Reminder: Referral Program Terms

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av TiborBlomhall »

Tesla vill stoppa folk som ger bort sina referralkoder till "kreti och pleti" dvs andra än vänner de känner. Följande mejl har skickats ut till YouTubers:
From: “Tesla” <referralprogram@tesla.com>
Subject: Reminder: Referral Program Terms

Thank you for your participation in the Tesla Referral Program. Every referral you make helps to accelerate the world’s transition to sustainable energy, and we appreciate your support.

The intent of the program is to provide owners with something special to give to their friends. As such, commercializing, advertising, publishing, mass distributing, or selling referral codes is not appropriate.

We kindly ask that you remove your code from any broadly distributed channels. We will be deactivating any referral codes which do not comply with these guidelines.

Thank you for your continued support and understanding.

Best Regards,
The Tesla Team
Källa: http://www.teslarati.com/tesla-email-de ... youtubers/

Själv är jag av förståeliga skäl inte drabbad, men tex våra vänner på Teslapodden skulle kunna bli det?

Och ni som har er referralkod i tex er forumsignatur: tänk igenom det en extra gång.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av mati »

Jag har ändrat min signatur lite. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av mans71 »

Tänk vad mycket gratisreklam för varumärket Tesla dessa koder har skapat genom åren. Undrar om det är så klokt egentligen.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av TiborBlomhall »

Hela nya referralprogramet är ganska klumpigt hanterat. Först massa oklarheter kring vilka som skulle få gratis Supercharging, och nu något som kan uppfattas som ett slag i ansiktet på dem som lägger ner mycket gratisarbete på att hjälpa till föra ut Teslas budskap...
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av Mickep »

Fast samtidigt kan jag förstå att de gjorde det för att det har tom i detta forum förekommit lite oegentligheter med (även om de hade gott uppsåt) sk spam. Att sprida det bland sociala medier där det finns miljoner potentiella kunder var inte riktigt tanken. Inget illa om tesla björn men när folk ser att en person på kort tid får 2 väldigt dyra bilar så är det inte direkt avskräckande till ett dåligt beteende. det gör att det blir lite olustigt just för att det är inga direkt billiga saker de som får många att använda ens kod får. (spec inte nu när man kan ge gratis SuC till bilarna) (sedan vet vi inte vad tesla sett). Rimligt beslut? kan inte säga att jag tycker det är dåligt, för det är väldigt förmånligt (dock så borde de begränsa så att tesla björn inte får alla bilar så att någon annan(youtuber - för de är bra de som har någon möjlighet överhuvudtaget) får chansen också)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av LarsL »

Tesla Bjørn har ju lagt ner ett enormt arbeta så han förtjänar sin utdelning. Att bli avundsjuk på honom och sedan inte vilja lägga ner tiden dom krävs är mer än bara jante.
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av blincoln »

Ska bli intressant att se om "maila mig så får du en referral code" ger någon som helst skillnad. ;)
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av Pontus »

Har det inte redan blivit en begränsning iom att man inte får ge bort mer än 5 fri SuC och då vill väl ingen använda ens 6 refferal code inte ens Tesla Björns 6e?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av Mickep »

risken är att folk som känner sig förfördelade (avund eller att de blivit snuvade) börjar ange andra som är lite väl ivriga att ge ut koder för att få gratisprodukter som är svindyra.
men jag känner att teslabjörn borde stå tillbaka för andra som också jobbat svinhårt för att marknadsföra bilar borde få vinna lite. (de som är stora på sociala medier har ju en orättivs fördel mot andra, och det är inget att ha att göra med avundsjuka utan det är faktum) . Hoppas att den nya systemet blir mer rättvist.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av LarsL »

Bjørn har inte marknadsfört sin kod efter de två första programmen.
Den som tipsade Elon på Twitter gjorde det säkert bara sv ren skär avundsjuka, tråkigt.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av Mickep »

tesla björn borde be användare som har gratiskoder så kan han distribuera dem till de som vill ha.
Då blir alla glada (fast nog mest björn som bara har plats för ett visst max antal teslor)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av danni »

Jag tycker också det här är lite märkligt. Räknas forumsignaturen som den sortens kanal? Framgår inte. Själv tycker jag det är ett logiskt ställe att ha den på. Vi här på forumet hjälper ju potentiella köpare oerhört mycket, ofta mycket mer än Teslas egna personal klarar av, och det är ju just sånt som referralprogrammet har skapats för.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av HelectriC »

Jag tror inte vi på forumet anses missbruka systemet när vi har koden i signaturen. Det hade blivit lite väl löjligt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Reminder: Referral Program Terms

Inlägg av Smutt »

[quote="danni"]Jag tycker också det här är lite märkligt. Räknas forumsignaturen som den sortens kanal? Framgår inte. Själv tycker jag det är ett logiskt ställe att ha den på. Vi här på forumet hjälper ju potentiella köpare oerhört mycket, ofta mycket mer än Teslas egna personal klarar av, och det är ju just sånt som referralprogrammet har skapats för.[/quote

UGH!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar