 16 år nu så det går inte heller köra det kortet!

Vi måste stå upp och agera nu!!
Hur kommer det sig att du inte registrerat dig som teslaägare? Trovärdigheten i dina klagomål ökar i så fall.
Trovärdighet? Så om jag registrerar mig som "Teslaägare" här med en random Tesla så hade det ökat min trovärdighet? För du vet att det är möjligt va?
Du får tro vad du vill. Självklart har jag skrivit mina andra inlägg här för att slutligen lägga in detta klagomålet. Doh
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Bjelke »

Tesla sköter det här extremt jä...läs uselt rent ut sagt :(
Det dom sa när jag var dit senast var att om man inte får kontakt genom appen osv så kan
man ringa det centrala numret (det som står i bilen)...
Helt sjukt ändå tyvärr.
Frågan är om det ens är lagligt att göra så här Sverige?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Verdi »

Bjelke skrev:
Tesla sköter det här extremt jä...läs uselt rent ut sagt :(
Det dom sa när jag var dit senast var att om man inte får kontakt genom appen osv så kan
man ringa det centrala numret (det som står i bilen)...
Helt sjukt ändå tyvärr.
Frågan är om det ens är lagligt att göra så här Sverige?
Jag tänkte gräva upp häcken, bygga staket, renovera terrassen osv i höst och/eller nästa år och vill ha en bil med dragkrok för första gången i mitt liv. Tänkte först skaffa en Model 3 men nu känns det inte helt rätt. Kommer nog köpa en Volvo XC70 istället för vår i3. Kommer bara rulla ca 1000 mil per år så bränslekostnaden är rätt liten. Förhoppningsvis kommer i3:an till någon som kör mer. :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av LarsL »

Exakt vilka problem har du? Har du skapat ett ärende på hemsidan eller i appen?
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Eroz »

Bjelke skrev:
Tesla sköter det här extremt jä...läs uselt rent ut sagt :(
Det dom sa när jag var dit senast var att om man inte får kontakt genom appen osv så kan
man ringa det centrala numret (det som står i bilen)...
Helt sjukt ändå tyvärr.
Frågan är om det ens är lagligt att göra så här Sverige?
Ja inte så roligt... Menar du numret där det står "Behöver du Tesla vägassistans? Ring 898 869 84"?
- Tyvärr Telia kundbesked på det numret att det inte används.. Vet inte om man ska skratta eller gråta..
LarsL skrev:
Exakt vilka problem har du? Har du skapat ett ärende på hemsidan eller i appen?
Ärendena som är aktuella nu har jag pratat och skapat med Tesla direkt via telefon och mailat.

Aktuella ärenden just nu (Där första ärendet är det äldsta i ordningen):

Ena A pelaren i bilen har fel beklädnad. Skickade bilder till en person jag pratade med hos Tesla. Ingen återkoppling gjordes. Fick ringa upp själv efter 1 månad och undra vad som händer och de kunde inte se att det fanns något ärende på det alls. När jag bevisa att jag talat med en person hos dom och skickat bilder osv så fick jag till svar att den personen slutat och att de inte kommer åt varandras konton och att det därför inte blivit något av mitt ärende? Fick skicka allt på nytt till stockholm_service@tesla.com.
- Fick återkoppling tillslut på detta efter 1 månad via telefon där de meddelade att delarna har kommit men att jag kommer få betala för detta själv eftersom det inte fanns något bevis på att det var så från början???? Otroligt men sant tyvärr.. Ville boka in en tid men ville att jag skulle komma den enda veckan jag inte hade möjlighet. Dessutom var jag även tvungen att meddela vid detta tillfället att framvagnen låter. De la in ett ärendet på det och skulle kontakta mig igen. Inget samtal än så länge och ja det var ett tag sedan.

Uppdatera CoC uppgifter och inkludera dragkrok som de glömt regga på bilen. Detta inkluderar då även TRAILER MODE som måste läggas in i mjukvaran.
- (SAKNAR ÅTERKOPPLING)

Framvagnen låter (som nämnt ovan) som en väl använd säng. Både när man svänger och kör över ojämnheter. Darrar även vid gaspådrag. Antar att detta hänger ihop..
- (SAKNAR ÅTERKOPPLING)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av taliz »

Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av LarsL »

Ser också ett litet värde i att registrera ärendet i ett system, vilket jag hoppas att appen webbsidan är direkt kopplade till. Att ha ett service system som bygger på enskilda anställdas maikonton är inte en vinnande strategi i längden. Dessutom måste man ha ett system som rangordnar åtgärder på ett bra sätt så att det viktigaste görs först. Rangordningen får inte bygga på kompis-kompis eller den som tjatar mest i telefonen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Svenssons »

Eroz skrev:
Uppdatera CoC uppgifter och inkludera dragkrok som de glömt regga på bilen. Detta inkluderar då även TRAILER MODE som måste läggas in i mjukvaran.
- (SAKNAR ÅTERKOPPLING)

Framvagnen låter (som nämnt ovan) som en väl använd säng. Både när man svänger och kör över ojämnheter. Darrar även vid gaspådrag. Antar att detta hänger ihop..
- (SAKNAR ÅTERKOPPLING)
Fel uppgifter i CoC hade jag också på min bil (Model X) men fick dessa åtgärdade innan leverans. Är detta ny bil eller så att det varit fel sedan kanske 2016? Kanske större bekymmer att göra på äldre bil.

Min framvagn gnisslade en hel del när jag svängde och när jag gasade på lite efter att ha lastat bilen en del. Försvann tillfälligt efter ett tag utan last. Lade serviceärende på det tillsammans med några andra saker till SC Mölndal, skickade YouTube-länk med filmbevis och sedan körde en tekniker med mig när jag hade tid bokad och han kunde identifiera vad det var och bytet gjordes under dagen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Mickep »

Så är det, jag tror att de som vill ha telnummer är de dom vill gå före i kön genom att föra mest oväsen (och sedan genom förtäckta hot att gå till chefen om man inte ögonblickligen underkastar sig kundens vilja).
Med ett webbformulär blir kunden anonym och servicen kan prioritera. Och jobba i ro.
Sedan tycker jag att enkla saker (eller felanmälningar) skall gå snabbt. Mer komplicerade eller större saker har folk förståelse att de tar tid. Snabb återkoppling där de talar om hur länge det kan ta.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av LarsL »

Sen måste så klart appen och webbsidan funka, vilket den nu verkar göra igen.
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Delta »

Oj Oj vilket gnäll. Försök att vara sakliga. Räkna inte med respekt om ni inte kan hålla en hövlig ton. :?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
Sen måste så klart appen och webbsidan funka, vilket den nu verkar göra igen.
Jag tycker om webbformuläret och framför allt felanmälan via appen. Fungerat utmärkt de gånger som jag jag behövt det. Jag vill inte behöva ringa och försöka skynda på servicen och behöver inte respons på den service som jag bokat. Tiden jag valt för service har accepterats direkt och sedan har jag fått följdfrågor som jag varit beredd på som gör att de förstår bättre vad som behöva (bilder, film etc).

Funkar inte dessa vägar in så man inte kan boka en tid så blir det så klart bedrövligt när telefon och email inte finns.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av LarsL »

Jag gillar också webbokning.

Bygger ett system på att kunderna ska ringa och tjata för att få något gjort då havererar verksamheten snabbt. Jag har haft leverantörer som jobbat så, det var hopplöst var tvungen att ringa dem flera gånger i veckan för att inte komma efter i kön.
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Eroz »

taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Nu är det väl ändå så att ett problem kan vara större för en person och mindre för en annan. Visst en beklädnad har inget direkt inverkan på funktion i bilen men det är också ett ärende som varat under en väldigt lång tid och att Tesla inte verkar ha ett Ärendehanteringssystem som anställda enkelt kan lägga upp ärende i och skicka till varandra får väl ändå ses som ganska anmärkningsvärt. Att de även tror att man ska ha "ändrat" detta själv på en 2 år gammal bil och att det inte såg ut så från fabrik så att man får betala för ändringen själv förstår jag inte heller. Uppdatera CoC uppgifterna till mig och lägga in TRAILER MODE ser jag som ganska viktigt för min del eftersom jag använder krok ofta. Att framvagnen låter måste väl ändå gå i din kategori "Allvarlig" För jag kan väl inte tro att folk ignorera detta problemet och kan köra på motorväg och känna sig trygg? För jag kan väl inte tro att man ska vara tvungen att köra i diket innan man får hjälp.
LarsL skrev:
Ser också ett litet värde i att registrera ärendet i ett system, vilket jag hoppas att appen webbsidan är direkt kopplade till. Att ha ett service system som bygger på enskilda anställdas maikonton är inte en vinnande strategi i längden. Dessutom måste man ha ett system som rangordnar åtgärder på ett bra sätt så att det viktigaste görs först. Rangordningen får inte bygga på kompis-kompis eller den som tjatar mest i telefonen.
Att ha ett Ärendehanteringssystem som alla andra stora företag får väl ändå ses som ganska självklart? Det inkluderar naturligtvis ett system där båda Webbformulär/App/Telefonkontakt/Mail går in i samma system. Jag har en del erfarenhet av sådan system och kan säga att det är ganska Standard. Att Tesla valt att enbart ha App/Webbformulär sticker däremot ut och är allt annat än kundvänligt.
Svenssons skrev:
Eroz skrev:
Uppdatera CoC uppgifter och inkludera dragkrok som de glömt regga på bilen. Detta inkluderar då även TRAILER MODE som måste läggas in i mjukvaran.
- (SAKNAR ÅTERKOPPLING)

Framvagnen låter (som nämnt ovan) som en väl använd säng. Både när man svänger och kör över ojämnheter. Darrar även vid gaspådrag. Antar att detta hänger ihop..
- (SAKNAR ÅTERKOPPLING)
Fel uppgifter i CoC hade jag också på min bil (Model X) men fick dessa åtgärdade innan leverans. Är detta ny bil eller så att det varit fel sedan kanske 2016? Kanske större bekymmer att göra på äldre bil.

Min framvagn gnisslade en hel del när jag svängde och när jag gasade på lite efter att ha lastat bilen en del. Försvann tillfälligt efter ett tag utan last. Lade serviceärende på det tillsammans med några andra saker till SC Mölndal, skickade YouTube-länk med filmbevis och sedan körde en tekniker med mig när jag hade tid bokad och han kunde identifiera vad det var och bytet gjordes under dagen.
Bilen är en Tesla Model X 2017 och uppgifterna har varit fel från början. Tyvärr kör jag mycket själv med bilen så den är inte så lastad och låter ändå. Får väl hoppas att det blir åtgärdad i nutid så att man kan känna sig trygg på vägarna igen.
Mickep skrev:
Så är det, jag tror att de som vill ha telnummer är de dom vill gå före i kön genom att föra mest oväsen (och sedan genom förtäckta hot att gå till chefen om man inte ögonblickligen underkastar sig kundens vilja).
Med ett webbformulär blir kunden anonym och servicen kan prioritera. Och jobba i ro.
Sedan tycker jag att enkla saker (eller felanmälningar) skall gå snabbt. Mer komplicerade eller större saker har folk förståelse att de tar tid. Snabb återkoppling där de talar om hur länge det kan ta.
Tyvärr tror kanske många att det fungerar att hota och föra oväsen. Jag kan av erfarenhet säga att det i min mening enbart är skojarföretag som hjälper kunder som beter sig på detta sättet. (Som har något att dölja)
Varför skulle en person i en kundtjänst vara rädd för att en kund skulle gå till chefen/media/något-annat ifall man utför ett hederligt jobb? Säger allt eller hur?

Det kunder däremot har all rätt att bli upprörda över är när de inte får någon återkoppling på deras ärende. Det kan inte ta flera månader innan man får veta vad som händer.
- Tack vi har tagit emot ditt ärende och kommer behandla det i tur och ordning
- Vi har nu börjat kolla på ditt ärende och återkommer så fort vi får möjlighet
- Vi har nu kollat igenom ditt ärende och du behöver komma in med din bil för service. Vänligen välj någon av följande lediga tider. VAL AV TIDER

Hur svårt kan det vara?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Svenssons »

Eroz skrev:
Det kunder däremot har all rätt att bli upprörda över är när de inte får någon återkoppling på deras ärende. Det kan inte ta flera månader innan man får veta vad som händer.
- Tack vi har tagit emot ditt ärende och kommer behandla det i tur och ordning
- Vi har nu börjat kolla på ditt ärende och återkommer så fort vi får möjlighet
- Vi har nu kollat igenom ditt ärende och du behöver komma in med din bil för service. Vänligen välj någon av följande lediga tider. VAL AV TIDER

Hur svårt kan det vara?
Som det fungerar idag hos Tesla enligt min erfarenhet så är det enligt följande:

- Jag lägger ett serviceärende i appen gällande de saker jag vill ha åtgärdade och bestämmer själv tid när jag vill komma in med bilen.
- Får eventuellt respons gällande följdfrågor på ärendena samt ifall tiden är i närtid (mindre än några veckor in i framtiden) kanske det inte finns någon ledig tid och förslag om ny tid.

Detta tycker jag fungerar mycket smidigare än det ovan.

Gällande dragkrok så levererades en del Model X utan dragkrok i början, det var en option att lägga till dragkrok. Att bilen inte har mjukvara för dragkrok tyder på att den inte levererades med krok från början. Varför fångades inte detta upp för ett par år sedan?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av taliz »

GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Verdi

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
Ja allt med Tesla är tipp topp. :roll:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Dumpa Tesla?

Inlägg av taliz »

Verdi skrev:
taliz skrev:
GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
Ja allt med Tesla är tipp topp. :roll:
Nä, men vissa verkar ha fått för sig att Tesla skall vara helt problemfria och gnäller över minsta grej. Andra tror dom köpt en Rolls Royce och förväntar sig vita handskar.
Lite förbluffad också om prat om att byta tillbaka till dieselbil. WTF liksom? Glömt alla anledningar till varför man bytte till elbil?
Men det blir väl så när folk blir sura. Då försvinner vettet. Bara titta på bensinupproret för exempel....
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av GreenMachine »

taliz skrev:
GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
:lol: :lol: ha ha :lol: Ja, vad varje person nu upplever som ”urusel service” är såklart ganska subjektivt :lol: ”Pay nothing, Expect nothing som de säger på Ryan Air

Måste vara grymt att ha dig som kund ;)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Dumpa Tesla?

Inlägg av taliz »

GreenMachine skrev:
taliz skrev:
GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
:lol: :lol: ha ha :lol: Ja, vad varje person nu upplever som ”urusel service” är såklart ganska subjektivt :lol: ”Pay nothing, Expect nothing som de säger på Ryan Air

Måste vara grymt att ha dig som kund ;)
Läs mitt svar till Verdi ovan.
Vad har du själv för koppling till Tesla förövrigt? Du skriver massa upprörda kommentarer men äger ingen Tesla?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Eroz »

taliz skrev:
GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
Jag köpte bilen av en nära bekant som i stort enbart kört bilen själv och aldrig tvättat bilen själv. Har alltid lämnat in den för tvätt därav anledningen har inte beklädnaden på A pelaren märkts av tidigare. Jag märkte det första gången jag tvätta bilen.

Dragkroken hade han aldrig använt och därför inte heller märkt av detta problemet. Jag märkte det första gången jag skulle använda kroken som kan läsas i ett tidigare inlägg jag gjort.

Oavsett bilmärke är det inte OK att ignorera sina kunder. Hoppas du fick bra betalt för bilen du sålde trots oljud i framvagnen. Som jag skrivit tidigare så är Tesla som bil en 10 när allt funkar som det ska men som du förstår med min historik så kan jag inte sätta samma betyg på deras serviceupplevelse och då menar jag inte att jag kräver Rolls Rolls behandling. Det förstår du säkert också om du läser vad jag skrivit.
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av Eroz »

Svenssons skrev:
Eroz skrev:
Det kunder däremot har all rätt att bli upprörda över är när de inte får någon återkoppling på deras ärende. Det kan inte ta flera månader innan man får veta vad som händer.
- Tack vi har tagit emot ditt ärende och kommer behandla det i tur och ordning
- Vi har nu börjat kolla på ditt ärende och återkommer så fort vi får möjlighet
- Vi har nu kollat igenom ditt ärende och du behöver komma in med din bil för service. Vänligen välj någon av följande lediga tider. VAL AV TIDER

Hur svårt kan det vara?
Som det fungerar idag hos Tesla enligt min erfarenhet så är det enligt följande:

- Jag lägger ett serviceärende i appen gällande de saker jag vill ha åtgärdade och bestämmer själv tid när jag vill komma in med bilen.
- Får eventuellt respons gällande följdfrågor på ärendena samt ifall tiden är i närtid (mindre än några veckor in i framtiden) kanske det inte finns någon ledig tid och förslag om ny tid.

Detta tycker jag fungerar mycket smidigare än det ovan.

Gällande dragkrok så levererades en del Model X utan dragkrok i början, det var en option att lägga till dragkrok. Att bilen inte har mjukvara för dragkrok tyder på att den inte levererades med krok från början. Varför fångades inte detta upp för ett par år sedan?
Se där. Då kanske de har ett ärendehanteringssystem på gång. Principen verkar vara detsamma som jag skrev. Dvs du får återkoppling osv vilket i stort varit obefintligt förut. (Alla fall för min del) Som du förstår fanns inte app alternativet för mig tidigare och att det börjar kännas lite som att de glömt oss som hade ärendena innan app alternativet kom med tanke på att service tider verkar finnas? Varför hör isf ingen av sig till mig?

Beträffande kroken så köpte jag bilen av en nära bekant som aldrig använt kroken och har på så vis aldrig märkt att det skulle varit något problem. Kroken är alltså inte eftermonterad utan har suttit fast från början från fabrik. Mer om mitt krok ärende kan du läsa i en annan tråd som jag skrivit.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Dumpa Tesla?

Inlägg av taliz »

Eroz skrev:
taliz skrev:
GreenMachine skrev:
taliz skrev:
Sorry men det är nog till stor del sånt här som gjort att de begränsat SC avsevärt.
De har blivit överösta med struntsaker som lister som sitter lite snett eller som i ditt fall att det tydligen är "fel beklädnad" på en panel.
Tråkigt förstås att allt inte är perfekt, och störigt med oljud. Men kanske man också får ha lite förståelse för att de måste prioritera lite mer allvarliga problem först?
Allvarligt? Läser du dina egna inlägg någon gång? Skulle du skiva lika ursäktande om det gällde din mobiloperatör, el-leverantör eller Försäkringskassan?

Vad är egentligen poängen med att ”ursäkta” urusel service och skitdåligt beteende?
Jag ser inte vad som är "urusel service" eller "skitdåligt beteende". Detta gäller "fel beklädnad" på en panel, på en 2 år gammal bil...
Samma sak med dragproblemet. Varför upptäcktes/åtgärdades inte det för 2 år sen?
Oljudet får man hoppas de hittar anledningen till. Jag försökte få oljud från framvagnen fixat i min Volvo V60 i 1 1/2 år. Till slut gav jag upp och sålde bilen.
Jag köpte bilen av en nära bekant som i stort enbart kört bilen själv och aldrig tvättat bilen själv. Har alltid lämnat in den för tvätt därav anledningen har inte beklädnaden på A pelaren märkts av tidigare. Jag märkte det första gången jag tvätta bilen.

Dragkroken hade han aldrig använt och därför inte heller märkt av detta problemet. Jag märkte det första gången jag skulle använda kroken som kan läsas i ett tidigare inlägg jag gjort.

Oavsett bilmärke är det inte OK att ignorera sina kunder. Hoppas du fick bra betalt för bilen du sålde trots oljud i framvagnen. Som jag skrivit tidigare så är Tesla som bil en 10 när allt funkar som det ska men som du förstår med min historik så kan jag inte sätta samma betyg på deras serviceupplevelse och då menar jag inte att jag kräver Rolls Rolls behandling. Det förstår du säkert också om du läser vad jag skrivit.
Du har alltså köpt en begagnad bil privat, dvs inte av Tesla eller handlare, och du förväntar dig att Tesla skall åtgärda leveransproblem två år senare åt andra ägaren?
Om inte jag minns fel så finns det konsumentvägledning som säger att ev. fel måste lyftas i rimlig tid. Man kan normalt inte komma flera år i efterhand och påpeka brister som borde upptäckts vid leverans.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar