Teslas ekonomiavdelning verkar ha checkat ut

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Teslas ekonomiavdelning verkar ha checkat ut

Inläggav Teslaägare dstr » 21 apr 2017 15:19

Jag skickade över ett betalningsintyg från banken för att få tillbaka mina pengar som betalats på fel faktura. Det innehåller bara ett flyktigt datum, bankgironummer och belopp. Skärmdumpen från internet-banken som finns i tråden och som bifogats tidigare innehåller ju betydligt mer, valutadatum osv. Ändå utbrister han "åh, nu finns det mer att gå på".

Utöver det så påstår dom nu att första fakturan ska ha krediterats. Jag har dock inte sett till någon kreditfaktura.

Tesla går från förvirring till förvirring.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Refero » 21 apr 2017 15:33

Kanske får man ett uppdrag från Tesla snart;) när de inte orkar/kan och anseendet/varumärket får för mycket negativ påfrestning. Sånt här gillar vi att reda ut dagarna igenom!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Refero
Teslaägare

Inläggav gellerstam » 21 apr 2017 15:44

Refero skrev:Kanske får man ett uppdrag från Tesla snart;) när de inte orkar/kan och anseendet/varumärket får för mycket negativ påfrestning. Sånt här gillar vi att reda ut dagarna igenom!

Konsultar du åt PostNord nu så har du ju lite att ta tag i .... :)
Outlander PHEV ....
Golf 2.0 TDI 4-motion (Såld)
E-UP (Väntar på leverans.)
Reserverat MODEL 3
Användarvisningsbild
gellerstam

Inläggav Teslaägare Refero » 21 apr 2017 16:18

gellerstam skrev:
Refero skrev:Kanske får man ett uppdrag från Tesla snart;) när de inte orkar/kan och anseendet/varumärket får för mycket negativ påfrestning. Sånt här gillar vi att reda ut dagarna igenom!

Konsultar du åt PostNord nu så har du ju lite att ta tag i .... :)

Jag skulle gärna hjälpa PostNordde behöver också lite handpåläggning!

Användarvisningsbild
Refero
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dstr » 21 apr 2017 16:44

Nu börjar dom lyckas nysta upp vad dom haft för sig.

Första fakturan verkar ha blivit utställd felaktigt på leasingbolaget. Påminnelsen på den lyckas dom skicka till mig(!), utan något som helst spår av att den skulle vara utställd på leasingbolaget.

Då krediterar dom den mot leasingbolaget och skickar ut en ny. Denna sitter min fd. arbetsgivare på en stund. Påminnelsen som kommer forwardas till mig, och den betalar jag. Den betalningen tar det 2 månader och för Tesla (3-4 personer inblandade) att hitta. Nu när dom hittar den så får jag skulden för att jag betalat till bankgirot. "Det är inte vad vi angav på fakturan! När vi visste var vi skulle leta..." - och då har jag helatiden påtalat att jag betalat till bankgirot och bifogat skärmdumpar där deras bankgiro är tydligt. Det är rätt skrämmande när personerna på ekonomiavdelningen inte vet skillnaden på bankgiro och bankkonto.

Tesla would appreciate your payment of the overdue balance(s) within 10 (work) days after receipt of this email on our bank account number 5174-2948. Please ensure your remittance provide the invoice number(s) being paid.

Det är den enda betalningsinformation som figurerar i påminnelsen, och den är det enda jag fått. Likaså beklagar sig personen över att jag inte angett någon referens på betalningen. Som ni själva ser så är fältet Meddelande/OCR ifyllt med fakturanumret...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Jerker » 21 apr 2017 16:47

Man undrar ju lite stillsamt om personalen på ekonomiavdelningen hade någon som helst arbetserfarenhet inom det här området när de började sin anställning på Tesla...
Renault Zoe Intense 2015, levererad 15 januari 2016, leasad på 3 år |*| Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1 och reservationsnummer 366351
Stenåldern tog inte slut för att stenarna tog slut.
Användarvisningsbild
Jerker

Inläggav Teslaägare Bjelke » 21 apr 2017 19:02

Jag tror jag måste spy eller nåt...
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt, fri Supercharging och en mini-SuC! :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 21 apr 2017 20:54

Vad ska man säga? Jag kan tyvärr bara komma på två ord. Jävla idioter!

Otroligt beklagligt att några inkompetenta anställda i slutändan kan förstöra allting. Undrar om det ingick i Elons master plan. Skulle inte tro det.
Model S P85 (såld)
Model S 90D | lev 2017-03-27 | Deep Blue Metallic
Gratis och fossilfri energi för alltid med 14kWp solceller
Skicka PM om du vill ha 9000kr i rabatt och fri SuC
Användarvisningsbild
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Johnalm » 21 apr 2017 20:59

Bjelke skrev:Jag tror jag måste spy eller nåt...

:lol:
Model X P90D, deep blue metallic med ultravit inredning, allt på utom utökad laddare och ett L.
Klicka gärna på http://ts.la/john1529 om du vill ha 9000 kr i rabatt och gratis supercharging till din fina Tesla.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jensa » 21 apr 2017 22:51

Vad jag tycker är märkligt i den här historien är att det inte finns något bolag som heter Tesla Motor AB. TM Sweden AB är det väl som gäller? Annars borde de ju i alla fall haft namnet Tesla Motors AB, men det finns inget bolag med det namnet heller om man söker på merinfo.se eller allabolag.se. Var har du fått bankgirot 5174-2948 ifrån? Ser att det mycket riktigt går till ett Tesla Motor AB om man kollar bankgirot men tycker namnet låter skumt...

Sökte på forumet och hittade detta också, ett märkligt inlägg på engelska med detta bg-nummer.

viewtopic.php?f=10&t=5390&p=153865&hilit=Iban#p153856
2016 Model S 75, vit, panoramatak, kolfiberspoiler

9000 kr rabatt vid nybeställning och fri laddning på Superchargers: http://ts.la/jens1164
Samtidigt sponsrar du min skidsatsning och vägen till seger i Vasaloppet! http://www.teamjens.se
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla