Bjelke skrev:Släng dit den där jä...la dragkroken på 3:an så kan dom sälja ett gäng till även till dagens pris
Ivf en... till Jerker
Moderator: Redaktion
Bjelke skrev:Släng dit den där jä...la dragkroken på 3:an så kan dom sälja ett gäng till även till dagens pris
Vilka är "de"? Jag tror på att ange källa/referens.Zalman3 skrev:De gissar på 6.7B dollar i omsättning och 200M dollar i vinst
För Q4 2018.
Vad tror ni?
Surfaren skrev:Vilka är "de"? Jag tror på att ange källa/referens.Zalman3 skrev:De gissar på 6.7B dollar i omsättning och 200M dollar i vinst
För Q4 2018.
Vad tror ni?
Jo. 100 < 139 < 200. Bra gissat!Geni87 skrev:Vinst Q3 var $312 miljoner, enligt Elon var ju de siffrorna lite "dopade" då de pressade ut högspecade bilar under det kvartalet. $100-200 miljoner vinst för Q4 tror jag på.
EDIT: Ser ju lite dumt ut med en gissning när rapporten tydligen hade släppts. Men det stämde ju ganska bra iaf.
Kvalificerad killgissning.Verdi skrev:Jo. 100 < 139 < 200. Bra gissat!Geni87 skrev:Vinst Q3 var $312 miljoner, enligt Elon var ju de siffrorna lite "dopade" då de pressade ut högspecade bilar under det kvartalet. $100-200 miljoner vinst för Q4 tror jag på.
EDIT: Ser ju lite dumt ut med en gissning när rapporten tydligen hade släppts. Men det stämde ju ganska bra iaf.
Det beror lite på hur det går med Model 3. Hur stor är efterfrågan på LR egentligen? Hur ska de gå med vinst på SR?heron skrev:Kan inte vara annat än lite imponerad, två kvartal med vinst och de lär nog kunna göra vinst varje kvartal framöver om inget oförutsett händer.
De har tydligen $3,7 miljarder på banken nu med, är ju ändå hyfsat
Men enligt alla negativa nötter så går väl Tesla i konkurs i morgon
Dum fråga kanske men vad menas med 500 punkter?Legato skrev:Skön "betryggande" rapport. Riktigt fint kassaflöde och bra att återbetalningen av nära en miljard dollar i mars ser ut att bli helt problemfri likviditetsmässigt. (Om nu inte aktien klättrar drygt 10% tills dess, då slipper man ju det utflödet helt).
Imponerande ökning av marginaler i S&X-produktionen med hela 500 punkter. Lite galet faktiskt.
Det mest förvånande av allt för mig i rapporten var att läsa att Model S endast stått för 4% av alla inbyten vid köp av Model 3. Kul också att BEVs äntligen säljer mer än hybrider i USA. När når Europa dit?
Årstakt på 500.000 Model 3 i slutet av året är intressant, hoppas man lyckas hålla efterfrågan på så hög nivå också...
50% väl?vigge50 skrev:Dum fråga kanske men vad menas med 500 punkter?Legato skrev:Skön "betryggande" rapport. Riktigt fint kassaflöde och bra att återbetalningen av nära en miljard dollar i mars ser ut att bli helt problemfri likviditetsmässigt. (Om nu inte aktien klättrar drygt 10% tills dess, då slipper man ju det utflödet helt).
Imponerande ökning av marginaler i S&X-produktionen med hela 500 punkter. Lite galet faktiskt.
Det mest förvånande av allt för mig i rapporten var att läsa att Model S endast stått för 4% av alla inbyten vid köp av Model 3. Kul också att BEVs äntligen säljer mer än hybrider i USA. När når Europa dit?
Årstakt på 500.000 Model 3 i slutet av året är intressant, hoppas man lyckas hålla efterfrågan på så hög nivå också...
Känns som det borde betyda 5% men det känns ganska mycket.
Oj, det är en riktigt bra ökning men sen så har instegspriset också ökat under året.Verdi skrev:50% väl?vigge50 skrev:Dum fråga kanske men vad menas med 500 punkter?Legato skrev:Skön "betryggande" rapport. Riktigt fint kassaflöde och bra att återbetalningen av nära en miljard dollar i mars ser ut att bli helt problemfri likviditetsmässigt. (Om nu inte aktien klättrar drygt 10% tills dess, då slipper man ju det utflödet helt).
Imponerande ökning av marginaler i S&X-produktionen med hela 500 punkter. Lite galet faktiskt.
Det mest förvånande av allt för mig i rapporten var att läsa att Model S endast stått för 4% av alla inbyten vid köp av Model 3. Kul också att BEVs äntligen säljer mer än hybrider i USA. När når Europa dit?
Årstakt på 500.000 Model 3 i slutet av året är intressant, hoppas man lyckas hålla efterfrågan på så hög nivå också...
Känns som det borde betyda 5% men det känns ganska mycket.
5 procentenheter. De skrev inte vad bruttomarginalen var vad jag såg men den kan alltså tex ha gått från 22->27%.vigge50 skrev:Oj, det är en riktigt bra ökning men sen så har instegspriset också ökat under året.Verdi skrev:50% väl?vigge50 skrev:Dum fråga kanske men vad menas med 500 punkter?Legato skrev:Skön "betryggande" rapport. Riktigt fint kassaflöde och bra att återbetalningen av nära en miljard dollar i mars ser ut att bli helt problemfri likviditetsmässigt. (Om nu inte aktien klättrar drygt 10% tills dess, då slipper man ju det utflödet helt).
Imponerande ökning av marginaler i S&X-produktionen med hela 500 punkter. Lite galet faktiskt.
Det mest förvånande av allt för mig i rapporten var att läsa att Model S endast stått för 4% av alla inbyten vid köp av Model 3. Kul också att BEVs äntligen säljer mer än hybrider i USA. När når Europa dit?
Årstakt på 500.000 Model 3 i slutet av året är intressant, hoppas man lyckas hålla efterfrågan på så hög nivå också...
Känns som det borde betyda 5% men det känns ganska mycket.
frippan skrev:Såg väl ganska bra ut, skall bli ett spännande år. Se om de klarar att gå plus alla kvartal, jag tror de kan klara det.
75% av model Y är samma som model 3, borde betyda att de får mycket "gratis" när de skall börja tillverka de.
Just precis. Så länge de inte kan producera och sälja SR med vinst ser det lite "grått" ut IMO.Verdi skrev:Det beror lite på hur det går med Model 3. Hur stor är efterfrågan på LR egentligen? Hur ska de gå med vinst på SR?heron skrev:Kan inte vara annat än lite imponerad, två kvartal med vinst och de lär nog kunna göra vinst varje kvartal framöver om inget oförutsett händer.
De har tydligen $3,7 miljarder på banken nu med, är ju ändå hyfsat
Men enligt alla negativa nötter så går väl Tesla i konkurs i morgon
Det är två väldigt avgörande frågor.
jonsalgerier skrev:Verkar ändå lite småsurt i after-hours-tradingen..
Ned 3ish %
Dom släppte ju rapporten after hours...Larofo skrev:Gillar inte att Deepak ska sluta.
Kursen i "after hours" tog stryk direkt.