21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av danni »

Jag har en ny, helt oanvänd uppsättning Tesla Arachnids i grått till salu. Det här är Teslas mest exklusiva (och i mitt tycke allra snyggaste) fälgar till Model S, som inte går att köpa direkt från Tesla. Det är smidda fälgar, så de väger faktiskt mindre än 19-tumsfälgarna, vilket enligt Tesla faktiskt ska förbättra bilens prestanda. Det ingår prestandadäck (jag vet faktiskt inte exakt vilka, men på min förra uppsättning satt det Michelin Pilot Super Sport, groteskt bra däck, troligen är det samma på dessa). Fälgarna är staggered, dvs det är bredare fälgar och däck bak. Sist jag kollade tog Tesla 73000 kr för turbinfälgarna i 21", så det är ingen överdriven gissning att dessa skulle kosta runt 90000 kr att köpa från Tesla, om man ens kunde det.

Jag säljer dem för 50000 kr eller, om det skulle vara flera intressenter, till högsta bud. Jag säljer dem privat så det är ingen avdragsgill moms i det men jag kan skriva ett kvitto om du vill köpa genom ett företag.

Just nu ligger de och väntar på Teslas servicecenter i Göteborg. Om köparen är snabb så ingår även gratis montering hos Tesla, även om det kanske inte är läge att lägga på sommardäck nu. Annars kan de hämtas i Göteborg, eller så kan vi säkert lösa transport på något annat sätt, till exempel mötas någonstans eller skickas. Ta chansen att göra din bil lika snygg som min:

Bild

Bild
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av Niclas »

Synd att de inte är mattsvarta
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av MangeT »

Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av danni »

Niclas skrev:
Synd att de inte är mattsvarta
Hade du sagt till för över ett år sen när jag beställde dem hade jag tagit svarta åt dig ;) Men det går ju lacka om för den som vill.
MangeT skrev:
Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.
Klart du kan! :D Det är ju bara som typ 2500 chipspåsar, och chips är ju rätt onyttigt ändå, plus tänk på hur sjuuuuuuuuukt snygg din bil skulle bli!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Verdi

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av Verdi »

danni skrev:
Niclas skrev:
Synd att de inte är mattsvarta
Hade du sagt till för över ett år sen när jag beställde dem hade jag tagit svarta åt dig ;) Men det går ju lacka om för den som vill.
MangeT skrev:
Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.
Klart du kan! :D Det är ju bara som typ 2500 chipspåsar, och chips är ju rätt onyttigt ändå, plus tänk på hur sjuuuuuuuuukt snygg din bil skulle bli!
Ja, och hur smal du blir när du slipper äta 2500 påsar chips.
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 13 okt 2015 14:22

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av P_EL »

Vad skiljer i förbrukning mellan dessa och slipstream 19"?
Model S90D -16
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av danni »

P_EL skrev:
Vad skiljer i förbrukning mellan dessa och slipstream 19"?
Ptjae. Därom tvistar de lärde. Jag har inte gjort några vetenskapliga mätningar, men jag tycker runt 10% mellan dessa och mina gamla T Sportline TST 19". Men då kör jag också som en rabiat galning som skjutit speed i ena armen och crack i den andra.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 13 okt 2015 14:22

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av P_EL »

danni skrev:
P_EL skrev:
Vad skiljer i förbrukning mellan dessa och slipstream 19"?
Ptjae. Därom tvistar de lärde. Jag har inte gjort några vetenskapliga mätningar, men jag tycker runt 10% mellan dessa och mina gamla T Sportline TST 19". Men då kör jag också som en rabiat galning som skjutit speed i ena armen och crack i den andra.
Synd, hade hoppats på att den låga vikten skulle göra att det inte blev någon nämnvärd skillnad, men värdesätter +10% i range med tanke på att jag far runt som en, om möjligt, ännu rabiatare galning
Model S90D -16
Verdi

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av Verdi »

P_EL skrev:
danni skrev:
P_EL skrev:
Vad skiljer i förbrukning mellan dessa och slipstream 19"?
Ptjae. Därom tvistar de lärde. Jag har inte gjort några vetenskapliga mätningar, men jag tycker runt 10% mellan dessa och mina gamla T Sportline TST 19". Men då kör jag också som en rabiat galning som skjutit speed i ena armen och crack i den andra.
Synd, hade hoppats på att den låga vikten skulle göra att det inte blev någon nämnvärd skillnad, men värdesätter +10% i range med tanke på att jag far runt som en, om möjligt, ännu rabiatare galning
Aerodynamiken är väl minst lika viktig för förbrukningen. Hur är den på arachnid?
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av MangeT »

danni skrev:
Niclas skrev:
Synd att de inte är mattsvarta
Hade du sagt till för över ett år sen när jag beställde dem hade jag tagit svarta åt dig ;) Men det går ju lacka om för den som vill.
MangeT skrev:
Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.
Klart du kan! :D Det är ju bara som typ 2500 chipspåsar, och chips är ju rätt onyttigt ändå, plus tänk på hur sjuuuuuuuuukt snygg din bil skulle bli!
Haha! Snyggt skulle det bli men tyvärr för mycket för mig.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Kim
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 11 aug 2017 13:24

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av Kim »

Hej

(Svorsk)

Jag kan vara interesserad. Arachnid går för allt från 36 000 til 42 000 i Norge vart det finns flera än i Sverige naturligt nog :)

Om du vil sälja dom för 38- 40 000 så är jag interesserad, eller om du vil ha et par 21» dark grey originala Turbine + at jag betalar lite extra. Min nya bil kommer nu om et par veckor så dom är helt oanvända.

//Kim
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av danni »

Kim skrev:
Hej

(Svorsk)

Jag kan vara interesserad. Arachnid går för allt från 36 000 til 42 000 i Norge vart det finns flera än i Sverige naturligt nog :)

Om du vil sälja dom för 38- 40 000 så är jag interesserad, eller om du vil ha et par 21» dark grey originala Turbine + at jag betalar lite extra. Min nya bil kommer nu om et par veckor så dom är helt oanvända.

//Kim
Jag har hållit lite koll på finn.no de senaste veckorna, och alla uppsättningar som har kommit ut där som jag sett har legat mellan 45000-50000 NOK. Den enda uppsättning som ligger ute nu är för 47000 NOK och det är någon som inte ens fått sina än och inte lär få dem på länge. Så jag vet inte var du får 36000-42000 kr ifrån. Alla försäljningar jag känner till här i Sverige har legat långt över det, även i flera fall över vad jag begär.

Nej, jag släpper dem inte för det pris du erbjuder, och jag är inte intresserad av turbinfälgar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Kim
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 11 aug 2017 13:24

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av Kim »

OK, men vad dom ligger ute för och vad dom säljs för är inte samma sak. Flere som forsökar sig på prisar opp mot 50. Ingen som betalar mycket över 40 nu om dagen.
Jag har köpt ett sett tidagere för 36 och ett för 38. Om du går inn i facebookgruppen Selge Kjøpe Bytte eller gis bort Tesla Norge så ser du precis vart jag har min informasjon från. Lägg ut dom där och se sälv vad du får.

Jag pratade också med dom som solgte sine på finn.no och dom gick alla för rundt 40 . Jag hadde fått det ena för 38 om det inte komm en och sa 40 k precis innan.

Så om du ändrar dig är jag interesserad.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inlägg av danni »

Kim skrev:
OK, men vad dom ligger ute för och vad dom säljs för är inte samma sak. Flere som forsökar sig på prisar opp mot 50. Ingen som betalar mycket över 40 nu om dagen.
Jag har köpt ett sett tidagere för 36 och ett för 38. Om du går inn i facebookgruppen Selge Kjøpe Bytte eller gis bort Tesla Norge så ser du precis vart jag har min informasjon från. Lägg ut dom där och se sälv vad du får.

Jag pratade också med dom som solgte sine på finn.no och dom gick alla för rundt 40 . Jag hadde fått det ena för 38 om det inte komm en och sa 40 k precis innan.

Så om du ändrar dig är jag interesserad.
Jag tycker du ska köpa dig ett set i Norge istället om de går så billigt där. Den norska kronan är ju historiskt låg nu, vilket säkert påverkar också.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar