Nytt rekommendationsprogram

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Surfaren »

Lite mer drag denna gång. Den som köper bilen får förutom 9000 kronor rabatt även fri SuC. För den som värvar så blir det presenter redan från en värvning, och 21" Arachnid kräver nu endast 3 värvningar istället för 5 som det var tidigare.

https://www.tesla.com/sv_SE/support/referral-program
Med start 19 maj 2017 kan Tesla-ägare ge fem vänner obegränsad gratis Supercharger-laddning samt 9 000 kr i rabatt på en ny Model S eller Model X med sin nya personliga rekommendationskod. Som tack kommer ägarna kunna få exklusiva gåvor genom rekommendationsprogrammet, inklusive:

1 kvalificerande rekommendationer: Founders Series Tesla Model S for kids
Dela Tesla-upplevelsen med dina barn med denna körbara elektriska miniatyr-Model S med fungerande strålkastare, ljudsystem och laddkontakt – precis som din bil.

2 kvalificerande rekommendationer: Presentkort på förtur för Solar Roof
Bli en av de första att få Solar Roof. Med detta presentkort får du förtur i schemaläggningen av installation av Solar Roof. Om du inte använder denna gåva kan presentkortet ges till en vän.

3 Kvalificerande rekommendationer: 21-tums Arachnid-fälgar
Förbättra prestandan för din Model S med exklusiva 21-tums silverfärgade Arachnid-fälgar smidda i aluminium. Dessa finns inte tillgängliga för allmänheten och kommer att bli tillgängliga för montering i augusti för vinnare i programmet.

4 kvalificerande rekommendationer: Founders Series Powerwall 2
Lagra energi för att använda i framtiden och få reservström med denna röda version av hembatteriet Powerwall 2, som tillverkas i begränsad upplaga. Denna version finns inte tillgänglig för allmänheten och kommer att kunna installeras på början under hösten 2017 för vinnare i detta program. Installationsavgifter kan tillkomma.

5 kvalificerande rekommendationer: Inbjudan till avtäckningseventet för lastbilen Tesla Semi
Upplev den officiella avtäckningen av vår lastbil 28 september 2017. Din VIP-inbjudan gäller för dig och en gäst.
Sen lottar dom ut en bil och lite rundturer hos SpaceX (gav upp att kopiera mer på mobilen).

Ni får se upp med "begränsningarna" som är lite annorlunda från tidigare.
Senast redigerad av Surfaren, redigerad totalt 1 gånger.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Jerker »

Hm... de vill verkligen att folk köper en S eller X istället för en 3:a!
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Anders77 »

Surfaren skrev:
Lite mer drag denna gång. Den som köper bilen får förutom 9000 kronor rabatt även fri SuC. För den som värvar så blir det presenter redan från en värvning, och 21" Arachnid kräver nu endast 3 värvningar istället för 5 som det var tidigare.
Satt precis och läste på om det. Tänkte dela ut länken, men du var snabbare att starta tråden.

3 sålda och 21" Archanid fälgarna är gåvan. Helt okej tänker jag :)
Svart X90D, bokat en M3.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Surfaren »

Känns som att värdet på Arachnid, om man vill sälja dom, sjönk en aning...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Zoidberg »

Men... var inte förra programmet pågående?
Detta känns skumt. Att man ändrar villkor och bonusgåvor mitt i en värvningsperiod?
Ska denna omgången ta slut 15e juni eller om 225 dagar?
Bägge går att utläsa från deras hemsida. :shock:
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Remuz »

Folk kommer nog börja köpa referals igen :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Anders77 »

Zoidberg skrev:
Men... var inte förra programmet pågående?
Detta känns skumt. Att man ändrar villkor och bonusgåvor mitt i en värvningsperiod?
Ska denna omgången ta slut 15e juni eller om 225 dagar?
Bägge går att utläsa från deras hemsida. :shock:
Reagerade över det med. Förra var som sagt till 15:e juni. Men nu när detta är ute så måste de köra på detta program.
Lite konstigt dock att 5 reffs ger biljett till invigning av Tesla semi 28:e sept, när programmet löper året ut.
Svart X90D, bokat en M3.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Surfaren »

Enligt Electrek.co så kommer båda programmen löpa parallellt några veckor och värvare får bonus från båda programmen.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Zoidberg »

Jag tolkar det som att bägge program gäller.
Frågan är om man värvar sin 3e idag, som var kravet för radioflyer alldeles nyss. Får man 2st då? :shock: :?:
Eller får man Arachids istället?
Man kanse ville ha en radioflyer..
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av danni »

Zoidberg skrev:
Jag tolkar det som att bägge program gäller.
Frågan är om man värvar sin 3e idag, som var kravet för radioflyer alldeles nyss. Får man 2st då? :shock: :?:
Eller får man Arachids istället?
Man kanse ville ha en radioflyer..
Så som jag tolkar Electrek så skulle du få två Radio Flyer och en uppsättning Arachnids för en tredje värvning nu :o Låter lite för bra för att vara sant.

Intressant att det står att Arachnids från det här programmet levereras i augusti. Vi är rätt många som fortfarande väntar på flera uppsättningar som är vunna för snart ett år sen...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av HelectriC »

Dom som har en MX då? Ska dom montera Arachnid på den då eller :? Verkar som MX-ägare blivit lite bortglömda.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av LarsL »

Ska vi konstatera att fri Supercharger är återinfört för Model S och X? Jag skulle ju inte välja att köpa en utan i alla fall, verkar ju vara bättre att vänta tills det kommer en drive där det ges bort. Synd om de som köptips i mellan tiden då det var borta.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Surfaren »

danni skrev:
Intressant att det står att Arachnids från det här programmet levereras i augusti. Vi är rätt många som fortfarande väntar på flera uppsättningar som är vunna för snart ett år sen...
Haha, jag tänkte på det också. Inte hört ett ord om mina Arachnids ännu. Men dom skriver iofs bara "augusti", inte vilket år...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av HelectriC »

Vad snurrigt det blev när dom mixar ihop pågående med nytt program. Hur ska man tolka det? På mig står det nu "0" men fram till igår(?) stod det "1". Har jag då 1 i det nya programmet eller är det inte förrän det nya fylls på med minst en som jag kan räkna in den gamla och i såfall ha "2"?

Jag fattar ingenting :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Zoidberg »

Snurrigt värre.
Men om det stämmer att det nu är lättare att få fina prylar samt att detta program ska pågå hela året ut så kommer vi se Arachnidfälgar på varannan Model s och Radio flyer på var och varannan villagata. :lol:
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av HelectriC »

Zoidberg skrev:
Snurrigt värre.
Men om det stämmer att det nu är lättare att få fina prylar samt att detta program ska pågå hela året ut så kommer vi se Arachnidfälgar på varannan Model s och Radio flyer på var och varannan villagata. :lol:
Då kan vi gå tillbaks till att erkänna att turbinfälgarna ju faktiskt är snyggast :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Skitbra med fri SuC tycker jag, men hur håller man reda på när nr 5 är passerat? Om man "lovar" en man värvar fri SuC och så råkar denne
bli nr 6, blir denne utan fri SuC då osv? Det kan ju gå ngn vecka tex innan den man värvar faktiskt lägger en beställning...
Inte för att det varit ett problem för mig direkt, men för er som faktiskt lyckas värva köpare kan det ju ha betydelse ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av chpaulin »

Spännande :) Kul att man får något redan vid en refferal, en bil till grabben hade inte suttit fel :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av bylund »

Surfaren skrev:
Enligt Electrek.co så kommer båda programmen löpa parallellt några veckor och värvare får bonus från båda programmen.
Även enligt Tesla
Det finstilta skrev:
Ägare med en eller flera rekommendationer i den föregående fasen mellan 16 mars 2017 och 19 maj 2017 kommer att ha tillgång till både den uppdaterade och den föregående fasen fram till 15 juni 2017.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av bylund »

Surfaren skrev:
danni skrev:
Intressant att det står att Arachnids från det här programmet levereras i augusti. Vi är rätt många som fortfarande väntar på flera uppsättningar som är vunna för snart ett år sen...
Haha, jag tänkte på det också. Inte hört ett ord om mina Arachnids ännu. Men dom skriver iofs bara "augusti", inte vilket år...
Om man extrapolerar så skulle de från sommaren 2016 levereras i november, och de började komma nu i april. Så augusti torde vara lagom tills det är dags för sommardäck 2018.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Jensa »

Det verkar absolut som att de vill sälja S/X istället för Model 3! Stor winwin på detta för båda parter. Men jäkligt orättvist för dem som nyss beställt och inte hann med fri SuC!
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Verkar som att även dessa får fri SuC iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

Jag har redan fixat en ref-kandidat som ska skaffa en Model S. Då får jag uppenbarligen en radio flyer alltså. Måste jag skaffa barn nu då? Synd att nan inte får plats i den själv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Smutt »

mati skrev:
Jag har redan fixat en ref-kandidat som ska skaffa en Model S. Då får jag uppenbarligen en radio flyer alltså. Måste jag skaffa barn nu då? Synd att nan inte får plats i den själv.
Köp en mindre model på hund :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

Just det. En av hundarna kanske kan lära sig att köra den. :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar