Nytt rekommendationsprogram

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Pontus »

Men angående att betala på SuC så är ju inte det så farligt. Jag har ingen laddare hemma men på jobbet och en SuC 4 km bort och använder den bara om vi kört lite längre på helgen eller om frun haft bil några dagar i veckan. Sedan när vi körde 500 mil på semestern och jag är uppe i typ 2500 kr men saken är att pengarna spelar ingen roll eftersom det är lika smidigt, inget kort eller kod eller trassel bara att stanna och sätta i kabeln. Kan vanligt folk bara inse hur smidigt det är så kommer pengarna inte vara något problem.
Har kört 2000 mil på 6 månader nu.
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

ReubenWelsh skrev:
Bjelke skrev:
lator skrev:
Leo skrev:
Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?

Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.

Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske... ;-)
Det som är mest intressant är väl iaf att det öht kommer att finnas ett värvningsprogram för det har dom aldrig sagt något om tidigare när ett befintligt har tagit slut, och
att man dessutom dom senaste gångerna har förlängt det befintliga är ju också ganska nytt, tidigare fick man ju börja om från noll...

Jag har bestämt mig för en Roadster 2 när den kommer men har tyvärr inte kunnat samla fler koder för det kan man inte förrns den 5:e är helt klar (vilket är min egen bil denna gång)...
Hade jag kunnat fortsätta senaste månaderna så hade jag redan haft två till men dom rekommenderade jag vidare till två andra här på forumet ;) men jag har inte hört om
dom fick "mina" eller inte...
Om det var till mig så kom den aldrig :( Ligger kvar på 4 där det ser ut som att jag avslutar denna runda. Tycker det känns ganska valigt att köparna är 1 dag ifrån att beställa och sedan backar i sista sekund. Har nog ungefär 50% hitrate på dom som säger att dom ska köpa och dom som faktiskt slutför
Ja det var en till dig ;) synd att det inte blev nåt av den då, men 4 redan är ju riktigt bra gjort ändå ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ReubenWelsh
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 31 mar 2016 13:59
Ort: Göteborg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av ReubenWelsh »

mati skrev:
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller. ;)
Känner man mycket egenföretagare är det lite enklare, Tesla är väldigt förmånlig och många har bilden av att det kostar skjortan att äga. Jag brukar förklara att det inte är så dyrt egentligen och erbjuda att räkna på det med dom när det är dags att förnya leasingen :)

Har fått två stycken såhär, och har 2 till som mer eller mindre väntar på rätt demobil att dyka upp innan de snappar upp, hjälper dom såklart hålla ett öga öppet på det som kommer in ;)
Användarvisningsbild
ReubenWelsh
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 31 mar 2016 13:59
Ort: Göteborg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av ReubenWelsh »

Bjelke skrev:
ReubenWelsh skrev:
Bjelke skrev:
lator skrev:
Leo skrev:
Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?

Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.

Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske... ;-)
Det som är mest intressant är väl iaf att det öht kommer att finnas ett värvningsprogram för det har dom aldrig sagt något om tidigare när ett befintligt har tagit slut, och
att man dessutom dom senaste gångerna har förlängt det befintliga är ju också ganska nytt, tidigare fick man ju börja om från noll...

Jag har bestämt mig för en Roadster 2 när den kommer men har tyvärr inte kunnat samla fler koder för det kan man inte förrns den 5:e är helt klar (vilket är min egen bil denna gång)...
Hade jag kunnat fortsätta senaste månaderna så hade jag redan haft två till men dom rekommenderade jag vidare till två andra här på forumet ;) men jag har inte hört om
dom fick "mina" eller inte...
Om det var till mig så kom den aldrig :( Ligger kvar på 4 där det ser ut som att jag avslutar denna runda. Tycker det känns ganska valigt att köparna är 1 dag ifrån att beställa och sedan backar i sista sekund. Har nog ungefär 50% hitrate på dom som säger att dom ska köpa och dom som faktiskt slutför
Ja det var en till dig ;) synd att det inte blev nåt av den då, men 4 redan är ju riktigt bra gjort ändå ;)
Tack ändå , får hålla tummarna att referalprogrammet blir oförändrat imorgon :)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

ReubenWelsh skrev:
mati skrev:
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller. ;)
Känner man mycket egenföretagare är det lite enklare, Tesla är väldigt förmånlig och många har bilden av att det kostar skjortan att äga. Jag brukar förklara att det inte är så dyrt egentligen och erbjuda att räkna på det med dom när det är dags att förnya leasingen :)

Har fått två stycken såhär, och har 2 till som mer eller mindre väntar på rätt demobil att dyka upp innan de snappar upp, hjälper dom såklart hålla ett öga öppet på det som kommer in ;)
Problemet (eller jag vet inte om det ens är ett problem) är att att folk, dvs egenföretagare och sådana som kan ta ut tjänstebil, brukar fråga mig om e-Golfen men aldrig om Teslan. Senast var det min bokföringskille som ville byta bort sin BMW 1-serie. Teslan var han föga impad av, men e-Golfen tyckte han var precis lagom. Och han ser ju dessutom på min bokföring hur lite den kostar varje månad.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ReubenWelsh
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 31 mar 2016 13:59
Ort: Göteborg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av ReubenWelsh »

mati skrev:
ReubenWelsh skrev:
mati skrev:
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller. ;)
Känner man mycket egenföretagare är det lite enklare, Tesla är väldigt förmånlig och många har bilden av att det kostar skjortan att äga. Jag brukar förklara att det inte är så dyrt egentligen och erbjuda att räkna på det med dom när det är dags att förnya leasingen :)

Har fått två stycken såhär, och har 2 till som mer eller mindre väntar på rätt demobil att dyka upp innan de snappar upp, hjälper dom såklart hålla ett öga öppet på det som kommer in ;)
Problemet (eller jag vet inte om det ens är ett problem) är att att folk, dvs egenföretagare och sådana som kan ta ut tjänstebil, brukar fråga mig om e-Golfen men aldrig om Teslan. Senast var det min bokföringskille som ville byta bort sin BMW 1-serie. Teslan var han föga impad av, men e-Golfen tyckte han var precis lagom. Och han ser ju dessutom på min bokföring hur lite den kostar varje månad.
Gäller ju att det är den typen av folk som är villiga att betala några tusen extra i månaden för lyxen. Sen är de helt olika bilar i både storlek och räckvidd. En riktigt bra andrabil men har mycket nackdelar en tesla inte har :)
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Surfaren »

ReubenWelsh skrev:
mati skrev:
... brukar fråga mig om e-Golfen men aldrig om Teslan. Senast var det min bokföringskille som ville byta bort sin BMW 1-serie. Teslan var han föga impad av, men e-Golfen tyckte han var precis lagom. Och han ser ju dessutom på min bokföring hur lite den kostar varje månad.
[...] En riktigt bra andrabil men har mycket nackdelar en tesla inte har :)
Jag törs gissa på att mati ser det tvärt om... :roll:
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av mati »

Om en Tesla är lyx finns väl delade uppfattningar om. Ovannämnda person tyckte att Teslan kändes allmänt "olyxig" med hänvisning till plasten i kupén, skramliga dörrar osv. När en bil kostar över en miljon förväntar man sig lite mer än det här, sa han. Och visst, det är svårt att inte hålla med. Framförallt när man då jämför med en betydligt billigare Golf, vilket vi gjorde i det sammanhanget.
Teslas stora fördel är dess stora batteri och SuC-nätverket. Sen är det ju en stor bil förstås, vilket kan vara en fördel i sig. Men behöver man inte det är en Tesla svår att motivera.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Smutt »

Teslan är bäst utan utrustning jag gav 750000kr för min 3800kr förmånsvärde vet inte vad jag hade fått för dom pengarna som är lika häftigt och smidigt att Ladda,sjukt nöjd
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Remuz »

Ser ut som man behåller sina gamla värvningar fortsatt. Nu kan man som tidigare sagts bara ge 1000kr i suckredit. Hade räckt till ungefär halva mitt behov (1000kr+400kWh).
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av dstr »

Remuz skrev:
Ser ut som man behåller sina gamla värvningar fortsatt. Nu kan man som tidigare sagts bara ge 1000kr i suckredit. Hade räckt till ungefär halva mitt behov (1000kr+400kWh).
I första programmen så var det väl 10k rabatt och 10k "till godo" för säljaren?

1000:- "till godo" när man köper en bil för runt miljonen... riktigt klent. "orka" som kidsen säger.
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare
Inlägg: 407
Blev medlem: 19 jun 2014 15:24
Ort: Ljungskile

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av stefan007 »

dstr skrev:
Remuz skrev:
Ser ut som man behåller sina gamla värvningar fortsatt. Nu kan man som tidigare sagts bara ge 1000kr i suckredit. Hade räckt till ungefär halva mitt behov (1000kr+400kWh).
I första programmen så var det väl 10k rabatt och 10k "till godo" för säljaren?

1000:- "till godo" när man köper en bil för runt miljonen... riktigt klent. "orka" som kidsen säger.
Precis, graven nästa för programmet. Vare sig jaga eller jagas för så liten bonus. Bara som köpare för att var juste mot de som saknar en referall till nästa gräns.
Användarvisningsbild
ReubenWelsh
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 31 mar 2016 13:59
Ort: Göteborg

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av ReubenWelsh »

Tesla har väl aldrig varit ute efter att ge rabatt på sina köp. Detta är ju mer bara ett tack för den som rekryterat samt en liten liten morot för den som blir rekryterad för att orka hålla koll på koden.

Tycker personligen att det blev lite tramsigt när säljare på tesla hänvisar till forum/facebook för att få en kod när dom få som inte känner till referalprogrammet kommer in och ska köpa.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av jpetters »

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Värva fyra st och få förtur till program-uppdateringar till bilen... Dvs bli beta-testare på riktigt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av TiborBlomhall »

Skicka din bild till rymden för miljoner år...

Vem kommer skicka första dick-pick? :lol:
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Leo »

I många funktioner ÄR vi ju redan betatestare... Då måste det innebära att man blir Betabeta testare i så fall eller :lol:
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Bjelke »

Leo skrev:
I många funktioner ÄR vi ju redan betatestare... Då måste det innebära att man blir Betabeta testare i så fall eller :lol:
Exakt.
Men jag kan tänka mig att det är ganska många som tycker det här nya vore lite ballt (INTE jag).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Hedman »

Leo skrev:
I många funktioner ÄR vi ju redan betatestare... Då måste det innebära att man blir Betabeta testare i så fall eller :lol:
Alfa-testare är vi väl allihopa redan, kanske lägger ett mellansteg så de som inte vill vara Alfa-testare faktiskt får sin bil uppdaterad något senare men med mer uttestad och stabilare mjukvara. :D
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av danni »

Ska bli intressant att se om man börjar om på 0 i det här nya programmet och kan samla dessa nya bonusar på nytt, eller fortsätter där man var till exempel på "secret level" och samlar rabatt på en Roadster...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Zalman3 »

Ser att jag fått en
"Referred Contacts"

Vad menas med det?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Leo »

Lärdom till mig själv: innan du säljer din nästa Tesla se till att du fått dina rerferralfälgar först... :(
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av kler »

Leo skrev:
Lärdom till mig själv: innan du säljer din nästa Tesla se till att du fått dina rerferralfälgar först... :(
Nä buuuh, fan var surt...
Fan vad dåligt om de inte kan ordna det.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Nytt rekommendationsprogram

Inlägg av Remuz »

Leo skrev:
Lärdom till mig själv: innan du säljer din nästa Tesla se till att du fått dina rerferralfälgar först... :(
Får du inte fälgarna om bilen är såld? Jag är på min 3e tesla i samma ref-program så det låter dåligt för mig :(
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar