Tesla appen

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Tesla appen

Inlägg av Anders77 »

Så nu börjar det visst närma sig en uppdatering. Någon som ser fram emot detta? :)

https://electrek.co/2017/01/20/tesla-ap ... tegration/
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla appen

Inlägg av mati »

Ja, det behövs. Men ett stort UI-update? Är det där fokusen ligger? Javisst, fint. Ungefär som när V.8 kom alltså. Men isf för snyggare knappar och en bättre visualisering av bilen vill jag ha en app som alltid startar vid första försöket och som inte behöver flera minuter på sig att hitta bilen, samt möjlighet att kunna lägga in tider för uppvärmning, laddning osv. Hur det ser ut på skärmen är sekundärt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla appen

Inlägg av Bjelke »

Känns som att det är samma visa hela tiden när det gäller Tesla, mest en massa grafiskt (skräp) och inte så mkt verkstad.
Fast 5-bands EQ var ju najs iaf, får väl vänta ett år till nästa grej som man faktiskt vill ha...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla appen

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Fast 5-bands EQ var ju najs iaf, får väl vänta ett år till nästa grej som man faktiskt vill ha...
Ja, jo, fast allvarligt. Det finns massor med saker som behöver fixas och förbättras och som jag hade prioriterat före allt annat. En 5-bands equalizer är säkert najs för en del, men jag hade föredragit en fungerande navigator, eller en funktion för att tända bakljusen även dagtid, eller möjlighet att schemalägga uppvärmning, eller....
Ja, du förstår såklart vad jag menar. En massa grejer som folk behöver och efterfrågar och som borde vara en piece of cake att implementera. Men nej, det ska komma en GUI-overhaul och nya knappar och annat trams. Gör färdigt först säger jag. Göra snyggare kan man göra sen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Tesla appen

Inlägg av SolnaGnagarn »

Att man inte kan ställa tid för uppvärmning och laddning känns som ett skämt. Appen till min XC90 var grym. Där ställde man avfärdstiden. Sen räknade bilen ut själv utifrån temp när värmaren skulle starta för att uppnå rätt temp till avfärd. Bilen är ju för fasen en rullande programmeringsbar dator. Kan inte vara svårt att få till start av sitsvärme också tex. Eller att pasagerarstolen kan ha en egen profil för inställningar.


Skickat med röksignal
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Re: Tesla appen

Inlägg av provoman »

Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Tesla appen

Inlägg av Martinen »

provoman skrev:
Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Det får man redan idag.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Tesla appen

Inlägg av mans71 »

Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!

Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare
Inlägg: 194
Blev medlem: 21 maj 2015 22:32

Re: Tesla appen

Inlägg av provoman »

Martinen skrev:
provoman skrev:
Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Det får man redan idag.
Hade för mig det men har saknat denna info i mobilen vid två senaste larmen så jag trodde dessa inte fanns längre.

Larmen aktiverades av den tidigare buggen som startade larmet då man öppnade bakluckan med fob en bit bort från bilen.

Tack för svaret, då ska jag be sc att kolla detta när jag väl får en tid för min icke öppningsbara frunk (väntat mer än en månad på reservdel)


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tesla appen

Inlägg av Nicke Nyfiken »

provoman skrev:
Martinen skrev:
provoman skrev:
Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Det får man redan idag.
Hade för mig det men har saknat denna info i mobilen vid två senaste larmen så jag trodde dessa inte fanns längre.

Larmen aktiverades av den tidigare buggen som startade larmet då man öppnade bakluckan med fob en bit bort från bilen.

Tack för svaret, då ska jag be sc att kolla detta när jag väl får en tid för min icke öppningsbara frunk (väntat mer än en månad på reservdel)


Skickat från min iPad med Tapatalk
Min bil skickade larmnotifiering till mobilen igår när ungarna lyckades starta larmet.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla appen

Inlägg av HelectriC »

mans71 skrev:
Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!

Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.
Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändå :D jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Tesla appen

Inlägg av mans71 »

HelectriC skrev:
mans71 skrev:
Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!

Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.
Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändå :D jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
Hur lyckas du med det? Min app vägrade idag att koppla upp sig mot bilen för jag hade inget aktivt abonnemang (säger appen, men det har jag då jag köpt 2-års abo. - men det är en annan historia).
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla appen

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Fast 5-bands EQ var ju najs iaf, får väl vänta ett år till nästa grej som man faktiskt vill ha...
Ja, jo, fast allvarligt. Det finns massor med saker som behöver fixas och förbättras och som jag hade prioriterat före allt annat. En 5-bands equalizer är säkert najs för en del, men jag hade föredragit en fungerande navigator, eller en funktion för att tända bakljusen även dagtid, eller möjlighet att schemalägga uppvärmning, eller....
Ja, du förstår såklart vad jag menar. En massa grejer som folk behöver och efterfrågar och som borde vara en piece of cake att implementera. Men nej, det ska komma en GUI-overhaul och nya knappar och annat trams. Gör färdigt först säger jag. Göra snyggare kan man göra sen.
Jag håller verkligen med, jag var snudd på sarkastisk när jag ger Tesla credd för EQ:n eftersom det är löjligt enkelt att göra
den program-snutten (gjorde vi redan på 80-talet i skolan tom).
Jag tror ff att ett produktråd skulle behövas/vara värdefullt för alla men men....
När jag surrade med en polare för typ ett år sedan om det som var dåligt (och bra såklart) med Teslan så sa han utan att
tveka att allt "det där" (mina exempel på saker som kunde vara bättre) är ju bara mjukvara att ordna... Japp det är det...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla appen

Inlägg av HelectriC »

mans71 skrev:
HelectriC skrev:
mans71 skrev:
Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!

Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.
Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändå :D jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
Hur lyckas du med det? Min app vägrade idag att koppla upp sig mot bilen för jag hade inget aktivt abonnemang (säger appen, men det har jag då jag köpt 2-års abo. - men det är en annan historia).
Kanske annorlunda i Norge, men jag fick mail om att förlänga när första året som ingår höll på att gå ut. Struntade i det, gjorde inget alls, men allt fortsätter funka och har läst att det verkar vara likadant för många egolfägare i Norge.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla appen

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
mans71 skrev:
HelectriC skrev:
mans71 skrev:
Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!

Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.
Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändå :D jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
Hur lyckas du med det? Min app vägrade idag att koppla upp sig mot bilen för jag hade inget aktivt abonnemang (säger appen, men det har jag då jag köpt 2-års abo. - men det är en annan historia).
Kanske annorlunda i Norge, men jag fick mail om att förlänga när första året som ingår höll på att gå ut. Struntade i det, gjorde inget alls, men allt fortsätter funka och har läst att det verkar vara likadant för många egolfägare i Norge.
Norrmän......... :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Tesla appen

Inlägg av Pro-Z »

En funktion jag saknar t teslaappen som faktiskt finns i car-net appen komiskt nog är möjligheten ställa amperetalet.

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
Ragnarferdinand
Teslaägare
Inlägg: 239
Blev medlem: 25 apr 2014 21:27
Ort: Ljugarn

Re: Tesla appen

Inlägg av Ragnarferdinand »

Pro-Z skrev:
En funktion jag saknar t teslaappen som faktiskt finns i car-net appen komiskt nog är möjligheten ställa amperetalet.
+1


P84 - 2014
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 975
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Tesla appen

Inlägg av Toja »

Visst är det några funktioner till man vill ha, men Tesla är så mycket bättre än alla andra.
Ingen annan bil jag haft har någonsin kommit med nya funktioner varken i App eller i bilen efteråt.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla appen

Inlägg av mati »

Toja skrev:
Visst är det några funktioner till man vill ha, men Tesla är så mycket bättre än alla andra.
Ingen annan bil jag haft har någonsin kommit med nya funktioner varken i App eller i bilen efteråt.
Jorå, det förekommer. Jag hade en Volvo V50 2008 en gång. Den fick en del nya funktioner vid en uppgradering som visserligen gjordes vid en ordinarie service. Det blev bl a en klocka i instrumentbrädan (ojojoj), men det som märktes mest var att motorkaraktären hade förändrats totalt, vilket gjorde att bilen blev ca 10-15% snålare. Bara som ett exempel.
Skillnaden är väl att dessa uppdateringar genomförs lite i smyg vid årservicen utan att kunden vet om det. Samtidigt som Tesla blåser ut uppdateringar titt som tätt, vilket oftast innebär att man inte alls får nya funktioner, däremot så får man nya buggar. Och det är faktiskt ingenting jag någonsin har upplevt men en annan bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla appen

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Toja skrev:
Visst är det några funktioner till man vill ha, men Tesla är så mycket bättre än alla andra.
Ingen annan bil jag haft har någonsin kommit med nya funktioner varken i App eller i bilen efteråt.
Jorå, det förekommer. Jag hade en Volvo V50 2008 en gång. Den fick en del nya funktioner vid en uppgradering som visserligen gjordes vid en ordinarie service. Det blev bl a en klocka i instrumentbrädan (ojojoj), men det som märktes mest var att motorkaraktären hade förändrats totalt, vilket gjorde att bilen blev ca 10-15% snålare. Bara som ett exempel.
Skillnaden är väl att dessa uppdateringar genomförs lite i smyg vid årservicen utan att kunden vet om det. Samtidigt som Tesla blåser ut uppdateringar titt som tätt, vilket oftast innebär att man inte alls får nya funktioner, däremot så får man nya buggar. Och det är faktiskt ingenting jag någonsin har upplevt men en annan bil.
I stort sett alla moderna bilar får uppdateringar när dom är på service. Knappast nya funktioner särskilt ofta, men optimering av de som finns, tex motorstyrning, klimatanläggnignsstyrning etc.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Tesla appen

Inlägg av Martinen »

Martinen skrev:
provoman skrev:
Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Det får man redan idag.
Det jag däremot skulle vilja ha är en påminnelse om bilen är olåst eller någon av dörrarna är öppna.
Det fick jag av volvoappen.
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Tesla appen

Inlägg av Mats »

Ampere-inställning och möjlighet att veva upp alla rutor är nått jag saknar.

Råkar ofta veva ner höger ruta av misstag med mitt knä mot dörren.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Tesla appen

Inlägg av jpetters »

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Tesla appen

Inlägg av SolnaGnagarn »

Samma funktioner men med ett annat utseende?! Jag skulle vilja kunna ställa in avresetid och att då bilen själv slår på värmen i god tid som Volvo. Starta röv och hand brännare. Nåt mer?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla appen

Inlägg av ovelundkvist »

Jag hittar inte en enda ny funktion på de skärmbilder som hittats, bara nytt utseende. Om det är så är det riktigt illa.
Skriv svar