Spotify

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Henrik S
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 feb 2018 20:06

Spotify

Inlägg av Henrik S »

Hej på er. Jag köpte precis min första Tesla, en Model S P85 från 2015, sjukt glad över detta men nu till frågeställningen.

Man har ju Spotify premium i Teslan. Jag lyckas inte göra egna spellistor i bilen. Jag läste någonstans att man skulle kunna skapa ett gratiskonto från vilket man skulle kunna göra spellistor som man sedan kan söka efter och spela upp via Teslans premiumkonto. Men jag lyckas inte få det att fungera, jag hittar inte de listor som jag har skapat.

Är det någon som känner till någon lösning på detta? Förutom att köpa ett Spotifykonto premium för det känns ju lamt när det ska ingå.

Vänligen
Henrik
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av bjelkeman »

Grattis! Ball ny bil.

Ang. frågan, tyvärr ingen aning.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Spotify

Inlägg av Pontus »

Jag lyckades heller aldrig få det att fungera men både Tesla och Spotify sa dom jobbade på det för två år sedan... :(
Hoppas någon på Tesla läser detta och får tummen ur och stöter på så att det blir fixat eller åt i varje fall förklarar vad problemet är.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Spotify

Inlägg av Challe76a »

Finns mycket att önska där. Det enda är att använda sitt eget konto. Delade listor eller listor som man prenumererar på funkar inte ändå. Dom listor man gjort själv funkar.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av Tjell »

Jag förstår det som att Tesla förvisso har ett juste Spotifykonto där det går bra att surfa runt, även med röststyrning, men det går inte att skapa listor där.

Logga in med eget konto, det är nog det enda raka.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Pellelito
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 27 aug 2017 20:32
Ort: Staffanstorp

Re: Spotify

Inlägg av Pellelito »

Det går att skapa listor på ett Spotify- konto och sedan hitta dem via bilens/Teslas konto. Funktionen är dock minst sagt svajig och ofta hittar den inte vid sökning så det gäller att hålla listan bland recent när man väl hittat den...
Svart S70 -15 AP1 *Såld*
Vit 3:a LR
Fattig är bara den som räknar sina pengar :-D
Verdi

Re: Spotify

Inlägg av Verdi »

Jag kapar tråden lite. Som den lokalpatriot jag är så försökte jag lyssna på Tomas Andersson Wijs "Hälsingland" men det är tamejfan omöjligt. Man blir förflyttad till nån annan låt och artist efter några sekunder. Typ Patrik Isaksson har jag för mig. En som jag aldrig har lyssnat på. Fungerar bra via mitt egna konto i mobilen.

Jag har även problem att lyssna på podcasts via TuneIn. Värvet, Framgångspodden. Fördomspodden osv fungerar oftast INTE alls. Får oftast igång Alex & Sigge men ibland så misslyckas det med nyare avsnitt. Vad beror detta på? Kan man fixa det på nåt sätt?
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Spotify

Inlägg av Tjell »

Pellelito skrev:
Det går att skapa listor på ett Spotify- konto och sedan hitta dem via bilens/Teslas konto. Funktionen är dock minst sagt svajig och ofta hittar den inte vid sökning så det gäller att hålla listan bland recent när man väl hittat den...
Kom på att det visst går att skapa spellista i bilen: vilken låt som helst som spelas, det finns ett +tecken där. Klicka på det så hamnar låten i spellistan Songs.

Bonusgrej med det är att det går att spela Artist och Album utifrån den sparade låten.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Henrik S
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 feb 2018 20:06

Re: Spotify

Inlägg av Henrik S »

Tack för alla svar. Ska se över hur jag ska göra. :)
Skriv svar