Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Aktien TSLA

Inläggav vigge50 » 12 sep 2017 09:45

TSLA tog ett rejält skutt igår, kan nog ha varit de nya SuperCharger i kombination med Kina men det är ju bara spekulation. Just nu är den uppe på $363, synd bara att dollarn har sjunkit och därmed ätit upp en del av ökningen.
vigge50

Inläggav Jerker » 12 sep 2017 09:57

vigge50 skrev:TSLA tog ett rejält skutt igår, kan nog ha varit de nya SuperCharger i kombination med Kina men det är ju bara spekulation. Just nu är den uppe på $363, synd bara att dollarn har sjunkit och därmed ätit upp en del av ökningen.

Precis. Jag lurade min fru att köpa lite aktier i somras också. Hon är inte så glad på mig. :?
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Ingen dragkrok, ingen Model 3
Behåller reservationen tills vidare, dock. Elon kan ju ändra sig igen...
Användarvisningsbild
Jerker

Inläggav Teslaägare bullen » 12 sep 2017 11:43

Vet inte vad som hände men det var en bra börsdag för hela kedjan. Mina Lithiumaktier ökade ännu mer oavsett världsdel. Så kineserna kan nog ha bidragit
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 12 sep 2017 13:19

bullen skrev:Vet inte vad som hände men det var en bra börsdag för hela kedjan. Mina Lithiumaktier ökade ännu mer oavsett världsdel. Så kineserna kan nog ha bidragit

Kina främst tror jag men även detta:
https://www.cnbc.com/2017/09/11/family- ... 3438020065

Förutom såklart en generellt stigande börs...
Röd X75D samt en vit sommarfossil-cab. Snart även en S75D.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gretsch » 12 sep 2017 15:04

Vad heter bolaget som du köper dina Lithiumaktier utav Bullen, och vilken lista?
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bullen » 12 sep 2017 15:13

Nenaska Lithium på Torontobörsen. Samt Nordic mining i Oslo. Den senare har ingen egen lithiumbrytning men är stor delägare i ett finskt gruvbolag som inte är börsnoterat. Båda finns på avanza
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bullen » 12 sep 2017 15:15

Finns även en spännande fond. Global X Lithium & Batttery Tech Edf. Där ingår även tex TSLA
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gretsch » 12 sep 2017 19:16

Tack för informationen Bullen ! Jag har bara Tesla aktier just nu men är lite nyfiken på Lithium aktier då jag tror (vet) att efterfrågan kommer att öka mer och mer.
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Hyted » 12 sep 2017 20:42

bullen skrev:Nenaska Lithium på Torontobörsen. Samt Nordic mining i Oslo. Den senare har ingen egen lithiumbrytning men är stor delägare i ett finskt gruvbolag som inte är börsnoterat. Båda finns på avanza

Du menar Nemaska lithium va?
Inte Nenaska?

Har ett litet innehav i Nemaska, stått och vägt länge om jag ska öka innehavet.
La en köporder nu ikväll, får se om den går igenom.
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 13 sep 2017 09:33

Gretsch skrev:Tack för informationen Bullen ! Jag har bara Tesla aktier just nu men är lite nyfiken på Lithium aktier då jag tror (vet) att efterfrågan kommer att öka mer och mer.

Fast det vet ju alla... Det intressanta är ju om lithiumbatteri-marknaden växer ÄNNU snabbare än vad konsensus är, samt då om just detta bolag lyckas skala samt sälja med goda marginaler...

Är inte insatt i det enskilda bolaget överhuvudtaget, det kan såklart vara fantastiskt. Tycker bara det är ett vanligt misstag att folk köper aktier i ett bolag enbart på förhoppningar kring branschen. Om man inte är väldigt insatt så är det smartare imo att köpa en fond likt den Bullen pratade om. Misstänker att det är en "ETF" (inte edf) och då är ert allmänt ännu bättre pga generellt bättre likviditet och lägre avgifter.
Röd X75D samt en vit sommarfossil-cab. Snart även en S75D.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla