Lyxproblem för Teslaägare

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
svante76
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 07 sep 2015 14:55

Lyxproblem för Teslaägare

Inlägg av svante76 »

När man kör med autopilot men fryser om händerna och måste lägga nävarna på ratten för att värma sig...

Så jobbigt! :o
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Lyxproblem för Teslaägare

Inlägg av dstr »

Jag har gjort likadant. Stackars oss.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lyxproblem för Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Tyst med er! Jag har ingen rattvärme och vill inte bli påmind om det bästa tillbehöret som finns ju :twisted:
Om vi åker en kort sväng oplanerat här (dvs ingen förvärmning typ) så tar vi alltid Leafen med rattvärme ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Lyxproblem för Teslaägare

Inlägg av PoloPrinsen »

Min mamma klaagade för många år sen på kall kupe i allmänhet och väldigt kall ratt när hon skulle åka till o från jobbet. Pappa löste detta genom att dels byta ut den lilla kupevärmaren på 1000 watt till en med 2000 watts effekt, dessutom monterade han fast den så att den blåste varmluften från passagerarsidan frqm till förarpltsen. Speciellt ratten blev varm. Hemma (utomhusparkering) så gick pappa upp tidigt och startade motor/kupevärmare ca 20 minuter innan mamma åker till jobbet (ingen timer). Blev perfekt temperatur tydligen. Efter ett par dagars användande så klagas det lite igen, för på jobbets utomhusparkering har de intallerat uttag med 16 a säkring och utan timer. Efter att ha varit inkopplad hela dagen så var ratten så tokvarm så hon var tvungen att ha tjocka handskar på sig för annars så brände hon sig på ratten.

MVH PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Lyxproblem för Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Mer värme i kupen?

Jag har kört med Range mode i 10 dagar nu och idag var första dagen då det kändes kallt. När jag kom upp i lite fart lät det också hemskt från vänster backspegel eller i närheten. Visade sig vara fönstret på passagerarsidan som inte åkt upp hela vägen pga lite is. Sedan blev det varmt och skön. Jag har dock ingen rattvärme så jag kör med 18 grader och 1 av 3 i sätet.
P85D svart/svart med gratis SuC
johanlaken
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 mar 2017 16:50

Re: Lyxproblem för Teslaägare

Inlägg av johanlaken »

härligt!
Skriv svar