Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av bylund »

Tesla söker folk till Malmö. Av annonserna att döma är det mitten av 2017 som gäller.

Parts Advisor
Service Advisor
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av bat »

bylund skrev:
Tesla söker folk till Malmö. Av annonserna att döma är det mitten av 2017 som gäller.

Parts Advisor
Service Advisor
Skönt! Gillar Mölndal SC men väldigt opraktiskt och tidsödande att ta sig dit.
Undrar var de kommer ha lokalen.
Användarvisningsbild
Jonas77
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 15 aug 2016 17:47

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Jonas77 »

Det var goda nyheter! Ni sörlänningar, måste man åka till Göteborg eller kan man åka till Köpenhamn?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av leiflodde »

Kastrup funkar perfekt, använde det i början men sen GBG öppnade har det blivit där pga. bra service.
Användarvisningsbild
riba
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 jul 2016 22:27
Ort: Lomma

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av riba »

Kanon! Blir bra med ett SC i Malmö :D
Tibor "lovade" när jag beställde bil siste juni i år att när jag behöver serva bilen första gången skall jag kunna göra det i Malmö. Verkar ju som om det kommer att funka.

Angående att serva i Köpenhamn. Det funkar inte om man köper ett serviceavtal på 3 år som jag ämnar göra. Då kan du bara serva i Sverige.
Model S 75 levererad sept 2016
Model X Performance Ludicrous levererad aug 2019
Användarvisningsbild
Jonas77
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 15 aug 2016 17:47

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Jonas77 »

Någon som hört något närmare om när det kan tänkas att öppna?
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av MaLund13 »

Jonas77 skrev:
Någon som hört något närmare om när det kan tänkas att öppna?
Mitten av 2017 enligt de jobbannonser som ligger uppe nu.
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Vasp »

Logiskt att de sätter ett där. Hoppas att nästa kommer norr om dalaälven.

Känns som om de borde öppna upp några till snart. Då model 3 snart kommer.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Laban »

Såg faktiskt två olika Model S i Luleå här för någon dag sedan. Tänker mig att det börjar bli dags för butik och servicecenter här nu, med Model 3 i antågande och allt :-)
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
strejf
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 03 sep 2016 22:56
Ort: Örnsköldsvik

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av strejf »

Laban skrev:
Såg faktiskt två olika Model S i Luleå här för någon dag sedan. Tänker mig att det börjar bli dags för butik och servicecenter här nu, med Model 3 i antågande och allt :-)
Det vore riktigt bra. Segt att åka till Stockholm för service.
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Vasp »

Laban skrev:
Såg faktiskt två olika Model S i Luleå här för någon dag sedan. Tänker mig att det börjar bli dags för butik och servicecenter här nu, med Model 3 i antågande och allt :-)


Nej för fasiken Skellefteå ska såklart ha butik och Servicecenter först.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Laban »

Vasp skrev:
Laban skrev:
Såg faktiskt två olika Model S i Luleå här för någon dag sedan. Tänker mig att det börjar bli dags för butik och servicecenter här nu, med Model 3 i antågande och allt :-)


Nej för fasiken Skellefteå ska såklart ha butik och Servicecenter först.
Skellefteå före Luleå ? Anfäkta , anamma och regera !! (börja inte prata om hockey här nu bara :-))
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Torkel »

Laban skrev:
Vasp skrev:
Laban skrev:
Såg faktiskt två olika Model S i Luleå här för någon dag sedan. Tänker mig att det börjar bli dags för butik och servicecenter här nu, med Model 3 i antågande och allt :-)


Nej för fasiken Skellefteå ska såklart ha butik och Servicecenter först.
Skellefteå före Luleå ? Anfäkta , anamma och regera !! (börja inte prata om hockey här nu bara :-))
Teslas närmaste lag är San Jose Sharks, kanske kan duga som neutral mark. Sen får det bli Piteå service center ;)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Bjelke »

Har sett två Teslor i lilla Bollnäs oxo (inkl min) så därför borde dom ordna ett SC här :mrgreen:
Här är oxo fullständigt otroligt neutralt vad gäller ishockey/fotboll/typ alla idrotter som finns (vem fan bryr sig om bandy lixom), det är så anonymt med hockey här
att dom inte ens spelar i en lägre division utan snarare multiplikation istället! :lol:
And that concludes the votes from the Bollnäs jury ;) 8-)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Vasp »

Skulle vara kul om nån kunde sätta upp en omröstning var nästa Tesla store/servicecenter bör sättas upp efter Malmö. Typ tio alternativ och man kan välja tre. Eller kanske nån gradering. Första val andra val och tredje val.

Resultatet kan kanske sen skickas in till Tesla så att de får underlag för var de bör satsa i vårt stora avlånga land. Känns som att det är mycket av ett Hönan eller ägget problem just nu. Många känner till Tesla vet att det är bra bilar. De är intresserade av model 3. Men att behöva åka en 40-50-60 mil eller mer varje gång nånting händer avskräcker.

Jag har sagt tidigare att jag kan tänka mig åka 2-3 timmar från Skellefte för att serva. Om jag hade fått tag på en bil väldigt billigt så kan jag rucka på avståndskravet. Fast då måste de under 3-400000 begagnat.

Model 3 skulle behöva vara väldigt driftsäker. Så att det bara skulle räcka med en årlig fixning. Då kan man passa på att ta semester samtidigt.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Svenssons »

Vasp skrev:
Skulle vara kul om nån kunde sätta upp en omröstning var nästa Tesla store/servicecenter bör sättas upp efter Malmö. Typ tio alternativ och man kan välja tre. Eller kanske nån gradering. Första val andra val och tredje val.

Resultatet kan kanske sen skickas in till Tesla så att de får underlag för var de bör satsa i vårt stora avlånga land. Känns som att det är mycket av ett Hönan eller ägget problem just nu. Många känner till Tesla vet att det är bra bilar. De är intresserade av model 3. Men att behöva åka en 40-50-60 mil eller mer varje gång nånting händer avskräcker.

Jag har sagt tidigare att jag kan tänka mig åka 2-3 timmar från Skellefte för att serva. Om jag hade fått tag på en bil väldigt billigt så kan jag rucka på avståndskravet. Fast då måste de under 3-400000 begagnat.

Model 3 skulle behöva vara väldigt driftsäker. Så att det bara skulle räcka med en årlig fixning. Då kan man passa på att ta semester samtidigt.
Håller med, detta borde gå att fixa på My Tesla. De väljer ut alternativen och Tesla-ägarna får rösta så borde det ge hint om var de flesta ägarna vill ha nästa Service Center.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av StefL »

Det är ganska lätt - tittar man på befolkningsdensitet mm blir det antingen Mellansverige och då troligen Örebro, eller också Norrland och då är Umeå självskrivet utifrån de angivna förutsättningarna.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Smutt »

Jag tror på Örebro växer så det knakar!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Svenssons »

StefL skrev:
Det är ganska lätt - tittar man på befolkningsdensitet mm blir det antingen Mellansverige och då troligen Örebro, eller också Norrland och då är Umeå självskrivet utifrån de angivna förutsättningarna.
Det är ju inte enbart befolkningstätheten som är intressant utan var Tesla-ägarna finns och var de är intresserade av att ha SC. Örebroarna har knappt 20 mil till SC. Kanske känns det som långt men själv har jag ca 40 mil och de i Umeå har över 60 mil.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av StefL »

Det handlar inte bara om Örebro utan hur det ser ut runtom - det blir i mitten av Karlstad, Örebro, Arboga, Västerås etc - inom tio mil bor väldigt många människor.
Tittar man på Norrland kan man självklart fundera på var många Teslaägare kan tänkas bo men också på potentialen att sälja bilar baserat på befolkning, och eftersom Umeå med bred marginal är största staden norr om Uppsala ger det sig tämligen automatiskt...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Svenssons »

StefL skrev:
Det handlar inte bara om Örebro utan hur det ser ut runtom - det blir i mitten av Karlstad, Örebro, Arboga, Västerås etc - inom tio mil bor väldigt många människor.
Tittar man på Norrland kan man självklart fundera på var många Teslaägare kan tänkas bo men också på potentialen att sälja bilar baserat på befolkning, och eftersom Umeå med bred marginal är största staden norr om Uppsala ger det sig tämligen automatiskt...
Precis, för Örebro blir det vad som är inom 10 mils avstånd. För Umeå blir det vad för Tesla-ägare det är inom drygt 30 mils omkrets. För Kalmar skulle det vara hur många som bor inom ca 17 mils avstånd. Det är dock inte enbart tätheten för bostadsorten som spelar roll utan även var ägarna kan tänka sig.

Max-avståndet till en SC i Sverige skulle minska rejält om ett SC byggdes i Umeå, byggs det i Örebro skulle detta inte alls påverkas. Tesla-ägare har ju en tendens att köra land och rike runt med sina Teslor och det kanske är mer eftertraktat att inte ha för långt avstånd när man är på resande fot och behöver oplanerat besök hos SC jämfört med lite närmare när man är hemma och kan planera besöket.

Säljställe påverkar mindre, dels så säljs Tesla online och dels behöver showroom och liknande inte finnas på samma plats som SC vilket Göteborg/Mölndal är ett exempel på.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av 12man »

säljrummet i väsby stängs... helt tömt på allt..service är trångbodda
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 493
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Hammar »

Hur korkat skulle det vara att lägga ett SC i Töcksfors eller i Strömstad?
Från Oslo är det 10 mil till Töcksfors och 14 mil till Strömstad.
Finns ju 4 SC i Oslo idag, men inga syd-öst om Oslo.
Lönerna borde ju vara lägre i Sverige.
Användarvisningsbild
Kuncale
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 26 jul 2016 14:14
Ort: Löddeköpinge

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av Kuncale »

Hämtade bilen idag i Göteborg efter några garanti ärenden och fick höra att service centret i Malmö ska öppna runt årsskiftet.
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Servicecenter på gång i Malmö nästa år

Inlägg av kallekula »

Frågade i butiken på Emporia igår och då var det "förhoppningsvis i år". Kunde inte få fram om de ens har lokal än.
Skriv svar