Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av tehjimos »

Vill uppmärksamma och ge ett stort tack till teamet på service centret i Upplands-väsby.

Jag har läst en del trådar världen över om Teslas dåliga kundservice m.m.
Det verkar helt absurt för mig då jag ALLTID blivit behandlad otroligt bra av Tesla, dom har alltid gått den extra biten för att ge otrolig service till mig som kund.

Varje gång det varit problem, inte bokat någon tid eller så.. bara drop-in service på det som går att fixa och sedan boka in en tid när det finns nog mycket småfel.... alla gånger förutom en gång så har jag haft prestanda Teslor som lånebilar. Jag har alltid blivit behandlad professionellt och med respekt och jag har gett detsamma till personalen vilket har resulterat att jag blivit god vän med några av dom, kanske därför man fått så fina lånebilar ;)

Det är ett nöje att åka till service centret, som idag t.ex, då skulle jag hämta släktingar på Arlanda med en fossil-SUV(vår Tesla är hos bilhandlare för försäljning), hade ca 30min dötid och passerade infracity så jag svängde in vid 17.40... ser massa bilar utanför, "ja, dom måste väl ha öppet fortfarande.." Går in och får höra "Tjenare, länge sen sist! Vi har stängt för 40minuter sen men du är välkommen in på lite fika, har inga fräscha godsaker men det finns kaffe". Gick in o tog en kaffe medans jag och en av service killarna som jag träffat ett dussin gånger tidigare snackar i ca 10min om Tesla och elbilar. Ville inte störa han allt för mycket då han redan jobbade övertid så jag fortsatte vidare norrut, men bara en sån liten sak som att släppa in deras kund efter stängning och ha en trevlig pratstund gör att man inser att dom som jobbar på Tesla är inga vanliga trötta bilnissar, dom är med i något större. Dom verkar älska det dom gör och verkligen står för företaget.

Någon annan som vill dela med sig av sina upplevelser hos Tesla?
Senast redigerad av tehjimos, redigerad totalt 1 gånger.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 671
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Bengt »

Jag kan bara hålla med dig, personalen i Väsby är outstanding!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Gorr
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 04 mar 2014 23:52

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Gorr »

håller med fullt ut. Förutom att jag aldrig ens fått en Tesla som lånebil. Håller tummarna för imorrn ska Elsa in på service och lite småfix. Taklucka, Dörrhandtagen samt en trasig list på underdelen av bilen som gick sönder när jag körde upp på en ramp på en biltvätt.
Jag som har en 2014 model s 85 och funderar på att byta till en ny 100d eller 75d borde ju vara helt rätt kandidat för en sån lånebil kan man tycka :)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6517
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Tars »

Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av tehjimos »

Gorr skrev:
håller med fullt ut. Förutom att jag aldrig ens fått en Tesla som lånebil. Håller tummarna för imorrn ska Elsa in på service och lite småfix. Taklucka, Dörrhandtagen samt en trasig list på underdelen av bilen som gick sönder när jag körde upp på en ramp på en biltvätt.
Jag som har en 2014 model s 85 och funderar på att byta till en ny 100d eller 75d borde ju vara helt rätt kandidat för en sån lånebil kan man tycka :)
Du kommer få en tesla som lånebil, pratade med dom där igår (20/6) och dom har nu BARA Tesla som lånebilar, därav att dom pressar försäljningen på CPO och demobilar.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Anders77 »

Hade min bil inne på SC i Mölndal igår. Fick en P90D S modell som lånebil. P:et kompenserar en del för allt som är sämre i en S jämfört med min X :)

Så en snabb dag igår. När jag sen häntar bilen så har teknikerna upptäckt en lackskada. Var ena fslkvinge dörren som inte alltid stängde som den skulle. Så de informerade mig om att de kommer ta in bilen och lacka den skadan i Augusti.

Sånt gillar jag, när de hittar saker och berättar att de skall åtgärda det utan att jag som kund måste gnälla på dem.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Bjelke »

Min erfarenhet av Väsbygängets förmåga att ordna själva felen på bilarna är kanske inte den bästa, men personalen som man träffar där är iaf outstanding! :)
Skulle lätt kunna umgås privat med dom alla dagar i veckan sas...
En Tesla som lånebil vore ju najs, kan knappt minnas när jag fick det senast (och jag har haft min inne många gånger), så svinbra om det blir Teslabilar till 100% nu :)
(det hörde jag dom prata om redan för typ ett halvår sedan)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av ovelundkvist »

Jag kan bara hålla med om serviceviljan hos personalen i Väsby! Jag fick också bara fossilbilar som lånebil så jag sa till slut till om att jag verkligen ville ha en Tesla, och då ordnade de såklart det!

Det blev en P90DL, som ledde till att jag numera kör en P100DL, så det är nog lönsamt i längden för Tesla att låna ut P-modeller! :D
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Smutt »

Det är den enda verkstaden och jag har haft många genom åren :) som barnen blir glada när man säger att vi ska dit, om det är personalen eller godisskålarna vet jag inte :lol:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av pegs »

Kan bara hålla med. Bra service och tydlig kommunikation. Att lånebilarna är Tesla och ibland P-modeller är nog väldigt bra för affärerna, och lite av pricken över i.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Guldis-54 »

Håller med!
Vilken härlig personal och hur bra de tar tillvara på mig som kund.
Finns inget att klaga på :D
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
TeslaLoveten
Teslaägare
Inlägg: 72
Blev medlem: 04 mar 2015 12:54
Ort: Örnsköldsvik

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av TeslaLoveten »

Håller med, mycket bra service under mina år med S P85+ och nu med X90D, nästan alltid Tesla lånebil!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Med vänlig hälsning Lars-Åke
(Vit X90D AP2, Nissan Leaf, tidigare P85+)
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av SolnaGnagarn »

Håller med fullt ut! Jag har oxå fått klass 10 bemötande varje gång!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Otroligt bra kundservice hos Tesla upplands-väsby

Inlägg av Bjelke »

Smutt skrev:
Det är den enda verkstaden och jag har haft många genom åren :) som barnen blir glada när man säger att vi ska dit, om det är personalen eller godisskålarna vet jag inte :lol:
Just fan ja, godiset glömde jag ju att berömma dom för oxo! :) :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar