Min Tesla är nu i produktion!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av OfarligTesla »

ezitsuj skrev:
Nu har min bil varit påväg till sverige från Holland i över 2 veckor.... och inget regnummer på carfax heller.

Tesla är inte direkt blixtsnabba.
Vilken Carfax är det du kikar på för att använda VIN och försöka hitta regnr? Den svenska verkar inte fungera för det?
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av ezitsuj »

OfarligTesla skrev:
ezitsuj skrev:
Nu har min bil varit påväg till sverige från Holland i över 2 veckor.... och inget regnummer på carfax heller.

Tesla är inte direkt blixtsnabba.
Vilken Carfax är det du kikar på för att använda VIN och försöka hitta regnr? Den svenska verkar inte fungera för det?
Här är länken för min bil:

https://www.carfax.se/registreringsnumm ... 25JF237384
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av helix »

ezitsuj skrev:
Nu har min bil varit påväg till sverige från Holland i över 2 veckor.... och inget regnummer på carfax heller.

Tesla är inte direkt blixtsnabba.
Har du testat att hitta reg-nr på Biluppgifter.se? Bara att klistra in ditt VIN så kanske den dyker upp. https://biluppgifter.se
Jag minns min bil dök upp på biluppgifter, men fanns vid samma tillfälle inte på carfax.
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av ezitsuj »

helix skrev:
ezitsuj skrev:
Nu har min bil varit påväg till sverige från Holland i över 2 veckor.... och inget regnummer på carfax heller.

Tesla är inte direkt blixtsnabba.
Har du testat att hitta reg-nr på Biluppgifter.se? Bara att klistra in ditt VIN så kanske den dyker upp. https://biluppgifter.se
Jag minns min bil dök upp på biluppgifter, men fanns vid samma tillfälle inte på carfax.
Har redan testat det men får bara "Angivet registreringsnummer (5YJSA7E25JF237384) finns inte i fordonsregistret."
Gissar att den helt enkelt inte är registrerad än. Nåja, får lugna mig tills det händer något...
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av Bjelke »

ezitsuj skrev:
helix skrev:
ezitsuj skrev:
Nu har min bil varit påväg till sverige från Holland i över 2 veckor.... och inget regnummer på carfax heller.

Tesla är inte direkt blixtsnabba.
Har du testat att hitta reg-nr på Biluppgifter.se? Bara att klistra in ditt VIN så kanske den dyker upp. https://biluppgifter.se
Jag minns min bil dök upp på biluppgifter, men fanns vid samma tillfälle inte på carfax.
... Nåja, får lugna mig tills det händer något...
Visst är det skitjobbigt? ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av ezitsuj »

Ja det är faktiskt hemskt!
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av hed »

Valde från början leverans i juli. Ändrade sen till juni, idag ändrade jag till första möjliga... Väntan är olidlig.. :D
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av hed »

Jag har fått ett VIN!!! Vad händer nu?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
aandesh
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 05 okt 2017 09:11

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av aandesh »

Min kom till Tilburg i förrgår kväll, igår morse var den i hamnen i europa, idag ändrades datum: "Uppskattat leveransdatum: March 16, 2018 - March 23, 2018"
Får hoppas på att det stämmer!
X100D
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av Yrsir »

hed skrev:
Valde från början leverans i juli. Ändrade sen till juni, idag ändrade jag till första möjliga... Väntan är olidlig.. :D
Vänta bara tills det närmar sig... :twisted:
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av vigge50 »

hed skrev:
Jag har fått ett VIN!!! Vad händer nu?
Snart kommer den förhoppningsvis börja produceras och sen är det en lång resa till Sverige.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av hed »

Yrsir skrev:
hed skrev:
Valde från början leverans i juli. Ändrade sen till juni, idag ändrade jag till första möjliga... Väntan är olidlig.. :D
Vänta bara tills det närmar sig... :twisted:
:cry:
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av hed »

vigge50 skrev:
hed skrev:
Jag har fått ett VIN!!! Vad händer nu?
Snart kommer den förhoppningsvis börja produceras och sen är det en lång resa till Sverige.
Alright! Tack för infon.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av Gustafsson »

Förra gången jag beställde gick bilen snabbt i produktion, verkar ta längre tid nu...
Hoppas att det är alla nya uppgraderingar som tar tid att få till...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av OfarligTesla »

Jag verkar inte kunna se något datum eller tid för leverans, var gör ni det? Ser inte ens om den producerats eller skeppats eller nått.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av hed »

Klickade runt på tesla's site och lyckades hitta detta:
"När blir min Tesla tilldelad ett VIN?
Ungefär fem till sex veckor innan planerad produktion blir din Tesla tilldelad ett VIN (Vehicle Identification Number), detta kommer även att visas på ditt Tesla-konto. VIN efterfrågas ofta vid kontakt med service, teknisk support och kan vara av intresse för försäkring- och leasingbolag."
https://www.tesla.com/sv_SE/support/fre ... -questions

Vet inte om ni skrivit om denna siten innan, men denna fick man en massa info via VIN gratis:

https://vindecoder.eu
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av ezitsuj »

Nu har jag fått datum på bilen iaf, och det är nu på torsdag som tidigast.

Uppskattat leveransdatum: March 15, 2018 - March 22, 2018

Ingen har dock ringt mig så jag mailade leverans och kollade läget....
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av Kilowatt »

ezitsuj skrev:
Nu har jag fått datum på bilen iaf, och det är nu på torsdag som tidigast.

Uppskattat leveransdatum: March 15, 2018 - March 22, 2018

Ingen har dock ringt mig så jag mailade leverans och kollade läget....
Såklart det kan bli en torsdag :)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
MrOCM
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 16 okt 2017 13:11
Ort: Sundsvall

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av MrOCM »

När jag efter många turer fick ett sånt där uppskattat leveransintervall var det 21-28 februari. Bilen levererades PÅ RIKTIGT den 9:e mars. Just saying... ;)
Model S 75 D (2018-2020), Model Y LR (2021)
Användarvisningsbild
ezitsuj
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 30 nov 2017 19:18

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av ezitsuj »

That...sux.

Bilen har iaf fått regnummer den 6e mars nu och enligt SC Upplands-Väsby så ska prognosen hålla.

Håller tummar och tår.
Model S100D 2018 | Silvermetallic | Premium | sunroof | AP | luftfjädring
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av OfarligTesla »

Jag verkar inte kunna se något uppskattat leveransdatum, vad kan det bero på? Kan det vara för jag inte beställde en själv utan köpte en "lagerbil"?

Hur som haver är mitt problem snarare att jag vill inte ha leverans förens början av April, dels på grund att jag vill få den levererad på sommardäck och för att det krävs lite tid för banken att göra sitt och för tillgångar att likvideras. Sen är det ju även påsk i slutet på mars med allt som händer då med resor osv, vilket gör att leverans den veckan skulle vara högst olämpligt för mig. Hur smidiga brukar de vara att ha att göra med här i Sverige?

Det jag fått veta från början var att leverans skulle ske slutet på mars början på april. Verkar vara rätt lugnt då när jag söker på mitt VIN på Carfax finns ingenting alls på det (står 0 under antal händelse) medan ezitsuj verkar ha haft 1 där iaf sen han postade länken till mig så leveransen lär ju ligga iaf 3 veckor bort men vad säger experterna?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av Bjelke »

Exakt samma situation som för mig och fast jag hade blivit lovad att hämta bilen efter 1:a april
så slutade det (efter flera turer hit och dit) ändå med att jag blev tvungen att hämta den i Mars (typ
den 29:e)...
Numera vet vi att Tesla gör nästan vad som helst för att få ut bilar före kvartalen är slut...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av e5m1r »

Det är kvarttalsslut och kan de leverera en bil i mars så gör de det
Sommarsäck ska du inte oroa dig för:) bilen levereras med dessa på oavsett månad på året eller hur vädret ser ut utanför :)
När du säger lagerbil pratar vi om en bil som byggts eller kommer byggas ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av OfarligTesla »

e5m1r skrev:
Det är kvarttalsslut och kan de leverera en bil i mars så gör de det
Sommarsäck ska du inte oroa dig för:) bilen levereras med dessa på oavsett månad på året eller hur vädret ser ut utanför :)
När du säger lagerbil pratar vi om en bil som byggts eller kommer byggas ?
Vi får se, just nu ser det ut som de fysiskt inte kan göra det men man vet aldrig. Ja den var byggd när jag beställde men i te kommit till Nederländerna.

Är det kallt ute så kommer jag få vinterdäck på vid leverans, har ju snällt fått betala för dem men jag slipper iaf halka runt. Skulle ju helst slippa köra med vinterdäck i 2 veckor dock.
Användarvisningsbild
aandesh
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 05 okt 2017 09:11

Re: Min Tesla är nu i produktion!

Inlägg av aandesh »

OfarligTesla skrev:
Det jag fått veta från början var att leverans skulle ske slutet på mars början på april. Verkar vara rätt lugnt då när jag söker på mitt VIN på Carfax finns ingenting alls på det (står 0 under antal händelse) medan ezitsuj verkar ha haft 1 där iaf sen han postade länken till mig så leveransen lär ju ligga iaf 3 veckor bort men vad säger experterna?
Jag har uppskattad leverans 16-23 mars och på carfax har jag "ingen rapport kopplad" ännu
X100D
Skriv svar