Nytt rekommendationsprogram

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av LarsL »

Tesla biter handen som föder dem. Utan YT och socialamedier hade inget vetat vad Tesla är än idag, tror jag.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

Anders77 skrev:
Med tanke på att reff programmet skall vara något man ger ut till såna man känner och inte till vem som helst, så faller ditt argument där.
Fast jag vet att åtminstone två har använt min länk utan att de har fått den av mig. Om man bara går efter namnet så var båda från utlandet och hade garanterat ingen koppling till mig. Jag misstänker att det var Tesla själva som har gjort det, båda gångerna hade jag ingen referral tidigare och det var alltså ganska riskfritt att göra så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Anders77 skrev:
Med tanke på att reff programmet skall vara något man ger ut till såna man känner och inte till vem som helst, så faller ditt argument där.
Fast jag vet att åtminstone två har använt min länk utan att de har fått den av mig. Om man bara går efter namnet så var båda från utlandet och hade garanterat ingen koppling till mig. Jag misstänker att det var Tesla själva som har gjort det, båda gångerna hade jag ingen referral tidigare och det var alltså ganska riskfritt att göra så.
Låter som att du kan ha gissat rätt där, så får dom gärna göra med min länk med nya programmet hehe ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Låter som att du kan ha gissat rätt där, så får dom gärna göra med min länk med nya programmet hehe ;)
Jag blev uppringd av en granne igår. Han skulle åka till Gbg idag och "kolla". Han ville veta vilken utrustning man ska köpa till och så förklarade jag det där med lagerbilar osv. Det tyckte han om, för då behöver man ju inte vänta så länge. Jag utgår ifrån att han ringer snart igen och berättar för mig vilken färg det blev. I detta fallet måste det ju ändå vara rimligt om han använder min ref-länk. Det var ju min bil han fick provköra för en vecka sedan. Men då sa han att det kanske blir en Tesla till hösten. Fast jag varnade honom ju att det skulle bli världens dyraste provkörning. Jag är alltså helt oskyldig. ;-)

Edit: jaha och då blev det en Tesla till i vårt lilla samhälle (som faktiskt heter Vättlösa :D ). Det blev en 100D till grannen, kanske en P100D, det är inte bestämt än. Men min känsla var rätt. Och jag får en mini-Tesla. JIPPPPPIIIIII
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8546
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Pontus »

Vad tror ni om refferalprogrammet när model 3 kommit? Kommer det finnas ett för model S o X samt ett för model 3? Eller ett gemensamt eller inte finnas alls?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av chpaulin »

Pontus skrev:
Vad tror ni om refferalprogrammet när model 3 kommit? Kommer det finnas ett för model S o X samt ett för model 3? Eller ett gemensamt eller inte finnas alls?
Jag gissar på att det bara kommer att finnas för Model S/X alternativt nått litet för 3:an. De har inte haft direkt svårt att sälja 3:an :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Stefan »

Tveksam om det blir något för 3an. De har ju så många bokningar redan. Fast får de andra tillverkarna igång sin produktion och försäljning så kommer det kanske ett för att Tesla skall hålla uppe sin försäljning.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Surfaren »

Jag tror det dröjer länge innan vi ser nåt program för Model 3, om det nånsin kommer nåt alls. 3:an tycks inte vara svårsåld, och jag tror det tar flera år innan produktionskapaciteten för Model 3 överstiger efterfrågan så pass mycket att Tesla börjar med extra morötter.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8546
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Pontus »

Alla säger att model 3 är så lättsåld. Hur många är det som kommer lösa in sin bokning? 300.000 st och det är en hel del hardcore Tesla anhängare. Jag är lite tveksam till att man säljer 500.000 model 3 per år bara så där utan reklam och bara på ord från fansen. Visst år 2018 har dom fullt på ordersidan men 2019 o 2020 då finns ju förhoppningsvis lite konkurrens.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Smutt »

Pontus skrev:
Alla säger att model 3 är så lättsåld. Hur många är det som kommer lösa in sin bokning? 300.000 st och det är en hel del hardcore Tesla anhängare. Jag är lite tveksam till att man säljer 500.000 model 3 per år bara så där utan reklam och bara på ord från fansen. Visst år 2018 har dom fullt på ordersidan men 2019 o 2020 då finns ju förhoppningsvis lite konkurrens.
Hade dom haft bilar och sälja hade dom sålt allt hur många miljoner bilar det än var det är nu massan vaknar och vill ha elbil alla jag pratar med säger att 500000kr är billigt om man sen kör för 2kr
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av danni »

Det står uttryckligen i texten att referralprogrammet inte gäller för Model 3. Det kan såklart ändras, men jag skulle tro att det är osannolikt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av tobbeturbo »

Anders77 skrev:
Lotterivinsten är 30% om lotteriet är USA baserat och 0% om det är ett lotteri med tillstånd i Europa. Refferal gåvorna är för arbete och skall skattas som arbete.

Så de två sakerna måste man skilja på.

Norge är inte med i EU oavsett så där är det alltid vinstskatt.

Vinner jag en ny S eller X så kan jag nog leva med 30% skatt med :)
Ändå udda att man ska behöva, i det här fallet, betala >500k för att få en gåva.
Men ja, man kan leva med det, men ändå. Märkligt.
Referral: http://---
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av LarsL »

danni skrev:
Det står uttryckligen i texten att referralprogrammet inte gäller för Model 3. Det kan såklart ändras, men jag skulle tro att det är osannolikt.
Naturligtvis kommer inte dagens referalprogram inkludera Model 3. Tesla vill inte sälja en enda Model 3 innan de har fått ordentlig fart på produktionen.
Jag skulle tro att de första Model 3 referals kommer under 2019... kanske.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Smutt »

LarsL skrev:
danni skrev:
Det står uttryckligen i texten att referralprogrammet inte gäller för Model 3. Det kan såklart ändras, men jag skulle tro att det är osannolikt.
Naturligtvis kommer inte dagens referalprogram inkludera Model 3. Tesla vill inte sälja en enda Model 3 innan de har fått ordentlig fart på produktionen.
Jag skulle tro att de första Model 3 referals kommer under 2019... kanske.
Ja en t-shirt är nog rimligt 2019 :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av tobbeturbo »

zsxd02 skrev:
Hey, if you buy a Tesla Model S or X through the link below, you get free Supercharging and 9 000 kr off. Only existing Tesla owners can send the link, and it works for up to 5 friends. I think it’s a good deal so wanted to send it over. Call me if you want to see my car!
http://---

:lol:
Referral: http://---
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av danni »

tobbeturbo skrev:
Hey, if you buy a Tesla Model S or X through the link below, you get free Supercharging and 9 000 kr off. Only existing Tesla owners can send the link, and it works for up to 5 friends. I think it’s a good deal so wanted to send it over. Call me if you want to see my car!
http://---

:lol:
Det brukar inte hjälpa att svara spammarna...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av tobbeturbo »

danni skrev:
tobbeturbo skrev:
Hey, if you buy a Tesla Model S or X through the link below, you get free Supercharging and 9 000 kr off. Only existing Tesla owners can send the link, and it works for up to 5 friends. I think it’s a good deal so wanted to send it over. Call me if you want to see my car!
http://---

:lol:
Det brukar inte hjälpa att svara spammarna...
Man får ta alla chanser man får :lol:
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Anders SE »

Vet ni hur det funkar med sakerna man får genom rekommendationsprogrammet. Hur lång tid efter att programmet är slut kommer det prylar tro? Sen utlottningen av en Model S/X P100DL. Är det något som blir offentligt eller blir bara den lyckliga vinnaren kontaktad? Står ju även att 21" Arachnid fälgarna kommer bli tillgängliga för montering i Augusti. Är det 2017 el 2018 tro? Någon som har någon info om detta?
IMG_0300.PNG
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av bylund »

Anders SE skrev:
Vet ni hur det funkar med sakerna man får genom rekommendationsprogrammet. Hur lång tid efter att programmet är slut kommer det prylar tro? Sen utlottningen av en Model S/X P100DL. Är det något som blir offentligt eller blir bara den lyckliga vinnaren kontaktad? Står ju även att 21" Arachnid fälgarna kommer bli tillgängliga för montering i Augusti. Är det 2017 el 2018 tro? Någon som har någon info om detta?
Eftersom programmet tar slut i december i år, kan man ju tänka sig att det blir bråda dagar hos Tesla om de ska leverera fälgarna flera månader innan dess. 2018 är mitt tips.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Anders SE »

Ja det är tyvärr säkert så. Tänkte mer på om man tex redan har fått 3 godkända....
Samt i förra programmet som slutade 15 Juni 2017.
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av bylund »

Anders SE skrev:
Ja det är tyvärr säkert så. Tänkte mer på om man tex redan har fått 3 godkända....
Samt i förra programmet som slutade 15 Juni 2017.
För programmet som tog slut i juli 2016 började fälgarna dyka upp i slutet på april i år.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Anders SE »

Får hoppas att fälgarna kommer lagom till nästa säsong iaf
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av danni »

Jag har fått intrycket att de i det här programmet kommer börja leverera saker mer löpande, eftersom programmet är så långt, dvs när du nått upp i en viss nivå kommer du någon gång därefter (men inte nödvändigtvis efter programmets slut) att börja få saker.

Vad gäller utlottningarna av bilar så har det inte gjorts offentligt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
Jag har fått intrycket att de i det här programmet kommer börja leverera saker mer löpande, eftersom programmet är så långt, dvs när du nått upp i en viss nivå kommer du någon gång därefter (men inte nödvändigtvis efter programmets slut) att börja få saker.

Vad gäller utlottningarna av bilar så har det inte gjorts offentligt.
Det viktiga är kanske att de som använt länken tar leverans, efter det är det ju inget som stoppar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av chpaulin »

danni skrev:
Jag har fått intrycket att de i det här programmet kommer börja leverera saker mer löpande, eftersom programmet är så långt, dvs när du nått upp i en viss nivå kommer du någon gång därefter (men inte nödvändigtvis efter programmets slut) att börja få saker.

Vad gäller utlottningarna av bilar så har det inte gjorts offentligt.
Jag har samma feeling. Vi får väl se när de börjat leverera leksaksbilarna för detta programmet.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar