Vad gör jag nu?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare
Inlägg: 315
Blev medlem: 07 feb 2015 10:20
Ort: Solna

Vad gör jag nu?

Inlägg av Lucidor »

Tesla har plötsligt tidigarelagt min leverans en månad. Jag hade bett om slutet av maj - juni, men som sagt, nu är det slutet av april - maj som gäller. Jag hade tänkt tima med en personalbil vars kontrakt löper ut men nu riskerar jag sitta med dubbla utgifter en månad. Teslan är byggd och på väg till hamnen i USA så den kommer väl om cirka 6 veckor. Så vad gör jag nu?
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Vad gör jag nu?

Inlägg av ovelundkvist »

Vad har du för val annat än leva med dubbla kostnader en månad? Har du frågat Tesla om den kan stå hos dem ytterligare några veckor?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Vad gör jag nu?

Inlägg av danni »

Om den har lämnat fabriken men inte USA så har du nog ungefär två månader kvar att vänta. Vad säger Tesla? Om du har bett om leverans vid en viss tidpunkt så kan de väl knappast tvinga dig att ta leverans tidigare? Vad skulle de göra, sälja din bil som lagerbil till någon annan?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare
Inlägg: 315
Blev medlem: 07 feb 2015 10:20
Ort: Solna

Re: Vad gör jag nu?

Inlägg av Lucidor »

Min säljare har jag inte lyckats nå på flera veckor men jag ska prova med DS i stället. Bilen blev nyligen klar och är på väg till hamnen. Om det tar två månader till leverans så blir det kanske ganska lagom ändå.
Användarvisningsbild
iCar
Teslaägare
Inlägg: 93
Blev medlem: 26 jul 2015 18:10

Re: Vad gör jag nu?

Inlägg av iCar »

Jag håller med Danne. Om du beställt till en viss månad ska de inte kunna tvinga på dig den tidigare. Det är inte ditt problem att de har dålig leveransfunktion.
Skriv svar