Modell 3 kommer ha augmented reality
Postat: 07 jul 2016 13:59
Modell 3 kommer ha augmented reality.
Now, we have an answer from Musk, who tweeted during an impromptu question-and-answer session on 3 April:
"Wait until you see the real steering controls and system for the 3. It feels like a spaceship."
Another response by Musk explained how the lack of an instrument cluster "will make sense after part 2 of the Model 3 unveil." Musk said shortly before the launch event that it would be part one of two and now it seems clear that the Model 3's interior is important enough to receive its own event. He also explained that the current Model 3 steering wheel – described as ugly by many – "is not the real steering system."
http://www.ibtimes.co.uk/tesla-model-3- ... sk-1553004
Tesla hires an augmented reality/HUD expert for its Autopilot program
http://electrek.co/2016/04/15/tesla-hud ... ot-skully/
Model 3 Owners Club Show Episode 3, de talar om HUD och augmented reality.
Nvidias Drive PX2 är mycket kraftfull och kräver vätskekylning.
The computional capability of the Drive PX 2 is roughly the same as 150 Macbook Pro.
The Drive PX 2 has 12 CPU cores, capable of 8 teraflops of processing power and 24 deep learning TOPS, Huang says. Don't sweat the details, it's just industry jargon to say that it's extremely powerful. Indeed, it needs liquid cooling just so it doesn't overheat.
http://www.businessinsider.com/ces-2-16 ... &IR=T&IR=T
Nvidia vill att framtidens bilar ska ha en superdator som hjälper föraren/själv kör bilen.
NVIDIA at CES 2016 - Self Driving Cars and Deep Learning GPUs
Exempel på vad som går att göra med augmented reality.
http://www.magicleap.com
På sikt kan augmented reality ge fantasktiska fördelar(om man vill köra själv förståss)
- Alltid dag, även om du kör på natten ser det ut som på dagen.
- Alltid fint väder, solen lyser alltid, även om det egentligen regnar, snöar mm.
- Alltid perfekt sikt, inga problem att parkera när du ser genom bilens sidor.
- Se vilda djur med värmekamera, du ser älgen långt innan den kommer ut på vägen. På demon visas det en varning för "unexpected biological signal detected" på vägen.
Man skulle även kunna tänka sig en viss form av tidsmaskin, du ser i förväg vad som kommer att hända och en olycka kan undvikas.
Låt säga att kameran spelar in vägen framför dig, men upplevelsen av bilden är 0,2s före din bils egentliga position,
så när olyckan är framme har du 0,2s marginal att kanske undvika kollision helt(styra undan) eller minska skadan.
Now, we have an answer from Musk, who tweeted during an impromptu question-and-answer session on 3 April:
"Wait until you see the real steering controls and system for the 3. It feels like a spaceship."
Another response by Musk explained how the lack of an instrument cluster "will make sense after part 2 of the Model 3 unveil." Musk said shortly before the launch event that it would be part one of two and now it seems clear that the Model 3's interior is important enough to receive its own event. He also explained that the current Model 3 steering wheel – described as ugly by many – "is not the real steering system."
http://www.ibtimes.co.uk/tesla-model-3- ... sk-1553004
Tesla hires an augmented reality/HUD expert for its Autopilot program
http://electrek.co/2016/04/15/tesla-hud ... ot-skully/
Model 3 Owners Club Show Episode 3, de talar om HUD och augmented reality.
Nvidias Drive PX2 är mycket kraftfull och kräver vätskekylning.
The computional capability of the Drive PX 2 is roughly the same as 150 Macbook Pro.
The Drive PX 2 has 12 CPU cores, capable of 8 teraflops of processing power and 24 deep learning TOPS, Huang says. Don't sweat the details, it's just industry jargon to say that it's extremely powerful. Indeed, it needs liquid cooling just so it doesn't overheat.
http://www.businessinsider.com/ces-2-16 ... &IR=T&IR=T
Nvidia vill att framtidens bilar ska ha en superdator som hjälper föraren/själv kör bilen.
NVIDIA at CES 2016 - Self Driving Cars and Deep Learning GPUs
Exempel på vad som går att göra med augmented reality.
http://www.magicleap.com
På sikt kan augmented reality ge fantasktiska fördelar(om man vill köra själv förståss)
- Alltid dag, även om du kör på natten ser det ut som på dagen.
- Alltid fint väder, solen lyser alltid, även om det egentligen regnar, snöar mm.
- Alltid perfekt sikt, inga problem att parkera när du ser genom bilens sidor.
- Se vilda djur med värmekamera, du ser älgen långt innan den kommer ut på vägen. På demon visas det en varning för "unexpected biological signal detected" på vägen.
Man skulle även kunna tänka sig en viss form av tidsmaskin, du ser i förväg vad som kommer att hända och en olycka kan undvikas.
Låt säga att kameran spelar in vägen framför dig, men upplevelsen av bilden är 0,2s före din bils egentliga position,
så när olyckan är framme har du 0,2s marginal att kanske undvika kollision helt(styra undan) eller minska skadan.