Tesla leveranser Q1

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av e5m1r »

Bjelke skrev:
vigge50 skrev:
mans71 skrev:
Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Samma som fri SuC först kommer det öka för att få 60 som slutar säljas snart
Om tesla inte är nöjd så kommer de förlänga tiden
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av vigge50 »

Bjelke skrev:
vigge50 skrev:
mans71 skrev:
Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Jag menar att nu fram till mitten av april då den försvinner så kommer beställningarna öka precis som att beställningarna antagligen ökade innan fri SuperCharger försvann. för Europa så kommer de ju vara för leveranserna hela kvartalet och i USA en stor del.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av dstr »

vigge50 skrev:
Bjelke skrev:
vigge50 skrev:
mans71 skrev:
Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Jag menar att nu fram till mitten av april då den försvinner så kommer beställningarna öka precis som att beställningarna antagligen ökade innan fri SuperCharger försvann. för Europa så kommer de ju vara för leveranserna hela kvartalet och i USA en stor del.
Och här har vi ännu en faktor som kommer slå mot Q2 och Q3 - de som precis på gränsen har råd med en 60 kommer i framtiden köpa sig en Leaf eller Bolt istället.

Det känns som att Tesla skapat en bubbla (frivilligt eller ofrivilligt?) kring Q1 och lite in i Q2. Q3 kommer se katastrofalt ut i jämförelse.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av Bjelke »

:lol:
Nu förstår jag förvirringen, jag trodde att dom redan hade plockat bort 60-modellen ur sortimentet...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av Silversound »

dstr skrev:
vigge50 skrev:
Bjelke skrev:
vigge50 skrev:
mans71 skrev:
Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Jag menar att nu fram till mitten av april då den försvinner så kommer beställningarna öka precis som att beställningarna antagligen ökade innan fri SuperCharger försvann. för Europa så kommer de ju vara för leveranserna hela kvartalet och i USA en stor del.
Och här har vi ännu en faktor som kommer slå mot Q2 och Q3 - de som precis på gränsen har råd med en 60 kommer i framtiden köpa sig en Leaf eller Bolt istället.

Det känns som att Tesla skapat en bubbla (frivilligt eller ofrivilligt?) kring Q1 och lite in i Q2. Q3 kommer se katastrofalt ut i jämförelse.
Men om Tesla faktiskt lyckas att leverera Model 3 enligt plan, så borde det väga upp för frånvaron av 60-modellen, samt att de fortsätter att expandera till nya marknader. Får de igång leveranserna till Förenade Arabemiraten, Sydkorea, Taiwan och Nya Zeeland under Q2/Q3, så kommer siffrorna se fortsatt bra ut.
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av apkungen »

Tesla hade sålt 8500 bilar totalt i januari och i februari. Nu i Mars har de samanlagt fått iväg 25000 totalt, det innebär 16500 bilar bara i mars, helt sjukt! Fyra gånger högre i Mars än genomsnittet i februrari och januari :p
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8562
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av Pontus »

apkungen skrev:
Tesla hade sålt 8500 bilar totalt i januari och i februari. Nu i Mars har de samanlagt fått iväg 25000 totalt, det innebär 16500 bilar bara i mars, helt sjukt! Fyra gånger högre i Mars än genomsnittet i februrari och januari :p
Försöker du säga att dom på något sätt optimerar innan kvartalet är slut :shock:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Tesla leveranser Q1

Inlägg av Kalle »

Kan va en ruch från honkong för att hinna innan subventionerna skrotas vi ser?
Skriv svar