Vibrationerna vid kraftigare acceleration är nu riktigt påtagliga. Fjädringen på low och trycka på effekt över 200kW räcker nu. Känns som hela framdelen av bilen studsar fram. Någon som hört något om när Tesla har en fix för detta? Min gamla X hade inte detta problem.
Samma här, både vad gäller fel och svar från SC. Bara att vänta och se, trist att ha en P utan att våga/kunna trycka till utan att bilen låter som den ska rasa samman...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Alltså, många problem har det blivit, speciellt med Ap2. Har nu varit utan Ap2 i en vecka. Jag trodde det var snön, men icke. Radar måste kalibreras. Blir SC nästa vecka... igen
Alltså, många problem har det blivit, speciellt med Ap2. Har nu varit utan Ap2 i en vecka. Jag trodde det var snön, men icke. Radar måste kalibreras. Blir SC nästa vecka... igen
Min krånglade nog i typ två veckor innan den hoppade igång av sig själv... På SC sa dom att den måste kalibreras,
radarn alltså, men så var det uppenbarligen inte. Vetti fasiken hur man ska veta asså, men jag har ju 25 mil dit
lixom så jag väntade och helt plötsligt så gick den igång...
Bor 5 minuter från SC Malmö, det var enklast.
Justera radarn är det som att ställa halvljuset? Hur gör man?
Det krävs specialverktyg, se bild, som körs in nånstans där låset till huven sitter. När min radar kalibrerades råkade de glömma allt verktyg i bilen samt att de glömde sätta tillbaka plasten runt låset. Märkte inte det förrän mycket senare. Jag var så snäll och körde ner till Mölndal för att lämna tillbaka grejerna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Bor 5 minuter från SC Malmö, det var enklast.
Justera radarn är det som att ställa halvljuset? Hur gör man?
Det krävs specialverktyg, se bild, som körs in nånstans där låset till huven sitter. När min radar kalibrerades råkade de glömma allt verktyg i bilen samt att de glömde sätta tillbaka plasten runt låset. Märkte inte det förrän mycket senare. Jag var så snäll och körde ner till Mölndal för att lämna tillbaka grejerna.
Även mina stolar (ventilerat läder) blev behandlade i ett försök att sträcka det skrynkliga lädret, men CS Stockholm kallade det ”ångbehandling”, vilket ledde till stela brända fläckar.
Igår byttes bägge framstolarna och jag tycker de nya verkar vara betydligt fastare i stoppning och läder! Eller är det bara så att de slits så snabbt (mindre än ett år) och jag har glömt hur originalstolarna var i början? någon som vet om stolarna har gjorts fastare?