Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Jag menar att nu fram till mitten av april då den försvinner så kommer beställningarna öka precis som att beställningarna antagligen ökade innan fri SuperCharger försvann. för Europa så kommer de ju vara för leveranserna hela kvartalet och i USA en stor del.
Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Jag menar att nu fram till mitten av april då den försvinner så kommer beställningarna öka precis som att beställningarna antagligen ökade innan fri SuperCharger försvann. för Europa så kommer de ju vara för leveranserna hela kvartalet och i USA en stor del.
Och här har vi ännu en faktor som kommer slå mot Q2 och Q3 - de som precis på gränsen har råd med en 60 kommer i framtiden köpa sig en Leaf eller Bolt istället.
Det känns som att Tesla skapat en bubbla (frivilligt eller ofrivilligt?) kring Q1 och lite in i Q2. Q3 kommer se katastrofalt ut i jämförelse.
Kan vara så att fler med mig beställde innan fri laddning försvann och det i Q2 blir mindre siffror.
Ja och på samma sätt så tror jag utgången av 60 kommer öka beställningarna nu inför leverans Q2.
Du menar minska va, eller hur?
För inte lär väl borttagandet av 60 leda till fler beställningar? Möjligen fler model 3, men knappast S & X...
Jag menar att nu fram till mitten av april då den försvinner så kommer beställningarna öka precis som att beställningarna antagligen ökade innan fri SuperCharger försvann. för Europa så kommer de ju vara för leveranserna hela kvartalet och i USA en stor del.
Och här har vi ännu en faktor som kommer slå mot Q2 och Q3 - de som precis på gränsen har råd med en 60 kommer i framtiden köpa sig en Leaf eller Bolt istället.
Det känns som att Tesla skapat en bubbla (frivilligt eller ofrivilligt?) kring Q1 och lite in i Q2. Q3 kommer se katastrofalt ut i jämförelse.
Men om Tesla faktiskt lyckas att leverera Model 3 enligt plan, så borde det väga upp för frånvaron av 60-modellen, samt att de fortsätter att expandera till nya marknader. Får de igång leveranserna till Förenade Arabemiraten, Sydkorea, Taiwan och Nya Zeeland under Q2/Q3, så kommer siffrorna se fortsatt bra ut.
Tesla hade sålt 8500 bilar totalt i januari och i februari. Nu i Mars har de samanlagt fått iväg 25000 totalt, det innebär 16500 bilar bara i mars, helt sjukt! Fyra gånger högre i Mars än genomsnittet i februrari och januari :p
Tesla hade sålt 8500 bilar totalt i januari och i februari. Nu i Mars har de samanlagt fått iväg 25000 totalt, det innebär 16500 bilar bara i mars, helt sjukt! Fyra gånger högre i Mars än genomsnittet i februrari och januari :p
Försöker du säga att dom på något sätt optimerar innan kvartalet är slut
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.