Försöker boka tid i upplands väsby, appen hittar ej det SC och via browser fick jag först felmeddelande och USA telenummer (skrev ej upp det), när jag försöker andra datum så blir "boka" knappen greyed out. Har inget allvarligt fel men om det var något seriöst hade jag ju helt tappat det i detta läget. Helt sjukt dåligt.
Styra upp en namninsamling som protesterar mot detta?
Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
Moderator: Redaktion
Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
De senaste två veckorna har jag bokat två servicetider i appen, först för min Model S (numera såld) och för min frus Model 3. För Model S fick jag först tid i oktober, och ett par dagar efter ett SMS med besked att de beställt reservdelar och kan genomföra arbete i mitten av september. För min frus Model 3 fick jag tid i oktober. Tiden för Model S kunde jag enkelt avboka.
I helgen när jag försökte fick jag dock inte upp SC i Bredden som alternativ utan då föreslog appen Oslo istället. Men det hade de fixat på måndag.
I helgen när jag försökte fick jag dock inte upp SC i Bredden som alternativ utan då föreslog appen Oslo istället. Men det hade de fixat på måndag.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
Om man istället levererar bilar som funkar redan från fabrik så kan man ha en väldigt slimmad org. Nu tror tesla att bilarna funkar, men kunderna vill ha service för bilarna inte funkar. Då blir det ohållbart lång köiAkita skrev:Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
P85D svart/svart med gratis SuC
- Kaiser_Tesla
- Teslaägare
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
- Ort: Trosa
Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
Har fått till en ticket hos apputvecklarna, hoppas på att det går att boka inom en snar framtid. Under tiden har jag löst problemet med att få bilen på service just nu, men det tog lite gnäll och tydlig kommunikation innan det hände nåt.
__________________________
- Syncronauten
- Teslaägare
- Inlägg: 203
- Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/svante12917
Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
Jag bokade tid via appen idag till upplands väsby och fick svar efter ett par timmar. Har fungerat perfekt de 2 gånger jag försökt. Förstår frustrationen om det inte funkar.
Försökte ringa trygghansa men där fastnada jag i telefonvals limbo. Lyckades tillslut skicka ett mail via deras sajt men har inte fått något svar. Inte lika akut som att fixa en bil som inte fungerar men tycker inte Tesla är svårare att få tag på än andra företag.
Försökte ringa trygghansa men där fastnada jag i telefonvals limbo. Lyckades tillslut skicka ett mail via deras sajt men har inte fått något svar. Inte lika akut som att fixa en bil som inte fungerar men tycker inte Tesla är svårare att få tag på än andra företag.
Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den
Lyckades boka i Upplands Väsby alldeles nyss, 1 okt.
Skickat från min Lenovo YB1-X90F via Tapatalk
Skickat från min Lenovo YB1-X90F via Tapatalk