Svårt att få tag i kundtjänst?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av mati »

Jag hotade med att ångra beställningen. Då blev det lite fart. Annars hade jag nog aldrig fått min bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av Tars »

De har personalbrist, och så som alla andra företag som växer så blir det inte alltid rätt, och det blir tyvärr några som blir drabbade. Känner själv igen detta i min egen organisation då vi växt och ökat omsättningen med det dubbla.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av LarsL »

Som en jämförelse... så har jag inte fått tag i min Nissanförsäljare sedan Leaf 2 presenterades. Konstigt att det här med bilar ska vara så svårt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av mati »

LarsL skrev:
Som en jämförelse... så har jag inte fått tag i min Nissanförsäljare sedan Leaf 2 presenterades. Konstigt att det här med bilar ska vara så svårt.
Stämmer. Jag ringde en Nissanförsäljare och fick bara svaret att de inte vet nånting. Han hade ju kunnat be om mitt nummer och be om att få återkomma så fort de har fått mer information, men nej. Vi vet inget, hej då. Mycket märkligt.
Och så väntar jag fortfarande på svar från en Renault-handlare där jag ville boka tid för att provköra en Zoe. Andra jag har talat med har fått prova, och de har till och med beställt en bil där. Jag har bara fått höra att det inte finns några demobilar tillgängliga. En ren lögn som det har visat sig. Man kan ju undra vad de har för problem med mig. Jag är nog inte tillräckligt seriös för att få köpa en bil hos dem. Eller nåt...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
LarsL skrev:
Som en jämförelse... så har jag inte fått tag i min Nissanförsäljare sedan Leaf 2 presenterades. Konstigt att det här med bilar ska vara så svårt.
Stämmer. Jag ringde en Nissanförsäljare och fick bara svaret att de inte vet nånting. Han hade ju kunnat be om mitt nummer och be om att få återkomma så fort de har fått mer information, men nej. Vi vet inget, hej då. Mycket märkligt.
Och så väntar jag fortfarande på svar från en Renault-handlare där jag ville boka tid för att provköra en Zoe. Andra jag har talat med har fått prova, och de har till och med beställt en bil där. Jag har bara fått höra att det inte finns några demobilar tillgängliga. En ren lögn som det har visat sig. Man kan ju undra vad de har för problem med mig. Jag är nog inte tillräckligt seriös för att få köpa en bil hos dem. Eller nåt...
Du är en fattiglapp som knappt har råd med en bil, tror dom :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Du är en fattiglapp som knappt har råd med en bil, tror dom :lol:
Hmm, nog kan det vara så. En fattig invandrare som inte pratar västgötska är ju inget att lita på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Du är en fattiglapp som knappt har råd med en bil, tror dom :lol:
Hmm, nog kan det vara så. En fattig invandrare som inte pratar västgötska är ju inget att lita på.
Du måst nog ställa dig så att dom ser vilken bil du kommer i ;) :mrgreen: 8-)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Svårt att få tag i kundtjänst?

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Du är en fattiglapp som knappt har råd med en bil, tror dom :lol:
Hmm, nog kan det vara så. En fattig invandrare som inte pratar västgötska är ju inget att lita på.
Du måst nog ställa dig så att dom ser vilken bil du kommer i ;) :mrgreen: 8-)
Jag åkte tillsammans med sambon till en VW-handlare för att prova nya e-Golf idag. De hade såklart ingen hemma, men han skulle höra av sig. Vi får väl se. Jag gjorde som du föreslår och liksom skyltade med Teslan. Tråkigt om det verkligheten skulle behövas. I ärlighetens namn får jag erkänna att denna försäljare verkade gilla elbilar. Han avfärdade VWs GTE-modeller med en gång och sa att det inte är samma goa känsla som med en riktig elbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar