Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
- FutureTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 272
- Blev medlem: 14 feb 2019 10:37
Re: Aktien TSLA
aktieägarmöte i morgon 11/6 kl 23:30 olokal svensk tid
https://www.tesla.com/shareholdermeeting?redirect=no
https://www.tesla.com/shareholdermeeting?redirect=no
ms 76132 "Eleamore"
Re: Aktien TSLA
Bra med leveranser Q2Jerker skrev:Vad är det nu som händer med aktien? Den rusar och är uppe på 240.
Re: Aktien TSLA
OK, de var "bara" det...vigge50 skrev:Bra med leveranser Q2Jerker skrev:Vad är det nu som händer med aktien? Den rusar och är uppe på 240.
Re: Aktien TSLA
Dumpade de jag köpte på 194 nu, lite mer än hälften av mitt innehav.
Blir intressant å se om den klarar bryta igenom och hålla sig över motståndet vid denna nivån, samt nästa veckas q2 rapport.
Blir intressant å se om den klarar bryta igenom och hålla sig över motståndet vid denna nivån, samt nästa veckas q2 rapport.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Aktien TSLA
Jag utgår ifrån att de gör en stor vinst.
De har rekordleveranser av Tesla 3 och hyfsat många hade de i lager från Q1.
De har rekordleveranser av Tesla 3 och hyfsat många hade de i lager från Q1.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Aktien TSLA
Inte omöjligt. Men samtidigt sålde de knappt fler S och X än Q1, och det är ju de som stod för mycket av vinsten i Q3 och Q4.Zalman3 skrev:Jag utgår ifrån att de gör en stor vinst.
De har rekordleveranser av Tesla 3 och hyfsat många hade de i lager från Q1.
Dessutom var då alla Model 3 LR eller P. Nu är en stor del av dem SR.
Men förhoppningsvis har de lyckats sänka produktions och leveranskostnader. Vi får se, jag har fortfarande en skaplig post kvar och hoppas på det bästa.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Aktien TSLA
Tesla har guidat för liten förlust pga lägre antal sålda S/X och lägre asp på 3. En liten förlust är bra. Blir det en liten vinst är det fantastiskt bra.Zalman3 skrev:Jag utgår ifrån att de gör en stor vinst.
De har rekordleveranser av Tesla 3 och hyfsat många hade de i lager från Q1.
En stor vinst är osannolikt men man vet inte. Elon lovade short squeeze för ett år sedan. Den kanske kommer nu istället?
Re: Aktien TSLA
di.se
En kursrusning på 40 procent för elbilstillverkaren Tesla har trissat upp förväntningarna på halvårsrapporten.
Men det finns faktiskt ändå goda förutsättningar för rapporten att slå förväntningarna.
En kursrusning på 40 procent för elbilstillverkaren Tesla har trissat upp förväntningarna på halvårsrapporten.
Men det finns faktiskt ändå goda förutsättningar för rapporten att slå förväntningarna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Aktien TSLA
Artiklar som försöker trissa upp en aktie tycker jag är lika dåliga som artiklar som försöker pressa ner aktier. De som gynnas är kortsiktiga spekulationer som t.ex. en del blankare. De behöver trissa upp kursen för att få bättre fallhöjd och detta har synts många gånger för Tesla. Ett tag kommer det rejält med FUD och felaktiga påståenden om Tesla och sedan efter några veckor är det det omvända som gäller från samma nyhetsmedier.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Aktien TSLA
Så är det. Enkelt sagt kan man säga att det ofta är klokt att göra precis tvärt emot vad “analytiker” säger. De publicerar inte ”analyser” för att vara vänliga.Svenssons skrev:Artiklar som försöker trissa upp en aktie tycker jag är lika dåliga som artiklar som försöker pressa ner aktier. De som gynnas är kortsiktiga spekulationer som t.ex. en del blankare. De behöver trissa upp kursen för att få bättre fallhöjd och detta har synts många gånger för Tesla. Ett tag kommer det rejält med FUD och felaktiga påståenden om Tesla och sedan efter några veckor är det det omvända som gäller från samma nyhetsmedier.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Aktien TSLA
Saker att ha koll på inför Q2 rapporten.
1. Deliveries Guidance
In April, Tesla reiterated full-year guidance for 360,000 to 400,000 vehicle deliveries, up from a 2018 level of 246,000. However, Tesla didn't mention the guidance in a stronger-than-expected Q2 deliveries report that was released in early July. For now, the consensus estimate for 2019 vehicle deliveries stands at 361,000.
2. Profit and Cash-Flow Guidance
Tesla forecast in April it will deliver positive free cash flow (FCF) during the last three quarters of 2019, and be profitable during the year's last two quarters. But at Tesla's June shareholder meeting, Musk would only say that his company "could be cash-flow positive" this year.
The consensus is currently for Tesla to post FCF of $136 million in Q2, $51 million in Q3 and $311 million in Q4. FCF was negative $920 million in Q1.
3. Automotive Margins
Excluding zero-emissions vehicle (ZEV) credits and stock compensation, Tesla had a Q1 automotive gross margin (GM) of 20.3%, down from a Q4 level of 24.7% and up from a Q1 2018 level of 18.8%. With vehicle deliveries up 51% sequentially in Q2, automotive GM likely rose in Q2.
Tesla said in April it's still aiming for "a 25% non-GAAP gross margin on Model S, Model X and Model 3, depending on variant mix and option take rates as our product offerings change." The company's recent decision to stop selling the Standard Range versions of the Model S and X could boost margins for its costliest cars, albeit while potentially dinging volumes.
4. Opex and Capex
Tesla has tried to pare its spending in recent months, conducting multiple layoffs and also shifting to an online-centric sales model. The company's GAAP operating expenses were up only 3% annually in Q1 to $1.09 billion, and are forecast on average by analysts to be nearly flat sequentially and down 6% annually in Q2.
In addition to its reported opex, keep an eye on Tesla's capital spending guidance, which is impacted by the building of its Shanghai Gigafactory. In April, Tesla said it plans to spend $2 billion to $2.5 billion on capex this year, after having previously set a capex budget of $2.5 billion.
5. The Energy Business
Tesla is still having a hard time making its "energy generation and storage" unit, which covers its solar operations and its Powerwall/Powerpack energy storage business, profitable. In Q1, the segment's revenue fell 21% annually to $324.7 million due to lower solar deployments, and its GM fell to a mere 2.4% from a year-ago level of 8.5%.
For Q2, the consensus is for energy generation and storage revenue to be up 13% annually to $424 million, and for a segment GM of slightly over 10%. Tesla said in April it expects the segment's revenue to grow "significantly" in 2019 from a 2018 level of $1.56 billion, and for its GM to improve as energy storage margins rise.
6. Services Losses
In Q1, Tesla's "services and other" segment, which covers (among other things) the Supercharger network, used car sales and maintenance/repair services, posted a GAAP gross loss of negative $192.5 million on revenue of $493 million (up 87%), thanks in large part due to the costs of supporting the Supercharger network.
For Q2, the consensus is for segment revenue of $488 million (up 81%) and a gross loss of $125 million. Tesla said in April it expects the segment's revenue to grow "as our fleet size and used car volumes rise," and that (without sharing a figure) it's "targeting gross margin improvements throughout this year."
7. China Commentary
Tesla's Q2 sales got a boost from the start of Chinese (and European) Model 3 deliveries. And the company has said it's aiming to start Model 3 volume production at its Shanghai Gigafactory early in Q4. Any update Tesla provides about the Shanghai plant's buildout is worth paying attention to, as are any comments about how Chinese vehicle sales have been trending in the interim amid ongoing trade tensions.
1. Deliveries Guidance
In April, Tesla reiterated full-year guidance for 360,000 to 400,000 vehicle deliveries, up from a 2018 level of 246,000. However, Tesla didn't mention the guidance in a stronger-than-expected Q2 deliveries report that was released in early July. For now, the consensus estimate for 2019 vehicle deliveries stands at 361,000.
2. Profit and Cash-Flow Guidance
Tesla forecast in April it will deliver positive free cash flow (FCF) during the last three quarters of 2019, and be profitable during the year's last two quarters. But at Tesla's June shareholder meeting, Musk would only say that his company "could be cash-flow positive" this year.
The consensus is currently for Tesla to post FCF of $136 million in Q2, $51 million in Q3 and $311 million in Q4. FCF was negative $920 million in Q1.
3. Automotive Margins
Excluding zero-emissions vehicle (ZEV) credits and stock compensation, Tesla had a Q1 automotive gross margin (GM) of 20.3%, down from a Q4 level of 24.7% and up from a Q1 2018 level of 18.8%. With vehicle deliveries up 51% sequentially in Q2, automotive GM likely rose in Q2.
Tesla said in April it's still aiming for "a 25% non-GAAP gross margin on Model S, Model X and Model 3, depending on variant mix and option take rates as our product offerings change." The company's recent decision to stop selling the Standard Range versions of the Model S and X could boost margins for its costliest cars, albeit while potentially dinging volumes.
4. Opex and Capex
Tesla has tried to pare its spending in recent months, conducting multiple layoffs and also shifting to an online-centric sales model. The company's GAAP operating expenses were up only 3% annually in Q1 to $1.09 billion, and are forecast on average by analysts to be nearly flat sequentially and down 6% annually in Q2.
In addition to its reported opex, keep an eye on Tesla's capital spending guidance, which is impacted by the building of its Shanghai Gigafactory. In April, Tesla said it plans to spend $2 billion to $2.5 billion on capex this year, after having previously set a capex budget of $2.5 billion.
5. The Energy Business
Tesla is still having a hard time making its "energy generation and storage" unit, which covers its solar operations and its Powerwall/Powerpack energy storage business, profitable. In Q1, the segment's revenue fell 21% annually to $324.7 million due to lower solar deployments, and its GM fell to a mere 2.4% from a year-ago level of 8.5%.
For Q2, the consensus is for energy generation and storage revenue to be up 13% annually to $424 million, and for a segment GM of slightly over 10%. Tesla said in April it expects the segment's revenue to grow "significantly" in 2019 from a 2018 level of $1.56 billion, and for its GM to improve as energy storage margins rise.
6. Services Losses
In Q1, Tesla's "services and other" segment, which covers (among other things) the Supercharger network, used car sales and maintenance/repair services, posted a GAAP gross loss of negative $192.5 million on revenue of $493 million (up 87%), thanks in large part due to the costs of supporting the Supercharger network.
For Q2, the consensus is for segment revenue of $488 million (up 81%) and a gross loss of $125 million. Tesla said in April it expects the segment's revenue to grow "as our fleet size and used car volumes rise," and that (without sharing a figure) it's "targeting gross margin improvements throughout this year."
7. China Commentary
Tesla's Q2 sales got a boost from the start of Chinese (and European) Model 3 deliveries. And the company has said it's aiming to start Model 3 volume production at its Shanghai Gigafactory early in Q4. Any update Tesla provides about the Shanghai plant's buildout is worth paying attention to, as are any comments about how Chinese vehicle sales have been trending in the interim amid ongoing trade tensions.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Aktien TSLA
Det läckte ju ett mail från Guillen härom veckan där han hintade om produktion långt över 360-400k i år. Hoppas det kommer mer konkret info om det ikväll. Spännande.Zalman3 skrev:Saker att ha koll på inför Q2 rapporten.
1. Deliveries Guidance
In April, Tesla reiterated full-year guidance for 360,000 to 400,000 vehicle deliveries, up from a 2018 level of 246,000. However, Tesla didn't mention the guidance in a stronger-than-expected Q2 deliveries report that was released in early July. For now, the consensus estimate for 2019 vehicle deliveries stands at 361,000.
Re: Aktien TSLA
Ner 10% i efterhandeln!
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Re: Aktien TSLA
Det trodde jag inte!FredrikR skrev:Ner 10% i efterhandeln!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Aktien TSLA
Avsevärt större förlust per aktie än vad marknaden väntat sig.Zalman3 skrev:Det trodde jag inte!FredrikR skrev:Ner 10% i efterhandeln!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Re: Aktien TSLA
Inte förvånad överhuvudtaget. Blir intressant att se nu om vi skall ner mot 180 igen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Aktien TSLA
Tesla slår nya rekord i försäljning av Powerwalls och Powerpacks.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 291
- Blev medlem: 10 apr 2019 08:35
Re: Aktien TSLA
Med tanke på resultatet tror jag det blir svårt för Tesla att göra några vinster före tidigast 2021, kanske tar det ännu längre. Försäljningen kan nog bli hyfsad med tanke på starten i Kina och sen småningom Model Y. Men för tillfället verkar deras affärsmodell inte fungera, får hoppas att Model Y ändrar på det.
Nissan Leaf 2014
Re: Aktien TSLA
Vissa spekulerar om fördubblad marginal på Kina tillverkade Tesla 3. Runt 40% marginal, rena sedelpressen.granlundii skrev:Med tanke på resultatet tror jag det blir svårt för Tesla att göra några vinster före tidigast 2021, kanske tar det ännu längre. Försäljningen kan nog bli hyfsad med tanke på starten i Kina och sen småningom Model Y. Men för tillfället verkar deras affärsmodell inte fungera, får hoppas att Model Y ändrar på det.
Dessutom skulle väl FCA betala Tesla 2 miljarder dollar i utsläppskvoter 2020.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Aktien TSLA
DI hade alltså helt fel och detta gynnade kortsiktiga spekulationer.Zalman3 skrev:di.se
En kursrusning på 40 procent för elbilstillverkaren Tesla har trissat upp förväntningarna på halvårsrapporten.
Men det finns faktiskt ändå goda förutsättningar för rapporten att slå förväntningarna.
Att komma med fakta och rimliga antaganden baserat på dessa främjar en stabil kurs, motsatsen främjar kortsiktiga spekulanter och blankare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Aktien TSLA
Varför skriver pressen alltid att bolaget missade analytikernas förväntningar? Det är ju tvärtom, analytikerna som gissar fel gång på gång.
// Mikael