Laddnind och konstigheter
Moderator: Redaktion
Laddnind och konstigheter
Hade min bil på långsamladsning idag på jobbet. När den sa att det var 10 min kvar var räckvidden 281 Miles. Sedan när den var klar och jag tittade 2 timmar senare var räckvidden 280 Miles. När den laddat klart och bilen behöver ström tar den då ifrån batteriet i stället för från kabeln? Något som skulle kunna styrka detta är att jag slog på ACn 10 min innan jag gick ut bilen och det var 276 Miles kvar när jag kom ut.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Laddnind och konstigheter
Min S gör på samma sätt
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Laddnind och konstigheter
Ja, det upplever jag också. Laddnivån sjunker nästan alltid en gnutta efter att laddningen har avslutats. Jag tror inte det har med ACn att göra. Det händer oavsett.Smutt skrev:Min S gör på samma sätt
Jag har ställt in att den ska ladda till 70% på natten, och i appen står alltid att laddningen har avslutats vid 70%, men i princip varje morgon står den på 69%.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Laddnind och konstigheter
När batteriet svalnar så sjunker spänningen lite vilket motsvarar lite lägre räckvidd, tror det är den effekten vi ser oftast... men på vintern kan det även vara batteri-värmesystem som drar en del osv.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Laddnind och konstigheter
Trodde temperaturer närmare 20 C var bättre för batteriet och räckvidden. Vi hade 42 C ute igår så mycket avsvalnade kan det inte varitBjelke skrev:När batteriet svalnar så sjunker spänningen lite vilket motsvarar lite lägre räckvidd, tror det är den effekten vi ser oftast... men på vintern kan det även vara batteri-värmesystem som drar en del osv.
Dessutom extremt långsam laddning vilket borde ge lite uppvärmning av batteriet. 1,2 kW.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Laddnind och konstigheter
Ja det har du ju rätt iPontus skrev:Trodde temperaturer närmare 20 C var bättre för batteriet och räckvidden. Vi hade 42 C ute igår så mycket avsvalnade kan det inte varitBjelke skrev:När batteriet svalnar så sjunker spänningen lite vilket motsvarar lite lägre räckvidd, tror det är den effekten vi ser oftast... men på vintern kan det även vara batteri-värmesystem som drar en del osv.
Dessutom extremt långsam laddning vilket borde ge lite uppvärmning av batteriet. 1,2 kW.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19