Nissan Leaf CHAdeMO error

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Nissan Leaf CHAdeMO error

Inlägg av Teslaspolen »

Hej på er,

Jag har haft lite problem med våran Leaf som varit lite vresig ibland på CHAdeMO laddning. Kanske någon kan gissa sig till vad det beror på?

Dom gånger det hänt hittils så har laddaren slagit från efter cirka 10 sekunder och sagt att det är fel på bilen. Detta har skett på flertalet olika laddare runt om. Samtliga gånger har det bara varit att koppla urhandsken och sedan tillbaka med den igen så har det alltid fungerat...

... Fram tills idag när jag fick försöka säkert fem gånger, och en uppstart och avstängning av själva bilen innan den gick igång korrekt. Jag noterade även den gången att i bilens dash så lös lampan för "Fel i elbilssystem".

Började ladda från 23% med fyra staplar på batteritempen.

Ska så klart ta upp det med bilfirman, men jag är inte övertygad angående deras kunskaper.
FredrikR
elbilist
Inlägg: 430
Blev medlem: 24 apr 2015 09:39
Ort: Uppsala

Re: Nissan Leaf CHAdeMO error

Inlägg av FredrikR »

Har hänt mig vid några tillfällen vid långsamladdning och en gång vid Chademo, och finns en stolpe (långsamladdning) som det felet uppstår vid varenda gång.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Nissan Leaf CHAdeMO error

Inlägg av e5m1r »

Det har pratats om nån stift som man kan böja kanske är tesla adaptern som är boven
Kanske ändå fel på själva laddarna ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Nissan Leaf CHAdeMO error

Inlägg av Teslaspolen »

FredrikR skrev:
Har hänt mig vid några tillfällen vid långsamladdning och en gång vid Chademo, och finns en stolpe (långsamladdning) som det felet uppstår vid varenda gång.
Hmm, för mig har det bara hänt på CHAdeMO, aldrig på Typ-1. I ditt fall låter det mer som stolpen är knas.
e5m1r skrev:
Det har pratats om nån stift som man kan böja kanske är tesla adaptern som är boven
Kanske ändå fel på själva laddarna ?
Kanske, men det känns lite osannolikt. Laddaren jag försökte med igår är ju bara att par månader gammal och kan inte varit speciellt använd hittils (Sälen Gallerian).
Skriv svar