Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av HelectriC »

Mickep skrev:

en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.
det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av gellerstam »

HelectriC skrev:
Mickep skrev:

en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.
det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)
Hans har.

https://twitter.com/hanstornquist/statu ... 3978739717
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
I Am Titanium
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 jan 2016 16:43
Ort: Sundsvall

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av I Am Titanium »

PoloPrinsen skrev:
Mickep skrev:
Fy fan för yrkeskriminella. Det tog inte ens en minut för att slits av däcken sedan larmet gått. Det där var inga amatörer, mitt på dagen - oerhört fräckt.
Hoppas det finns fler kameror så de kan identifiera den svarta vanen (fast den har nog falska nummerplåtar). Hoppas däcken var stöldmärkta.(DNA märkning). Vet inte hur vanligt det är i Sverige men sådana syner får man associationer till slumområden i Amerika.
Ja det är inget kul med kriminalitet.
Du får assosiationer till usa slum...jag får en påminnelse om hur det såg ut på en "rikemansparkering" i gbg för många år sedan. (se mitt inlägg långt ner på.sid 6 i denna tråd). Så för mig är usaslummens verklighet redan här sen länge. Hmm och ja jag har varit över till usa och sett deras elände på plats med. Inte upplyftande.

Tillbaka mer topic... Jag skulle nog vilja påstå att en av de viktigare redan utförda förberedelserna de gjort på teslan är att ha "knäckt" alla 20 bultars initsiala stora åtdragningsmoment, så förutom att lossa alla utom 1 bult/hjul så är det ingen oväntad svårlossad bult kvar, alla 4 sitter lösa och lossas enkelt och snabbt med handkraft/batteriskruvdragare.

Som amatör ser jag inget de kunde göra bättre/snabbare utan de verkar ha förfinat metoden maximalt. Möjligen skulle de kunna använt en van till för att dölja en långsida lite till samt undvika spring runt teslan då 1 pers jobbar per sida. Men å andea sidan drar nog 2 skåpbilar intill varandra innan o efter mycket mer polisblickar på sig. Alltså i vanliga trafiken. Och även ryktesledet sen på alla parkeringa osv.

Mvh PP
Du hade inga hjulås?
Använd min referallänk och få gratis laddning i 6 månader på Tesla Supercharger! Referral Link http://---
TMS 70D 2016
TMS 75D 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Mickep skrev:

en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.
det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)
Tekniskt lätt, men blir det inte lurigt legalt sett?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
HelectriC skrev:
Mickep skrev:

en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.
det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)
Tekniskt lätt, men blir det inte lurigt legalt sett?
Oavsett så får bilder och video användas i rättegång och man skulle kunna hävda att kamerorna aktiveras av tjuvarna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av HelectriC »

Legato skrev:
HelectriC skrev:
Mickep skrev:

en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.
det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)
Tekniskt lätt, men blir det inte lurigt legalt sett?
Jag vet inte, men som jag föstått det så har lagen enbart nåt emot konstant övervakning när det egentligen inte finns behov för det. Men när larmet går, så har ju de facto nånting hänt, så det kanske kan klassa annorlunda?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Mickep »

Det beror lite var syftet är. Det är lite hårdare privacyregler nu med gdpr (och kommande h***vete regleringar). Min tanke var att man får en lågupplöst (så det inte går att identifiera personer) video så man ser vad som pågår (och varför larmet gått). Sedan om det skall sparas så krävs det nog en minneskort (som inte finns ännu) då jag inte det finns hur många gb att spara filerna på). tänkte ca 720p (hehe *lågupplöst*) från 5 kameror (fram, bak, 2 sidor och kupekameran) i ca 5 sekunder a 30 bild/sek blir 750 bilder (i svartvitt helst med ir). dvs larmet går (meddelande skickat till mobil) 5 sek spelas in( kanske från 1 sek innan larmet går) och skickas. Kan också var bra vid olyckor dock är jag tveksam om den skall spela in kontinuerligt som en dashcam. jag är inte helt bekväm med säkerhetskameror som installeras i hemmen. det är en avvägning mellan privatliv och att ta folk med fingrarna i syltbyrken (alla har något att dölja).
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av LarsL »

Kanske har Teslan redan sparat filmer från när larmet gick? Gissar att Teslan har större hårddisk än daschcamen.

Egentligen skulle det räcka med att polisen kan ta ut bilderna om de vill. Det blir ju annars lite knivigt med att ha fast kamera övervakning runt bilen, antar jag.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Svenssons »

Mickep skrev:
Det beror lite var syftet är. Det är lite hårdare privacyregler nu med gdpr (och kommande h***vete regleringar). Min tanke var att man får en lågupplöst (så det inte går att identifiera personer) video så man ser vad som pågår (och varför larmet gått). Sedan om det skall sparas så krävs det nog en minneskort (som inte finns ännu) då jag inte det finns hur många gb att spara filerna på). tänkte ca 720p (hehe *lågupplöst*) från 5 kameror (fram, bak, 2 sidor och kupekameran) i ca 5 sekunder a 30 bild/sek blir 750 bilder (i svartvitt helst med ir). dvs larmet går (meddelande skickat till mobil) 5 sek spelas in( kanske från 1 sek innan larmet går) och skickas. Kan också var bra vid olyckor dock är jag tveksam om den skall spela in kontinuerligt som en dashcam. jag är inte helt bekväm med säkerhetskameror som installeras i hemmen. det är en avvägning mellan privatliv och att ta folk med fingrarna i syltbyrken (alla har något att dölja).
GDPR gäller inte privatpersoner (visserligen ägs flertalet bilar av företag).

Teslan har hårddisk där filmerna redan idag sparas. det är egentligen bara se till att det går att ladda ner dem t.ex. genom USB-porten. Att filmerna finns sparade har det skrivits om tidigare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av bonath »

Då börjar väl tjuvarna med att tejpa kamerorna innan de lossar bultarna...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Mickep skrev:
Det beror lite var syftet är. Det är lite hårdare privacyregler nu med gdpr (och kommande h***vete regleringar). Min tanke var att man får en lågupplöst (så det inte går att identifiera personer) video så man ser vad som pågår (och varför larmet gått). Sedan om det skall sparas så krävs det nog en minneskort (som inte finns ännu) då jag inte det finns hur många gb att spara filerna på). tänkte ca 720p (hehe *lågupplöst*) från 5 kameror (fram, bak, 2 sidor och kupekameran) i ca 5 sekunder a 30 bild/sek blir 750 bilder (i svartvitt helst med ir). dvs larmet går (meddelande skickat till mobil) 5 sek spelas in( kanske från 1 sek innan larmet går) och skickas. Kan också var bra vid olyckor dock är jag tveksam om den skall spela in kontinuerligt som en dashcam. jag är inte helt bekväm med säkerhetskameror som installeras i hemmen. det är en avvägning mellan privatliv och att ta folk med fingrarna i syltbyrken (alla har något att dölja).
GDPR gäller inte privatpersoner (visserligen ägs flertalet bilar av företag).

Teslan har hårddisk där filmerna redan idag sparas. det är egentligen bara se till att det går att ladda ner dem t.ex. genom USB-porten. Att filmerna finns sparade har det skrivits om tidigare.
Det var mest detta jag såg som ett problem. Om appen automatiskt skickar ut bilder så blir väl Tesla som företag ansvarigt, inte bilens ägare?

Tror inte det faktum att larmet utlösts påverkar särskilt mycket legalt så länge det kan utlösas av tex insekter i kupén...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av +46 »

F74799CE-8676-494F-9B1C-DA1A2F15715F.jpeg
Någon som köpt clampers? Bör ju göra det lite jobbigare för tjuven att stjäla bilen / alla hjul.
Installerat 13,2 kWp solceller
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Det var mest detta jag såg som ett problem. Om appen automatiskt skickar ut bilder så blir väl Tesla som företag ansvarigt, inte bilens ägare?

Tror inte det faktum att larmet utlösts påverkar särskilt mycket legalt så länge det kan utlösas av tex insekter i kupén...
Om man nu plockar ut filmerna genom att t.ex. sätta i ett USB-minne så är det ju inget som Tesla tar ansvar över. Faller inte alls under Teslas ansvar när det gäller GDPR. Om filmerna skickas till Teslas servrar och sedan skickas tillbaka är det en annan sak men varför skicka många GB fram och tillbaka samt lagra filmerna centralt när de finns lokalt i bilen?

Vad spelar det för roll vad som startar filmningen? Som sagt var så är det dock en hypotetsik fråga, filmerna är helt lagliga för bevisföring i Sverige oavsett.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Legato skrev:
Det var mest detta jag såg som ett problem. Om appen automatiskt skickar ut bilder så blir väl Tesla som företag ansvarigt, inte bilens ägare?

Tror inte det faktum att larmet utlösts påverkar särskilt mycket legalt så länge det kan utlösas av tex insekter i kupén...
Om man nu plockar ut filmerna genom att t.ex. sätta i ett USB-minne så är det ju inget som Tesla tar ansvar över. Faller inte alls under Teslas ansvar när det gäller GDPR. Om filmerna skickas till Teslas servrar och sedan skickas tillbaka är det en annan sak men varför skicka många GB fram och tillbaka samt lagra filmerna centralt när de finns lokalt i bilen?

Vad spelar det för roll vad som startar filmningen? Som sagt var så är det dock en hypotetsik fråga, filmerna är helt lagliga för bevisföring i Sverige oavsett.
Att använda ett Usb-minne är ju en hårdvaru-lösning, det som skrevs om var en ren mjukvaru-lösning.

Om Tesla skapar en funktion som användaren inte kan styra över så verkar det rimligt att Tesla bär ansvaret, inte brukaren...

Jag är ingen jurist och vet absolut inte säkert (vilket ju inte ens jurister brukar göra), det förvånar mig därför när du uttalar dig som om ansvarsfrågan vore solklar.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Svenssons skrev:
Legato skrev:
Det var mest detta jag såg som ett problem. Om appen automatiskt skickar ut bilder så blir väl Tesla som företag ansvarigt, inte bilens ägare?

Tror inte det faktum att larmet utlösts påverkar särskilt mycket legalt så länge det kan utlösas av tex insekter i kupén...
Om man nu plockar ut filmerna genom att t.ex. sätta i ett USB-minne så är det ju inget som Tesla tar ansvar över. Faller inte alls under Teslas ansvar när det gäller GDPR. Om filmerna skickas till Teslas servrar och sedan skickas tillbaka är det en annan sak men varför skicka många GB fram och tillbaka samt lagra filmerna centralt när de finns lokalt i bilen?

Vad spelar det för roll vad som startar filmningen? Som sagt var så är det dock en hypotetsik fråga, filmerna är helt lagliga för bevisföring i Sverige oavsett.
Att använda ett Usb-minne är ju en hårdvaru-lösning, det som skrevs om var en ren mjukvaru-lösning.

Om Tesla skapar en funktion som användaren inte kan styra över så verkar det rimligt att Tesla bär ansvaret, inte brukaren...

Jag är ingen jurist och vet absolut inte säkert (vilket ju inte ens jurister brukar göra), det förvånar mig därför när du uttalar dig som om ansvarsfrågan vore solklar.
Om bilen mailar ägaren så är inte heller Tesla ansvarig. Annars kommer Canon och andra multiprintertillverkare få problem när folk börjar scanna körkort m.m. på multiprintern...

Skulle USB-minne vara problem så skulle alla datortillverkare få problem eftersom de då skulle bli ansvariga ur GDPR-synpunkt när användarna använder dem.

Grunderna i GDPR är inte särskilt komplicerade. Skulle dock Tesla plocka hem filmerna och lagra dessa på sina servrar så kanske läget skulle bli annorlunda men det finns ju ingen nytta med det. Att användare inte kan styra över utvecklade funktioner är ju standard i proprietär kod. Man har lite inställningsfunktioner möjligvis men inte mer. Betyder inte att Microsoft, Apple eller Google är ansvariga för data som deras produkter skickar på användarens begäran.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Legato »

Fast nu var det ju inte på användarens begäran utan på Teslas begäran jag lyfte som ett problem... Och återigen lyfter du usb-minne trots att diskussionen rörde en ren mjukvaruupdate. Tror inte vi kommer så mycket längre eftersom vi uppenbarligen pratar om olika saker.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Svenssons »

Så länge filmerna inte går via Tesla's servrar så är det inga problem ur GDPR oavsett hur man väljer att få filmerna. Filmerna finnas i Teslaägarens bil och skall användas till bevisning i ett brottsfall. Fri bevisprövning gäller i Sverige så oavsett är det inga problem med filmerna till bevisning.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Legato »

Jag har inte pratat om GDPR överhuvudtaget. Inte heller filmning som initieras av användaren och slutligen inte heller filmer som lagras lokalt...

Det jag tror är problematiskt juridiskt är precis det jag svarade på, inte något annat. Nämligen filmer som pushas ut till användaren från Tesla om larmet går. Utan att ha läst på så har jag svårt att de att det skulle vara lagligt att kameraövervaka området runt sin bil oavsett var bilen står parkerad...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Jag har inte pratat om GDPR överhuvudtaget. Inte heller filmning som initieras av användaren och slutligen inte heller filmer som lagras lokalt...

Det jag tror är problematiskt juridiskt är precis det jag svarade på, inte något annat. Nämligen filmer som pushas ut till användaren från Tesla om larmet går. Utan att ha läst på så har jag svårt att de att det skulle vara lagligt att kameraövervaka området runt sin bil oavsett var bilen står parkerad...
Det kan vara oklart om det i Sverige kan räknas som en fast kameraövervakning eller ej men det är inte Tesla som är ansvarig för detta så länge de inte går via Teslas servrar och oavsett så får filmerna användas till bevisning. Det är ju från bilen som filmerna ska pushas ut, inte från Tesla.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av hed »

Jag var inne på SC i Stockholm och fick låsmuttrar monterade. Kostade 670kr totalt inkl moms.

Dock så passar inte plastkåpan ovanför låsmuttrarna. De kommer säkert med uppdaterade plastkåpor, men jag tycker det är värt det för att slippa på fälgarna snodda.

Bild

Sudda ut mönstret because...
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av HelectriC »

Lite OT, men har aldrig sett de nya turbinfälgarna utan plastkåpor. Orkar du ta bort de övriga fyra och ta en bild?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av hed »

Jag kan kolla ikväll om jag lyckas få bort dem. Lägger upp bild i turbinfälg-tråden isåfall.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av lem »

Hej!
Bilen borde vara lätt att spåra? Grannsamverkansbílgänget (som kör runt i Täby ) håller utkik!
Capture bil.PNG
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av dstr »

hed skrev:
...men jag tycker det är värt det för att slippa på fälgarna snodda.
Fälglås stoppar inga fälgtjuvar - det är tyvärr en falsk trygghet.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inlägg av hed »

dstr skrev:
hed skrev:
...men jag tycker det är värt det för att slippa på fälgarna snodda.
Fälglås stoppar inga fälgtjuvar - det är tyvärr en falsk trygghet.
Jag inser det, men känns som det blir lite meckigare för dem iallafall.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Skriv svar