Tesla anställd död?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Tesla anställd död?

Inlägg av Pontus »

Läste precis detta i NyTeknik:
"Vd Elon Musk har sagt att en Tesla kommer att kunna köra helt autonomt mellan New York och Los Angeles redan under 2017. Viljan att leda utvecklingen har dock följts åt av ett antal olyckor, inklusive en dödsolycka med en anställd."

http://www.nyteknik.se/fordon/racet-mot ... et-6838237

Har det skett någon olycka som jag missat?

Kanske har jag missat om ni tagit upp detta tidigare.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Daoops »

Låter som att NyT rört ihop det lite
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av TiborBlomhall »

Nej du har inte missat nåt. Ny Teknik har helt enkelt fel.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av LarsL »

Det dör tycker jag är riktigt riktigt allvarligt. Hoppas verkligen att Tesla kan ta en juridisk åtgärd emot det där tidningen nu, för så där kan man väl ändå inte få skriva eller hur?
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Anders77 »

Ny Teknik känns som att de inte har koll. Inte ens på Volvos satsningar har de koll.

X90D
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av bylund »

Det närmaste jag kan hitta är en entreprenör som dog i en elolycka när han jobbade på en superladdare i USA.
http://nypost.com/2015/08/19/man-workin ... ound-dead/

Och det är ju inte riktigt samma sak som att en anställd dog under utvecklingen av autopiloten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Feddan »

VR-företaget Occulus Rifts ena grundare dog i en olycka, de kanske rörde ihop dem?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Bjelke »

Statistiskt sett så borde det ha dött någon anställd på Tesla under den tiden, men knappast pga AP-utvecklingen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Bjorn »

Jag tycker ny teknik har tappat all läsvärdhet. För 10-15 år sedan så ansåg jag att den var bra.

Antingen har den blivit sämre eller så har man som lite intresserad av elbilar insett hur dåliga artiklarna om det är och inser vidare att artiklar där man själv inte är så insatt är precis lika usla.

På företaget har vi då och då en omröstning om vilka tidningar som vi vill ha. Förra året åkte ny teknik ut och elbilen kom in, fast bara 30% är ev- och phev förare.

Jag tror trenden är på väg bort från att sensation säljer till att fakta säljer. Jag tar inte ens en gratis Aftonbladet på hotell.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Jerker »

Största beviset på att Ny Teknik tappat greppet var väl när de tog den där italienaren Rossi och hans påståenden om att han lyckats med kall fusion på allvar.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Bjelke »

Bjorn skrev:
Jag tycker ny teknik har tappat all läsvärdhet. För 10-15 år sedan så ansåg jag att den var bra.

Antingen har den blivit sämre eller så har man som lite intresserad av elbilar insett hur dåliga artiklarna om det är och inser vidare att artiklar där man själv inte är så insatt är precis lika usla.

På företaget har vi då och då en omröstning om vilka tidningar som vi vill ha. Förra året åkte ny teknik ut och elbilen kom in, fast bara 30% är ev- och phev förare.

Jag tror trenden är på väg bort från att sensation säljer till att fakta säljer. Jag tar inte ens en gratis Aftonbladet på hotell.
Ungefär lika här! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av mati »

@Bjorn
Du har rätt. NyT har blivit mycket sämre. Någonting intressant om teknik innehåller den inte längre. Jag får den fortfarande i brevlådan (eftersom jag är medlem i Sveriges Ingenjörer) men den åker oläst i pappersinsamlingen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Kalle »

Jerker skrev:
Största beviset på att Ny Teknik tappat greppet var väl när de tog den där italienaren Rossi och hans påståenden om att han lyckats med kall fusion på allvar.
Ja och de vidhåller vell fortfarande Att de stämmer...
(Lite märkligt de där, men det verkar finnas en grupp svenskar runt honom som är veldigt aktiva i sociala medier med att försvara honom)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Jerker »

Kalle skrev:
Jerker skrev:
Största beviset på att Ny Teknik tappat greppet var väl när de tog den där italienaren Rossi och hans påståenden om att han lyckats med kall fusion på allvar.
Ja och de vidhåller vell fortfarande Att de stämmer...
(Lite märkligt de där, men det verkar finnas en grupp svenskar runt honom som är veldigt aktiva i sociala medier med att försvara honom)
Vad jag förstår har Rossi fortfarande inte visat upp nåt av värde som bevisar att har har rätt?
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
@Bjorn
Du har rätt. NyT har blivit mycket sämre. Någonting intressant om teknik innehåller den inte längre. Jag får den fortfarande i brevlådan (eftersom jag är medlem i Sveriges Ingenjörer) men den åker oläst i pappersinsamlingen.
Intressant, jag trodde de bara var jag som tappat intresset för tidningen men de är nog så att den har blivit sämre då.
Jag har den inte gratis men betalar väldigt lite för den, tror de är typ 400kr per år (genom fack avtal) men när de var dags att förnya så avstod jag denna gång.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Svenssons »

chaffis75 skrev:
mati skrev:
@Bjorn
Du har rätt. NyT har blivit mycket sämre. Någonting intressant om teknik innehåller den inte längre. Jag får den fortfarande i brevlådan (eftersom jag är medlem i Sveriges Ingenjörer) men den åker oläst i pappersinsamlingen.
Intressant, jag trodde de bara var jag som tappat intresset för tidningen men de är nog så att den har blivit sämre då.
Jag har den inte gratis men betalar väldigt lite för den, tror de är typ 400kr per år (genom fack avtal) men när de var dags att förnya så avstod jag denna gång.
Jag tyckte förut att Ny Teknik var ju bästa tidningen för Sverige men nu anser jag den vara en skräptidning likt Aftonbladet. Ingen vetenskap eller forskning, bara oinsatt dravel.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Kalle »

Jerker skrev:
Kalle skrev:
Jerker skrev:
Största beviset på att Ny Teknik tappat greppet var väl när de tog den där italienaren Rossi och hans påståenden om att han lyckats med kall fusion på allvar.
Ja och de vidhåller vell fortfarande Att de stämmer...
(Lite märkligt de där, men det verkar finnas en grupp svenskar runt honom som är veldigt aktiva i sociala medier med att försvara honom)
Vad jag förstår har Rossi fortfarande inte visat upp nåt av värde som bevisar att har har rätt?
Jodå, men bara hans värden visar det, och ingen oberoende får mäta på hans burk.
Han har bjudit in forskare men de får bara mäta på de trådar och de parametrar han vill att de ska mära på, ingen öppenhet om vad han gör och ingen kan återskapa hans expriment.

Väldigt tydligt en bluff

Desutom är han ju tidigare dömd för bedrägeri, fast då inom kemi och sophanterings branchen.
(Han sa att han kunde göra olja av sopor, och fick stora bidrag för att ta imot soppor, fast sen visade sig att han hadde gömt dom.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla anställd död?

Inlägg av Jerker »

Kalle skrev:
Jerker skrev:
Kalle skrev:
Jerker skrev:
Största beviset på att Ny Teknik tappat greppet var väl när de tog den där italienaren Rossi och hans påståenden om att han lyckats med kall fusion på allvar.
Ja och de vidhåller vell fortfarande Att de stämmer...
(Lite märkligt de där, men det verkar finnas en grupp svenskar runt honom som är veldigt aktiva i sociala medier med att försvara honom)
Vad jag förstår har Rossi fortfarande inte visat upp nåt av värde som bevisar att har har rätt?
Jodå, men bara hans värden visar det, och ingen oberoende får mäta på hans burk.
Han har bjudit in forskare men de får bara mäta på de trådar och de parametrar han vill att de ska mära på, ingen öppenhet om vad han gör och ingen kan återskapa hans expriment.

Väldigt tydligt en bluff

Desutom är han ju tidigare dömd för bedrägeri, fast då inom kemi och sophanterings branchen.
(Han sa att han kunde göra olja av sopor, och fick stora bidrag för att ta imot soppor, fast sen visade sig att han hadde gömt dom.
Ja, han är ju en känd bedragare, så varför nån öht lyssnar på honom nu är förvånande. Men det ligger kanske i människans natur att vilja bli lurad.
Skriv svar