Daschcam med batteri?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Daschcam med batteri?

Inlägg av Jocce »

Jepps, vet att det finns Daschcams med "snygg" inkoppling, med t.ex. ström från frontkameran m.m.

Men vill HELST slippa dra kabel + man kan variera monteringsställe/sätta den bak enklare också.

Finns det någon Daschcam med batteridrift? Helst också med USB-uppladdning (eller drift direkt via USB)?
Desto billigare desto bättre, men klart positivt om man kan få den att bara spela in vid rörelse osv.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av Bjelke »

Finns det en vettig/fungerande sådan så kanske tom jag får tummen ur och "installerar" en :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av Jocce »

Bjelke skrev:
Finns det en vettig/fungerande sådan så kanske tom jag får tummen ur och "installerar" en :)

Lite så för mig med ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av Svenssons »

Det är ju egentligen bara att koppla dashcam till externt batteri. Oavsett så kommer problemet hur batteriet laddas upp och hur man drar kabel till det... De flesta dashcam kan väl köras från USB-uttag precis som att batteribackuper kan laddas från dessa.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av e5m1r »

Gopro?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av joel80 »

Go pro har väl inte loop-inspelning. Blir ett väldigt meckande om man ska behöva rensa minneskort hela tiden. Sen har den inte GPS och ger hastighetsdata... Eller rörelsesensorer som kan andas för att "tagga" klipp eller spara saker enbart när det händer något.
Ska man t.ex använda vid parkering (även om det är olagligt) tar minneskortet slut rätt fort... Kanske batteriet i och för sig tar slut snabbare?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av gellerstam »

Eller en dashcam app i telefonen?
K.i.s.s. = Keep It Simple (and) Stupid.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av Jocce »

Beställde en billig typ 300kr kamera från Ebay, för att testa principen. Får se när den kommer hur det fungerar...


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av joel80 »

gellerstam skrev:
Eller en dashcam app i telefonen?
K.i.s.s. = Keep It Simple (and) Stupid.
Mja..
Jag började så, men då man måste sätta upp telefonen, starta appen samt att telefonen inte riktigt kan användas till så mkt annat under resan då är det betydligt enklare med en "riktig" dashcam som sitter på sin plats och startar automatiskt när man kör...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Daschcam med batteri?

Inlägg av gellerstam »

joel80 skrev:
gellerstam skrev:
Eller en dashcam app i telefonen?
K.i.s.s. = Keep It Simple (and) Stupid.
Mja..
Jag började så, men då man måste sätta upp telefonen, starta appen samt att telefonen inte riktigt kan användas till så mkt annat under resan då är det betydligt enklare med en "riktig" dashcam som sitter på sin plats och startar automatiskt när man kör...

Håller med, så jag köpte en BlackVue 2ch

Men om man nu är på jakt efter enklast möjliga så.. Och inte kan/orkar installera...
Tesla Model Y
Skriv svar