OVMS 3

Här diskuterar vi om Tesla Roadster

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: OVMS 3

Inlägg av bullen »

Någon här som har erfarenhet av att installera OVMS på Roadstern? Tänkte köpa den nu när version 3 kommer. Om någon uppgraderat till v3 och har en äldre version över kan det vara intressant för övertagande oxå.
EDIT:.Glömde att denna tråd fanns så jag tog bort den nya jag skapade o flyttade inlägget hit
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: OVMS 3

Inlägg av Gustafsson »

Själva installationen är nog inte så knepig egentligen. Min hade ju v 2 när jag köpte bilen Jag behövde programmera om den till mina preferenser, namn, nytt password telefon mm. Instruktionerna är ganska detaljerade och bra, men det tog ändå en stund att få det hela att fungera.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Jeppe
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 17 jun 2014 11:13

Re: OVMS 3

Inlägg av Jeppe »

Jag installerade den själv. Det är inte så svårt. Som sagt, det finns bra instruktioner och om inte annat fråga här så borde vi som har den redan kunna hjälpa till.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: OVMS 3

Inlägg av Stefan T »

Gustavssons satt bara uppklistrad eller skruvad fast bakom konsolen och i pluggad i CAN-bussen och en antenn som låg under tröskel "plåten" och upp bak åt i coupen
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Skriv svar