Besöka Teslafabriken

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av bylund »

peken skrev:
Väcker liv i en gammal tråd. Det lutar åt att jag ska åka på en konferens i San Fransisco i början av oktober. Så då kommer man förmodligen att få se lite Model 3 bilar live hoppas jag. Och när man ändå är där bör man kanske besöka fabriken i Freemont.

Kör dom besöksturer i fabriken året om, så man får boka in sig på en ledig spot? Eller tror/vet ni att de inte kör några besök nu när produktionen av model 3 ska gå på högvarv? Och sist men inte minst, kostar ett sånt här besök något?
När jag var där tog de inte betalt för turen, men det var då (2015) bara för den som ägde eller hade beställt en Tesla, och den personens gäster. Jag har dock för mig att de tagit bort det kravet. Förhoppningsvis räcker en Model 3-reservation annars.

Skriv till factorytours@tesla.com så kan de nog ge dig svar. Och dela gärna med dig av informationen här.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av peken »

bylund skrev:
När jag var där tog de inte betalt för turen, men det var då (2015) bara för den som ägde eller hade beställt en Tesla, och den personens gäster. Jag har dock för mig att de tagit bort det kravet. Förhoppningsvis räcker en Model 3-reservation annars.

Skriv till factorytours@tesla.com så kan de nog ge dig svar. Och dela gärna med dig av informationen här.
Nu har jag fått svar. Tyvärr räcker det inte med en model 3 reservation. Se deras svar nedan:

Hello,

Congratulations on your Model 3 reservation! We appreciate your interest in visiting us here at the Tesla Factory. Currently, we are only providing tours to our current Roadster, Model S, and Model X owners. Please reach out to us once you have taken delivery of your Model 3 to schedule your tour. We are extremely proud of our revolutionary factory and would love to show it off to you!

Sincerely,
Team Tesla
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Enfant Terrible
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 20 mar 2017 21:46

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av Enfant Terrible »

Besökte Fremont-fabriken i juni 2015 tack vare att jag lyckades haka på en delegation från svenska ambassaden. Det var rundtur med det lilla tåget som nämndes högre upp i tråden. Några saker som fastnade i minnet var alla nakna chassin med batteripack, att det inte var några problem att köra runt bilarna inomhus (inga avgaser!), att de sänkt ned aluminiumpressen som bockar motorhuvarna en våning i golvet för att få till tre våningars fallhöjd på själva vikten och att kontorsarbetarnas skrivbord stod mitt ute på fabriksgolvet bland robotar och material snarare än i någon egen avdelning nånstans.
Eller mitt starkaste minne är egentligen att jag åkte fel och satt och väntade i receptionen på huvudkontoret i Palo Alto istället. En lååång resa i Kaliforniens risigaste taxi senare hann jag precis ikapp ambassadörens entourage. En detalj: I receptionen i Palo Alto hade de en skärm som visade hur mycket alla världens Teslor laddade sammanlagt.
---
S90D Nya nosen AP2 Fri SuC
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av bylund »

Enfant Terrible skrev:
En detalj: I receptionen i Palo Alto hade de en skärm som visade hur mycket alla världens Teslor laddade sammanlagt.
Bara det är ju värt en sväng till Palo Alto :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av Tjell »

Jag var där i februari. Kostar inget alls. En tur på fm, en på em, mån-fre. Eftersom jag bara hade fre em för besök så ordnade de en tid till mig då. Eftersom jag visste att det är MKT svårt att hitta P-plats så var jag där lugnt en timme innan min slot time. Det uppmärksammades och jag fick haka på en extratur, vi var endast 6 st mot normalt ca 30. Gott om tid för div frågor också. Mkt nöjd med besöket.


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Enfant Terrible skrev:
En detalj: I receptionen i Palo Alto hade de en skärm som visade hur mycket alla världens Teslor laddade sammanlagt.
Bara det är ju värt en sväng till Palo Alto :)
Fan va coolt! Undrar om man kan se det på nätet nånstans?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av Svenssons »

Bjelke skrev:
bylund skrev:
Enfant Terrible skrev:
En detalj: I receptionen i Palo Alto hade de en skärm som visade hur mycket alla världens Teslor laddade sammanlagt.
Bara det är ju värt en sväng till Palo Alto :)
Fan va coolt! Undrar om man kan se det på nätet nånstans?
Sporadiska stillbilder...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av helix »

.
Senast redigerad av helix, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
Bjelke skrev:
bylund skrev:
Enfant Terrible skrev:
En detalj: I receptionen i Palo Alto hade de en skärm som visade hur mycket alla världens Teslor laddade sammanlagt.
Bara det är ju värt en sväng till Palo Alto :)
Fan va coolt! Undrar om man kan se det på nätet nånstans?
Sporadiska stillbilder...
Aha, nu minns jag :lol: :oops:
Den har vi ju sett några gånger förr... Finns den live som man kan kolla på nätet oxo tro?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Jilldris
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 aug 2016 01:01
Ort: Göteborg

Re: Besöka Teslafabriken

Inlägg av Jilldris »

Vad jag förstår är fabriksbesöken fortfarande bara möjliga för teslaägare att boka. Dock får man ha med sig några gäster. Ingen som ska dit 5-6 eller 12-13 augusti och har en plats över för en teslalös entusiast? :)
Skriv svar