Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 mar 2019 10:17
Ort: Frösön

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av Bodes_dad »

Försöker boka tid i upplands väsby, appen hittar ej det SC och via browser fick jag först felmeddelande och USA telenummer (skrev ej upp det), när jag försöker andra datum så blir "boka" knappen greyed out. Har inget allvarligt fel men om det var något seriöst hade jag ju helt tappat det i detta läget. Helt sjukt dåligt.

Styra upp en namninsamling som protesterar mot detta?
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av David D »

De senaste två veckorna har jag bokat två servicetider i appen, först för min Model S (numera såld) och för min frus Model 3. För Model S fick jag först tid i oktober, och ett par dagar efter ett SMS med besked att de beställt reservdelar och kan genomföra arbete i mitten av september. För min frus Model 3 fick jag tid i oktober. Tiden för Model S kunde jag enkelt avboka.

I helgen när jag försökte fick jag dock inte upp SC i Bredden som alternativ utan då föreslog appen Oslo istället. Men det hade de fixat på måndag.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av iAkita »

Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av Remuz »

iAkita skrev:
Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
Om man istället levererar bilar som funkar redan från fabrik så kan man ha en väldigt slimmad org. Nu tror tesla att bilarna funkar, men kunderna vill ha service för bilarna inte funkar. Då blir det ohållbart lång kö
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Kaiser_Tesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
Ort: Trosa

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av Kaiser_Tesla »

Har fått till en ticket hos apputvecklarna, hoppas på att det går att boka inom en snar framtid. Under tiden har jag löst problemet med att få bilen på service just nu, men det tog lite gnäll och tydlig kommunikation :) innan det hände nåt.
__________________________
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av Syncronauten »

Jag bokade tid via appen idag till upplands väsby och fick svar efter ett par timmar. Har fungerat perfekt de 2 gånger jag försökt. Förstår frustrationen om det inte funkar.
Försökte ringa trygghansa men där fastnada jag i telefonvals limbo. Lyckades tillslut skicka ett mail via deras sajt men har inte fått något svar. Inte lika akut som att fixa en bil som inte fungerar men tycker inte Tesla är svårare att få tag på än andra företag.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av pinussen »

Lyckades boka i Upplands Väsby alldeles nyss, 1 okt.

Skickat från min Lenovo YB1-X90F via Tapatalk
Skriv svar