Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av Emil »

Behöver göra mig av med med min tjänstebil då jag ska avsluta mitt företag. Behöver göras omgående så finns chans att göra en riktigt bra affär som köpare eller övertagare av leasing.

Model S 90D (se spec nedan). Företagsleasas idag via DNB på 1.25% ränta, 50% restvärde, 36 mån fr.o.m 3 februari 2017, 20% första förhöjd hyra. Har köpt till AP2 i efterhand.

Finns många fördelar med just denna, bland annat:

- Jag beställde den som lagerbil i december 2016, den var enligt gamla prisboken precis före två ganska ordentliga prishöjningar (se spec nedan). Jämför med att beställa en ny på tesla.com så ser du skillnaden.
- Pga en kampanj som Tesla och DNB hade i slutet på 2016 fick jag som lagerbils-beställare 1.25% ränta på företagsleasing.
- Den har inte en massa mindre nödvändiga tillval som drar upp förmånsvärdet. Den beställdes inte med AP2-mjukvaran så inte ens det behövs förmånsbeskattas.

Andra fördelar:
- Den har fått sig en ordentlig behandling, Dan Perssons "Guldpaket" vilket innebär 3 lager lackskydd inkl polering (Camui Chromed Chain) på karossen, fälgar och Maranello glasbehandling. Även skinnet har fått en behandling (värde 11.500kr). Otrolig skillnad på lacken vad gäller glans och smutsavvisning. Här finns en film på skönheten: https://www.youtube.com/watch?v=3KB8L6KOWbQ. Den har sen dess bara tvättats av proffs! (läs: mig själv 8-) )
- Supermiljöbilspremien har kommit in till DNB, den har jag inte tagit själv. Så tar man över leasingen går man inte miste om premien.

Den har i skrivande stund rullat 2193 mil.

Saker som köpts till utanför leasingen:
- AP2
- Vinterdäck, Nokian WR A4 245/45 19"
- Chademo-adapter och typ2-laddkabel
- Komplett lack, glas och skinnbehandling

Resterande skuld hos DNB idag: 788.788 SEK inkl. moms, efter supermiljöbilspremie samt första förhöjd hyra på 165.544 SEK exkl. moms.

Jag ska snart fylla på med bilder på interiör, men den är i mycket bra skick, välvårdad.

Det går att köpa ut den, och det går att ta över leasingen. Ej momssmittad. Förhandlingsutrymme finns vid snabb affär.

Kontakta mig via PM eller emil [snabel-a] netigo [punkt] se
IMG_20170603_213402.png
tesla1.png
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Gallon
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 sep 2017 13:43

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av Gallon »

Emil skrev:
Behöver göra mig av med med min tjänstebil då jag ska avsluta mitt företag. Behöver göras omgående så finns chans att göra en riktigt bra affär som köpare eller övertagare av leasing.

Model S 90D (se spec nedan). Företagsleasas idag via DNB på 1.25% ränta, 50% restvärde, 36 mån fr.o.m 3 februari 2017, 20% första förhöjd hyra. Har köpt till AP2 i efterhand.

Finns många fördelar med just denna, bland annat:

- Jag beställde den som lagerbil i december 2016, den var enligt gamla prisboken precis före två ganska ordentliga prishöjningar (se spec nedan). Jämför med att beställa en ny på tesla.com så ser du skillnaden.
- Pga en kampanj som Tesla och DNB hade i slutet på 2016 fick jag som lagerbils-beställare 1.25% ränta på företagsleasing.
- Den har inte en massa mindre nödvändiga tillval som drar upp förmånsvärdet. Den beställdes inte med AP2-mjukvaran så inte ens det behövs förmånsbeskattas.

Andra fördelar:
- Den har fått sig en ordentlig behandling, Dan Perssons "Guldpaket" vilket innebär 3 lager lackskydd inkl polering (Camui Chromed Chain) på karossen, fälgar och Maranello glasbehandling. Även skinnet har fått en behandling (värde 11.500kr). Otrolig skillnad på lacken vad gäller glans och smutsavvisning. Här finns en film på skönheten: https://www.youtube.com/watch?v=3KB8L6KOWbQ. Den har sen dess bara tvättats av proffs! (läs: mig själv 8-) )
- Supermiljöbilspremien har kommit in till DNB, den har jag inte tagit själv. Så tar man över leasingen går man inte miste om premien.

Den har i skrivande stund rullat 2193 mil.

Saker som köpts till utanför leasingen:
- AP2
- Vinterdäck, Nokian WR A4 245/45 19"
- Chademo-adapter och typ2-laddkabel
- Komplett lack, glas och skinnbehandling

Resterande skuld hos DNB idag: 788.788 SEK inkl. moms, efter supermiljöbilspremie samt första förhöjd hyra på 165.544 SEK exkl. moms.

Jag ska snart fylla på med bilder på interiör, men den är i mycket bra skick, välvårdad.

Det går att köpa ut den, och det går att ta över leasingen. Ej momssmittad. Förhandlingsutrymme finns vid snabb affär.

Kontakta mig via PM eller emil [snabel-a] netigo [punkt] se
Vad är leasingen idag och vad är förmånsvärdet?
Vart finns den att titta på?
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av Emil »

Förmånsvärdet är endast 7383 kr inklusive tillval (se bild på spec ovan) tack vare att AP2 köptes till i efterhand. Enligt spec/leasingen så har den ej det tillvalet som annars hade ökat förmånsvärdet.

Månadshyran hos DNB ligger på 7464 kr exkl moms i månaden. Notera att det är efter 20% första förhöjd hyra/kontantinsats.
Senast redigerad av Emil, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av Emil »

Det finns att titta på i Båstad eller Ljungby.
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Användarvisningsbild
MaxE
Teslaägare
Inlägg: 125
Blev medlem: 07 okt 2017 16:27

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av MaxE »

Hej Emil,

Eventuellt intresserad av din bil. Har försökt kontakta dig på mejl men har inte fått ngt svar.
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av Emil »

Hej Max,

Jag svarade dig precis. PMa mig ifall du fortfarande inte fått något!
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av AVIONIX »

Har den det premiumpaketet där rattvärme ingår?
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Model S 90D AP2 (DNB företag 1.25% ränta)

Inlägg av Emil »

AVIONIX skrev:
Har den det premiumpaketet där rattvärme ingår?
Nej det har den inte. Om jag minns rätt så innebär premiumpaketet på denna bil;
- Elmanövrerad baklucka
- Alcantara över dashboarden
- LED-ljus längs med dörrarna (snyggt när det är mörkt)
- HEPA-filter i ACn
Kan ha glömt något...
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Skriv svar