Försäkring av model s

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Verdi »

mgorgis skrev:
Jag behöver försäkra min nya MS (halvförsäkring) och Watercircles pris är nästan 7000kr som privatperson men det blir tvåsiffrigt om jag gör det på firman! Det är en förmånsbil så jag undrar om jag kan teckna försäkringen privat på mig men ändå ha det som kostnad i firman? vore det fusk då? så gör jag iaf med mitt mobilabonnemang! :oops:
Fungerar det? Förstår "systemet" att bilen är försäkrad trots att den inte är försäkrad av ägaren/leasingtagaren?
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Försäkring av model s

Inlägg av mgorgis »

Verdi skrev:
Fungerar det? Förstår "systemet" att bilen är försäkrad trots att den inte är försäkrad av ägaren/leasingtagaren?
Vet inte vad du menar med "systemet" men det kan normalt (privat alltså) vara person A som äger en bil och person B som tecknar försäkring. Det är snarare så att skatteverket kan vägra acceptera saker som är betalade via någon annan.
Verdi

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Verdi »

mgorgis skrev:
Verdi skrev:
Fungerar det? Förstår "systemet" att bilen är försäkrad trots att den inte är försäkrad av ägaren/leasingtagaren?
Vet inte vad du menar med "systemet" men det kan normalt (privat alltså) vara person A som äger en bil och person B som tecknar försäkring. Det är snarare så att skatteverket kan vägra acceptera saker som är betalade via någon annan.
Fast om man ska göra det klassiska "låta morsan stå på försäkringen" så gäller det väl att hon även står som ägare för att det ska fungera? Eller är det bara för om det händer något så att inte bedrägeriet ska vara så uppenbart?
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Försäkring av model s

Inlägg av mgorgis »

Jo jag tror ni har rätt och jag har fel. Det är,enligt google, ägaren till bilen som ska vara ägaren till försäkringen och det motsatta är också korrekt :)

Lite surt eftersom företagsförsäkring är mycket dyrare även om man kan göra avdrag för....

Ok då får jag ringa för fler offerter från andra FB då
Användarvisningsbild
Engen
Teslaägare
Inlägg: 164
Blev medlem: 09 jun 2017 12:02
Ort: Upplands Väsby

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Engen »

mgorgis skrev:
Jag behöver försäkra min nya MS (halvförsäkring) och Watercircles pris är nästan 7000kr som privatperson men det blir tvåsiffrigt om jag gör det på firman! Det är en förmånsbil så jag undrar om jag kan teckna försäkringen privat på mig men ändå ha det som kostnad i firman? vore det fusk då? så gör jag iaf med mitt mobilabonnemang! :oops:
Jag kollade också med Watercircles. Dom hade klart bra priser. Men dom försäkrar INTE företagsbilar. Jag fick det utrett efter några mailvändor.
MS LR -22/23 Pearl White Next gen - Nöjd!
S75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Försäkring av model s

Inlägg av mgorgis »

Vad blev det för dig då? Vilket FB alltså?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Försäkring av model s

Inlägg av bylund »

mgorgis skrev:
Jo jag tror ni har rätt och jag har fel. Det är,enligt google, ägaren till bilen som ska vara ägaren till försäkringen och det motsatta är också korrekt :)

Lite surt eftersom företagsförsäkring är mycket dyrare även om man kan göra avdrag för....

Ok då får jag ringa för fler offerter från andra FB då
Det är viktig att vara öppen när man tecknar försäkringen om ägar- och brukarförhållanden. De kan bli griniga när man begär ersättning om det inte stämmer. Klassikern att ta sportmotorcykeln på mamma kan bli dyrt även om premien är låg. Det är väl bara trafikförsäkringsdelen de inte kan neka ersättning för.

Nu är ju detta lite annorlunda då du vill teckna i annat namn än det registrerade. Jag tror ändå din enda chans är att förklara för dem att bilen kommer att köras som om den var privatägd och försöka pruta på premien på det sättet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
MartinCB
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 mar 2018 08:56

Re: Försäkring av model s

Inlägg av MartinCB »

Hoppas detta är den största av alla försäkringstrådar!
Får snart min Model S 100D och håller på att förbereda mig på att söka en massa försäkringar.
Verkar som Trygg hansa är en av de få man kan slå på nätet, fick där med en liknande bil från blocket 9775/år på halv men på det ska väl reducering med 25% första året på också?
Vad har ni erfarna för andra tips? Länsförsäkringar har jag hört ska vara bra, fler?
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Försäkring av model s

Inlägg av mgorgis »

TH har jag, fick en special Tesla paket, minns inte detaljerna men det ska vara bra. Ca 11tkr tror jag
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Försäkring av model s

Inlägg av improwise »

mgorgis skrev:
TH har jag, fick en special Tesla paket, minns inte detaljerna men det ska vara bra. Ca 11tkr tror jag
För mig (mitt aktiebolag) slog IF MyTesla försäkringen med 2000 kr per år har jag för mig, trots att väl MyTesla skulle ha 25% rabatt första året eller hur det nu var.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Remuz »

Jag vet att tråden handlar om Model S och jag har en X, men 3kronor var billigast för mig, fria mil, 560kr/mån med personalrabatt. TH ville ha 650kr/mån för 500-1000mil, skulle jag köra så mycket som jag faktiskt kör (3500ish) så ville dom ha det dubbla. De flesta jag pratat med vill inte ens ta i bilen med tång.

Man, 37år, körkort i 19år, Enskede (Stockholm), radhus
P85D svart/svart med gratis SuC
MartinCB
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 mar 2018 08:56

Re: Försäkring av model s

Inlägg av MartinCB »

Ska höra med både if och läns på måndag.
För att teckna 3kronor kontaktar man swebank företag center eller?

Sen på trygghansa står det självrisk: 10% av basbelopp, vilket motsvarar ca 10k, är det mycket eller lite i sammanhanget?
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Leo »

Kolla på Swedbanks hemsida på ”försäkringar” eller Googla.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Richardk
Teslaägare
Inlägg: 397
Blev medlem: 28 jan 2018 19:22

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Richardk »

Jag har Länsförsäkringar på min P85+, kostar 12 tusen helförsäkring fria mil, villa, nyligen tecknad.
Användarvisningsbild
frebac
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 28 feb 2018 14:15

Re: Försäkring av model s

Inlägg av frebac »

Fått offert från TH på 7400kr för år1 nör man får rabatt. 2000mil
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Walker »

Richardk skrev:
Jag har Länsförsäkringar på min P85+, kostar 12 tusen helförsäkring fria mil, villa, nyligen tecknad.
Mycket märkligt.... jag kollade på en P85D -15 med reg 89Hk på LF. De ville ha... håll i er... 25.000.- alltså TJUGOFEMTUSEN!!! För 2000 mil/år. Watercirkles ville ha 7300.- för EXAKT samma bil och villkor.
Sjukt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Svenssons »

Har sagts förut, när man säger Länsförsäkringar måste man även ange ort förutom antal mil och om det är privat/företag. Varje kontor styr själv över priserna och det finns ingen centralstyrning. Själv betalar jag privat mindre än 5 000:- för fria mil på Länsförsäkringar Kalmar för min Model X.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Grammi »

Är det någon som vet ett bolag som erbjuder självrisk reducering på Protector självrisk. De är på 17 000:-



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Försäkring av model s

Inlägg av bylund »

Grammi skrev:
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
OKQ8 Backup t ex, även om villkoren inte är lika attraktiva för nyteckningar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Grammi
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 25 dec 2016 20:05
Ort: Skara

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Grammi »

Hej.
Tack för tipset.

På deras sida står det.
Självriskersättning
Du kan få självriskersättning på upp till 3 000 kronor per skadetillfälle och för varje moment i försäkringen max två gånger per år.

De verkar ha en gräns på 3000 på det mesta.
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 371
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Nyren »

Jag har tecknat på NonStop

https://non-stop.se

Det kostade 900:- för ett år och ersätter självrisk för vagnskada över 2000kr. Det är Trygg Hansa som ligger bakom försäkringen.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Försäkring av model s

Inlägg av frippe »

Svenssons skrev:
Har sagts förut, när man säger Länsförsäkringar måste man även ange ort förutom antal mil och om det är privat/företag. Varje kontor styr själv över priserna och det finns ingen centralstyrning. Själv betalar jag privat mindre än 5 000:- för fria mil på Länsförsäkringar Kalmar för min Model X.
Ja det verkar verkligen vara stor skillnad på olika LF. Vi har via Kronoberg, 2500mil och strax över 5200kr för en bil med vagnskadegaranti kvar.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Försäkring av model s

Inlägg av danni »

bylund skrev:
Grammi skrev:
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
OKQ8 Backup t ex, även om villkoren inte är lika attraktiva för nyteckningar.
Jag lärde mig häromdagen att företag fortfarande får de gamla villkoren, vilket ju är klart mer attraktivt när man har självrisk i vagnskadan på 16k...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Försäkring av model s

Inlägg av Kulingen »

Halvförsäkring LF 5050kr inklusive mer
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Försäkring av model s

Inlägg av +46 »

danni skrev:
bylund skrev:
Grammi skrev:
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
OKQ8 Backup t ex, även om villkoren inte är lika attraktiva för nyteckningar.
Jag lärde mig häromdagen att företag fortfarande får de gamla villkoren, vilket ju är klart mer attraktivt när man har självrisk i vagnskadan på 16k...
Har du som företagare eller privatperson en "gammal" OkQ8 Back-up försäkring så har du rätt att flytta den till en annan bil utan ändrade villkor.
Däremot går det inte att teckna en ny försäkring med de gamla villkoren.
Installerat 13,2 kWp solceller
Skriv svar