Laddning Östermalm/Djurgården

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av johan_w »

Jag har inte haft bilen upp till Stockholm innan. Bor i en lägenhet på Östermalm (alltså inte hotell med destinationsladdning) och funderar på hur det fungerar med laddning i centrala delarna? Ser på både ChargeAndDrive och InCharge apparna att det finns laddare runt Östermalm/Djurgården. Ex Storgatan och Linnégatan för ChargeAndDrive och Runebergsplan för Vattenfall.

Brukar det vara några problem att komma till dessa betala-laddare? Både om andra laddar där och om de upptas av fossilbilar. Tänker främst på snabbladdare och inte de långsamma som finns i p-hus..

Lite bökigt att köa sig runt för att hitta blockade laddare..
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av Bjelke »

Precis i början av Valhallavägen vid roslagstullsrondellen står det en kombiladdare, sväng in på roslagstullsbacken och direkt in på parkeringen där till vänster
som ligger parallellt med Valhallavägen.
Det brukar stå nån där ibland som laddar så den verkar funka iaf, och det är max 30 minuter på den så den borde inte vara ockuperad nån längre tid.
Hann inte testa den själv när vi gled förbi idag så jag vet inte heller om den är gratis eller inte (föga troligt gratis antar jag)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Re: Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av johan_w »

Bra tips. Är det bredvid korvkiosken som legat där alla år. Tullfritt eller något heter den tror jag.
Användarvisningsbild
Becada
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 06 feb 2017 21:57

Re: Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av Becada »

Det brukar väldigt sällan vara fullt vid laddarna på Runebergsplan. Skulle nästan vilja påstå att det är lättare att få plats där än att hitta en vanlig parkeringsplats i närheten. Det händer att det står någon ren avgasbil (det brukar mest stå laddhybrider där) men det är är väldigt sällan fullt. Jag går förbi laddplatsen på väg till och från jobbet varje dag. Bodde tidigare (knappt två månader sedan) i närheten av såväl Runebergsplan som laddplatsen vid Jarlaplan och då brukade även den senare laddplatsen ha gott om lediga platser. Har dessvärre själv inte någon Tesla ännu och är därför inte insatt i effekterna på laddarna men den snabbare (Chademo) brukar väldigt sällan användas. Vid promenader förbi laddplatsen på Strandvägen har den också alltid haft lediga platser. Det verkar dock som att användandet ökar.
Användarvisningsbild
PeppeBjork
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 aug 2017 21:26
Ort: Lidingö

Re: Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av PeppeBjork »

Skaffa en Chademo adapter så har du massor av snabbladdare att välja på.
1. Valhallavägen vid roslagstull som tidigare nämnts i tråden (fortum)
2. Valhallavägen i allen vid patent och registreringsverket i allen 3 timmars laddpark dagtid samt nattladdning.
3. Jarlaplan vid roslagsgatan Eon (för tillfället gratis)
4. Runebergsplan Incharge snabbladdare samt 3 timmars och nattparkering med laddning
5. Incharge snabbladdare vid Norra Djurgårdsstaden Bobergsgatan 15 (lite svår att hitta och därmed nästan alltid ledig)
6. Strandvägen mitt på kajssidan.

De e dom jag kommer på just nu men det finns säker fler
Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Re: Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av johan_w »

Tack för bra svar!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Laddning Östermalm/Djurgården

Inlägg av Bjelke »

johan_w skrev:
Bra tips. Är det bredvid korvkiosken som legat där alla år. Tullfritt eller något heter den tror jag.
Stämmer bra det :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar