Pop up-butik i Umeå

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Spyder
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 30 sep 2014 20:10
Ort: Västerbotten

Pop up-butik i Umeå

Inlägg av Spyder »

Ser ut som att Tesla kommer öppna en tillfällig pop up-butik i Umeå under slutet av augusti.

http://norran.se/affarsliv/tesla-oppnar ... mea-866870
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av Teslanorr »

Nu får vi bara hoppas det blir ett serviceställe I Umeå asap....
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av Zalman3 »

Teslanorr skrev:
Nu får vi bara hoppas det blir ett serviceställe I Umeå asap....
Givetvis...Har kört 1200mil...Bara 800 mil kvar till att den ska servas. Umeå är ju perfekt för alla boende norr om Sundsvall.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av peken »

Har anmält mig för provkörning men ingen från tesla har hört av sig än. Kan tillägga att jag för drygt två månader sedan anmälde mitt intresse för en begagnad model S, ingen har fortfarande hört av sig. Men nu är det intresset mer eller mindre dött. Men har Tesla Sverige så fullt upp att de inte har tid att kontakta alla intressenter?

Jag har en reservation på en model 3, stod och köade vid MoS 31 mars 2016. Men jag har mer och mer börjat tveka på om jag verkligen ska fullfölja och beställa när det väl blir dags. Jag vill verkligen ha bilen och har längtat och väntat i evigheter och är beredd att vänta längre. MEN! Kommer tesla att kunna ta hand om sina kunder när model 3 börjar pumpas ut. Tesla gör ett fantastiskt jobb och det är imponerande planer dom har, men jag är rädd att dom växer fortare än de klarar av. Bara hoppas att de allra flesta bilarna är problemfria och att serviceställen poppar upp i en rasande takt.
Tesla Sverige imponerar då inte på mig än i alla fall.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av Teslanorr »

Var i Sverige är du? Om du bor i Umeå, meddela mig direkt med ett message så skall jag se till att du får provköra! Då kan vi snacka om varför jag tror det blir såhär när bilarna "säljer sig själva".
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av peken »

Teslanorr skrev:
Var i Sverige är du? Om du bor i Umeå, meddela mig direkt med ett message så skall jag se till att du får provköra! Då kan vi snacka om varför jag tror det blir såhär när bilarna "säljer sig själva".
Jag bor i Vännäsby, jobbar i Umeå. Jag har provkört både model S och X tidigare, så jag har kört tesla. Och ja, dom hade sålt sig själva till mig om jag inte hade varit tvungen att ta det privat, för privat blir det för dyrt för mig.
Anledningen att jag signat upp mig nu är ju att jag gärna vill köra model S igen, men också för att få testa P100D som dom har här nu.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 08 jun 2016 18:25
Ort: Umeå

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av Teslanorr »

OK, det är nog eventuellt anledningen att dom kanske förstått att du inte avser köpa nån. Kanske model 3 på sikt, men dom pushar ju bara S o X. Jag har tyvärr en X så jag kan inte hjälpa heller. Och om du inte avser skaffa en S så blir det ju lite svårare även för mig att trycka på dom...
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Pop up-butik i Umeå

Inlägg av Monark1954 »

Den finns vid Avion (IKEA) köpcenter söder om Umeå.
14-31 augusti.
https://www.tesla.com/sv_SE/events
Förklarar varför jag sett en vit X massor av gånger i Umeå.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Skriv svar