Hur hyra en Roadster?

Här diskuterar vi om Tesla Roadster

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Hur hyra en Roadster?

Inlägg av Alfred »

Hej forumet,

Precis nybliven medlem. Jag och min fästmö är båda miljö- och energientusiaster och troliga framtida köpare av en Model X som kan rymma hela familjen (tre barn).

Nu gäller min fråga dock Roadstern. Det är nämligen så att vi planerar att gifta oss nästa sommar (juli 2015) och det skulle vara en dröm för oss att få fräsa iväg från vigseln i en Tesla Roadster. Jag har lyckats läsa mig till att det endast finns åtta exemplar i Sverige, så jag antar att man helt enkelt skulle behöva lära känna någon av ägarna och i all ödmjukhet göra sig förtjänt av förtroendet det skulle innebära att få låna/hyra en av dessa dyrgripar.

Är det någon medlem här som är Roadsterägare själv eller känner en ägare och skulle vilja hjälpa till med att sätta oss i kontakt? Jag inser att jag gapar efter mycket när jag begär av en främling att låna mig sin kronjuvel, men det skulle som sagt vara en dröm som går i uppfyllelse för oss och vi tar naturligtvis inget för givet innan vi gjort oss förtjänta av det förtroende det skulle innebära.

Tacksam för alla svar eller råd om hur jag kan gå till väga.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
f0x
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 28 mar 2014 13:59
Ort: Linköping

Re: Hur hyra en Roadster?

Inlägg av f0x »

Hej,

Jag tror att jag är den enda Roadsterägaren som är aktiv här på forumet (även om det är lite sporadiskt ibland).
Kontakta mig (js snabel-a sorliden punkt se) så kan vi se vad som går att göra!
/ Johan
------------------------------------------------------------------------------
Roadster 2.0 & Model S P85+
Fri supercharging vid köp av Model S/X http://---
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Hur hyra en Roadster?

Inlägg av kanylbullen »

Jag kan tipsa er som tänker hyra ut er Tesla, även om det är för ett engångstillfälle, att använda tjänsten Flexidrive. Detta eftersom vanlig försäkring inte täcker uthyrning, medan Flexiförsäkringen som IF har genom Flexidrive ger ett bättre skydd, bland annat en bedrägeriförsäkring om bilen t.ex aldrig återlämnas, dock är det 50% självrisk på denna, men det är bättre än ingenting.

Jag skulle nog inte våga hyra ut min bil när den är ny, kanske när den är 3-4 år gammal.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Skriv svar