Kvartalsslut

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Kvartalsslut

Inlägg av HelectriC »

Nu märks det att säljarna är pressade inför kvartalsslutet. Jag har blivit uppringd 2 gånger denna veckan om jag inte ska slå till på en ny bil innan april. Fick t.o.m ett inbytespris över telefon, ett riktigt skambud haha. Har aldrig hört ett så lågt pris på min bil förr, det var kanske inte det bästa sättet att få mig att byta bil :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Kvartalsslut

Inlägg av kangru »

Leverans idag redan då?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kvartalsslut

Inlägg av HelectriC »

kangru skrev:
Leverans idag redan då?
Dom verkar ha nån egen variant på hur man bokför order :D räcker tydligen att man har reserverat en bil.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Kvartalsslut

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
kangru skrev:
Leverans idag redan då?
Dom verkar ha nån egen variant på hur man bokför order :D räcker tydligen att man har reserverat en bil.
Inte för kvartalsrapporten, där är det leverans som gäller, men det är möjligt att det finns andra faktorer som påverkar. T.ex. kan det vara nyheter på gång där de återigen kommer att lägga på något på nyare bilar eller genomföra förändringar i tillverkningen som kan påverka försäljningen tillfälligt. Känns som de då vill få in och låsa så många bilar innan så det inte blir ett tapp i själva övergången.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kvartalsslut

Inlägg av HelectriC »

Svenssons skrev:
HelectriC skrev:
kangru skrev:
Leverans idag redan då?
Dom verkar ha nån egen variant på hur man bokför order :D räcker tydligen att man har reserverat en bil.
Inte för kvartalsrapporten, där är det leverans som gäller, men det är möjligt att det finns andra faktorer som påverkar. T.ex. kan det vara nyheter på gång där de återigen kommer att lägga på något på nyare bilar eller genomföra förändringar i tillverkningen som kan påverka försäljningen tillfälligt. Känns som de då vill få in och låsa så många bilar innan så det inte blir ett tapp i själva övergången.
Det säljaren tryckte på var att leveranstiden kommer gå upp betydligt om man inte beställer nu snarast. Jag tolkar det som att fabriken kommer stå still under tiden dom modifierar för M3 och därför ge längre leveranstiden för MS och MX. Med tanke på att M3 kanske kommer få några roliga features som dagens MS och MX inte redan har så ligger det ju, som du säger, nära till hands att tro att MS och MX kommer få dessa innan M3 kommer ut till kunder.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar