Vad händer om jag trycker "i dont want to" får man ingen annan chans att prova då?

Moderator: Redaktion
Det är Ap2, så har du redan ap på din bil redan är det inget som är aktuellt. Har du en ap2-bil som inte har låst upp ap så är detta ett testDelta1 skrev:Tjena.
Är lite ny här och får min bil först om tve-tre veckor. Vad innebär "Enhanced Autopilot", vilken funktionalitet är det som är uppgraderad eller tillagd?
Mvh,
Thomas
"Enhanced Autopilot" är detsamma som Autopilot. Att det heter "Enhanced" beror på att autopiloten gjordes om från grunden för två år sedan. Den gamla autopiloten som brukar kallas AP1 består av en enda kamera. Mjukvaran och hårdvaran kommer från MobilEye.Delta1 skrev:Tjena.
Är lite ny här och får min bil först om tve-tre veckor. Vad innebär "Enhanced Autopilot", vilken funktionalitet är det som är uppgraderad eller tillagd?
Mvh,
Thomas
Enhanced Autopilot är "Uppgraderad Autopilot" (54tKr). Total Självkörningsförmåga ingår inte i Enhanced Autopilot.Delta1 skrev:Ok.
Så, "Enhanced Autopilot" är detsamma som "AP2" vilket är det som i beställninghänseende benämns "Uppgraderad Autopilot" (54tKr) + "Total Självkörningsförmåga" (33tKr), men vilket i själva verket inte är mer än "lane assist" och adaptiv farthållare . . ?
Idag: inget...Delta1 skrev:Ok, tack för snabba svar.
Jag gissar att jag får allt förklarat för mig när jag hämtar bilen, men om AP2 = Enhanced=Uppgraderad, och så funkar inte detta som det är tänkt, vad tillför då Total Självkörningsförmåga . . . ?
Men det sägs ju att en del av funktionerna i Total självkörning kommer i version 9 som är typ 1 månad bort om man får tro ryktena och Elins Twitter. Att köpa den nu tillsammans med bilbeställningen är billigare än att köpa den senare. Det är väl enda anledningen till att köpa den nu.Svenssons skrev:Idag: inget...Delta1 skrev:Ok, tack för snabba svar.
Jag gissar att jag får allt förklarat för mig när jag hämtar bilen, men om AP2 = Enhanced=Uppgraderad, och så funkar inte detta som det är tänkt, vad tillför då Total Självkörningsförmåga . . . ?
AP2 fungerar nog bättre än AP1 när det gäller själva körningen. Jag upplevde AP2 som mjukare körning än AP1. AP2 är också det som kommer utvecklas mer och snabbare än AP1. AP1 har snart nått vägs ände är jag rädd för.
Total självkörningsförmåga existerar inte idag och kräver att du har AP2-hårdvaran och har betalat för Enhanced Autopilot/Uppgraderad Autopilot samt även för Total Självkörningsförmåga.
Beror ju på körmönster och vilken sorts väg. Vi som pendlar 3 km landsväg till jobbet och kör flertalet gånger till fjällen per år på snötäckt landsväg behöver den inte alls, blir kanske 1-2 gånger per år på någon större väg emot Stockholm t.ex där den kommer till nytta på riktigt.MattiasH skrev:Att köpa en Tesla utan adaptiv farthållare tyckte jag kändes lite sniket (bilen var ju ändå så dyr) och valde därför till det paketet vid bilköpet. Har inte ångrat det en sekund dessutom har jag sedan använt autopiloten/fil-assist i stort sett varje gång jag kör (tyckte det mest var en gimmick innan jag prövat). Håller numera blicken i ännu större utsträckning på medtrafikanter och omgivning istället för att styra bilen inom mitt körfält. Personligen tycker jag det är värt det.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk