Nytt rekommendationsprogram

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 28 feb 2016 08:22
Ort: Hörby

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av akeller »

Från vilket program kommer väskan? (Då menar jag mellan vilka datum kördes programmet)
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av beef »

akeller skrev:
Från vilket program kommer väskan? (Då menar jag mellan vilka datum kördes programmet)
16 oktober 2016 – 15 januari 2017
16 januari 2017 - 15 mars 2017
16 mars 2017 – 15 juni 2017

Fler än 2 godkända rekommendationer
Den som gör 2 eller fler godkända värvningar kommer att få en Tesla-kabinväska.

Förmodar att min kom ifrån 16 oktober 2016 – 15 januari 2017.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av gellerstam »

HelectriC skrev:
Idag fick även jag en väska som kom med DHL, verkar väldigt smart med separata "packpåsar" och expanderbar. Men undrar om den är för stor som handbagage?
Kolla om den går ner i frunken på en M3! Passar den där är den ok som handbagage! ;-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av HelectriC »

gellerstam skrev:
HelectriC skrev:
Idag fick även jag en väska som kom med DHL, verkar väldigt smart med separata "packpåsar" och expanderbar. Men undrar om den är för stor som handbagage?
Kolla om den går ner i frunken på en M3! Passar den där är den ok som handbagage! ;-)
Får bara vänta "lite" till M3 kommer då ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Har inte läst igenom villkoren på länge men blev lite förvånad (med tanke på vad som sagts hittills) att
det är en massa som är helt ok enligt Tesla bl.a. Sprida koden:
I youtubeKanaler, på sociala medier och på fan-pages + lite till :)
Tror inte det stod så för allt för länge sedan...
(Inte för att koderna är speciellt mycket värda för köparna om några dagar vad som sägs just nu)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av HelectriC »

Måste bara säga att kabinväskan är väldigt praktisk och bra. Trodde inte jag skulle få med den in på flyget eftersom den ser så stor ut, men jag hade mätt innan och den håller precis volymkrav. Man får precis in den i takfacken pga dess rundade kanter, föredömligt! Sen är den konstruerad på ett fiffigt sätt med det tunna facket som gör att man enkelt får ut diverse saker utan att öppna hela väskan. 360˚ hjul är också bra :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Nu är texten om rabatten på 9000kr borta iaf och inget annat nytt infört :(
Kvar är då bara fri Supercharging isf 400kWh fritt/år...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Johnalm »

Döm om min förvåning (och GLÄDJE) när jag såg att en person (här på forumet?) använt min referral-kod när denne beställde sin bil den 30/10.
Tusen tack "BH", hoppas jag i någon form underlättat ditt beslut att välja Tesla.
Min 3-åring där hemma kommer bli lyrisk över sin egna Tesla så småningom! :D

Än en gång tack och grattis till ditt val av Tesla, trevlig helg!

Hälsningar John
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Hyted »

Johnalm skrev:
Döm om min förvåning (och GLÄDJE) när jag såg att en person (här på forumet?) använt min referral-kod när denne beställde sin bil den 30/10.
Tusen tack "BH", hoppas jag i någon form underlättat ditt beslut att välja Tesla.
Min 3-åring där hemma kommer bli lyrisk över sin egna Tesla så småningom! :D

Än en gång tack och grattis till ditt val av Tesla, trevlig helg!

Hälsningar John
Härligt!
Fick hem våran för ett par veckor sedan.
Men tror det får bli födelsedagspresent när hon fyller 5 i April.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Pontus »

Är det nytt att man får referrals för solar panel nu?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av e5m1r »

Pontus skrev:
Är det nytt att man får referrals för solar panel nu?
Det kunde man innan med fast bara usa ?
Får du det hör hemma med nu ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Zoidberg »

Jag såg här om dagen att om man vunnit PowerWall så kan man nu istället völja att få 61.000:- i kredit på SC.
Inser man på Tesla att man inte hinner leverera alla signature PW inom överskådlig framtid?

Är 61.000 rimlig kompensation för en signature PW?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Zoidberg skrev:
Jag såg här om dagen att om man vunnit PowerWall så kan man nu istället völja att få 61.000:- i kredit på SC.
Inser man på Tesla att man inte hinner leverera alla signature PW inom överskådlig framtid?

Är 61.000 rimlig kompensation för en signature PW?
Jag hade en sån på G men en av mina värvningar hoppade av sin affär för bara nån dag sedan :(
(och jag som tom sagt nej till några på slutet eftersom jag inte såg nån vits med att få fler än 4 värvningar, bättre att några andra får miniTeslor osv)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Jensa »

Zoidberg skrev:
Jag såg här om dagen att om man vunnit PowerWall så kan man nu istället völja att få 61.000:- i kredit på SC.
Inser man på Tesla att man inte hinner leverera alla signature PW inom överskådlig framtid?

Är 61.000 rimlig kompensation för en signature PW?
Tycker det är ganska generöst faktiskt! Också en ifrån nu och enda chansen att aktivera Autopilot då sambon annars säger tvärnej till något så "onödigt" :roll: :lol:
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av oscfor »

Zoidberg skrev:
Jag såg här om dagen att om man vunnit PowerWall så kan man nu istället völja att få 61.000:- i kredit på SC.
Inser man på Tesla att man inte hinner leverera alla signature PW inom överskådlig framtid?

Är 61.000 rimlig kompensation för en signature PW?
Det kan ju också vara så att man insett att många inte är så intresserade av PW? Speciellt som man väl fortfarande inte lyckats få fram någon version med trefas.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av zyax »

oscfor skrev:
Zoidberg skrev:
Jag såg här om dagen att om man vunnit PowerWall så kan man nu istället völja att få 61.000:- i kredit på SC.
Inser man på Tesla att man inte hinner leverera alla signature PW inom överskådlig framtid?

Är 61.000 rimlig kompensation för en signature PW?
Det kan ju också vara så att man insett att många inte är så intresserade av PW? Speciellt som man väl fortfarande inte lyckats få fram någon version med trefas.
Powerwall är ju inte någon vinst i Sverige, då vi med solceller säljer elen för mer än vi köper för och så länge man ändå inte kan använda den när nätet går ner så finns det inte mycket vits med det.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Zoidberg »

Har ni sett hur det fungerar i Teslaappen när man har PW?
Bara det får i alla fall mig att överväga PW före pengar. :) :geek:
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av oscfor »

zyax skrev:
oscfor skrev:
Zoidberg skrev:
Jag såg här om dagen att om man vunnit PowerWall så kan man nu istället völja att få 61.000:- i kredit på SC.
Inser man på Tesla att man inte hinner leverera alla signature PW inom överskådlig framtid?

Är 61.000 rimlig kompensation för en signature PW?
Det kan ju också vara så att man insett att många inte är så intresserade av PW? Speciellt som man väl fortfarande inte lyckats få fram någon version med trefas.
Powerwall är ju inte någon vinst i Sverige, då vi med solceller säljer elen för mer än vi köper för och så länge man ändå inte kan använda den när nätet går ner så finns det inte mycket vits med det.
Det finns ju massor av andra anledningar än monetära för att vilja ha en PW.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Svenssons »

oscfor skrev:
Det finns ju massor av andra anledningar än monetära för att vilja ha en PW.
På Teslas hemsida står det att PowerWall gör det möjligt att ha ström även när strömmen till huset går. Jag är dock mycket tveksam till att de har lösning för detta i Sverige. Visst finns det teknisk möjlighet till det men jag vill gärna se denna innan så att de inte tror att det funkar som i t.ex. USA.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av zyax »

Svenssons skrev:
oscfor skrev:
Det finns ju massor av andra anledningar än monetära för att vilja ha en PW.
På Teslas hemsida står det att PowerWall gör det möjligt att ha ström även när strömmen till huset går. Jag är dock mycket tveksam till att de har lösning för detta i Sverige. Visst finns det teknisk möjlighet till det men jag vill gärna se denna innan så att de inte tror att det funkar som i t.ex. USA.
Du får inte ha det om du inte är offgrid helt och hållet. Det beror på att du då kan mata ström ut till nätet när det är nere (kan få dödliga konsekvenser). Det kommer säkerligen komma lösningar på detta så småningom.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Remuz »

Lösningen heter väl diod?
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Svenssons »

zyax skrev:
Du får inte ha det om du inte är offgrid helt och hållet. Det beror på att du då kan mata ström ut till nätet när det är nere (kan få dödliga konsekvenser). Det kommer säkerligen komma lösningar på detta så småningom.
Precis, det går dock lösa genom att ha en manuell brytare som man drar i för att växla strömkälla. Det är ju så det funkar på alla ladugårdar t.ex. De måste ju enligt lag kunna sköta djuren oavsett om det är ström till ladugården eller ej.

Diod är inte en lösning för 230V AC till huset.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av zyax »

Svenssons skrev:
zyax skrev:
Du får inte ha det om du inte är offgrid helt och hållet. Det beror på att du då kan mata ström ut till nätet när det är nere (kan få dödliga konsekvenser). Det kommer säkerligen komma lösningar på detta så småningom.
Precis, det går dock lösa genom att ha en manuell brytare som man drar i för att växla strömkälla. Det är ju så det funkar på alla ladugårdar t.ex. De måste ju enligt lag kunna sköta djuren oavsett om det är ström till ladugården eller ej.

Diod är inte en lösning för 230V AC till huset.
Växelriktarna för solceller är tillverkade för ongrid eller offgrid. Hade man kunnat köpa en som var för båda och det vore lagligt så hade ett batteri till villan haft ett litet användningsområde (att ha ström vid strömavbrott) även för oss i vanliga Svenssons :D
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av oscfor »

zyax skrev:
Svenssons skrev:
oscfor skrev:
Det finns ju massor av andra anledningar än monetära för att vilja ha en PW.
På Teslas hemsida står det att PowerWall gör det möjligt att ha ström även när strömmen till huset går. Jag är dock mycket tveksam till att de har lösning för detta i Sverige. Visst finns det teknisk möjlighet till det men jag vill gärna se denna innan så att de inte tror att det funkar som i t.ex. USA.
Du får inte ha det om du inte är offgrid helt och hållet. Det beror på att du då kan mata ström ut till nätet när det är nere (kan få dödliga konsekvenser). Det kommer säkerligen komma lösningar på detta så småningom.
Det får du gärna visa en källa på. Med tanke på Statens stöd till energilagring låter det otroligt.

I Göteborgs energis nät krävs e3n extern brytare för att få installera solceller öht.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Svenssons »

zyax skrev:
Svenssons skrev:
zyax skrev:
Du får inte ha det om du inte är offgrid helt och hållet. Det beror på att du då kan mata ström ut till nätet när det är nere (kan få dödliga konsekvenser). Det kommer säkerligen komma lösningar på detta så småningom.
Precis, det går dock lösa genom att ha en manuell brytare som man drar i för att växla strömkälla. Det är ju så det funkar på alla ladugårdar t.ex. De måste ju enligt lag kunna sköta djuren oavsett om det är ström till ladugården eller ej.

Diod är inte en lösning för 230V AC till huset.
Växelriktarna för solceller är tillverkade för ongrid eller offgrid. Hade man kunnat köpa en som var för båda och det vore lagligt så hade ett batteri till villan haft ett litet användningsområde (att ha ström vid strömavbrott) även för oss i vanliga Svenssons :D
Sant, men det hindrar inte att man har två växelriktare och att brytaren avgör vilken man kör igenom. Batteriet kan ju vara kopplat till bägge men inte samtidigt. Det är därför jag skulle vilja se lösningen innan jag köper det som står på Teslas hemsida att batteriet skulle kunna användas vid strömavbrott.

Tror inte denna är godkänd men den är intressant:


oscfor skrev:
Det får du gärna visa en källa på. Med tanke på Statens stöd till energilagring låter det otroligt.

I Göteborgs energis nät krävs e3n extern brytare för att få installera solceller öht.
Statens stöd för energilagring fyller inte mycket funktion i Sverige. Det är mer till för nätägare egentligen, finns inte så stor praktisk nytta av att installera batterier hemma och även med stödet så är det inte ekonomiskt fördelaktigt för de flesta privatpersonerna. Brytare för solcellerna krävs ja men det betyder inte att växelriktare inte måste slå ifrån på millisekunder vid strömavbrott. Tror det är IEC62109 som tar upp detta.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar