Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Geni87 »

Pontus skrev:
ippodrome skrev:
Pontus skrev:
Sorry fel bild
20180930_122835.jpg
Ibuddy eller något liknande heter den.
Nån som vet hur bra en sån hundlösning funkar, har en rätt stor CaneCorso-grabb som ska rymmas ibland i bilen.
Min sambo har kombi men han åker med mig t jobbet ibland...
Dom här hade ju en liten hund men sa att dom köpt den efter många rekommendationer på TMC. Kanske går att söka mer info där.
Hur upplever du baksätet i din M3 Pontus? Brukar det åka folk där i din bil?

Jag har inte suttit några längre perioder i det men jag upplevde det som vansinnigt lågt, alltså att avståndet mellan sittdynan och golvet är väldigt kort. Sen var även själva sittdynan ganska kort.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Pontus »

Geni87 skrev:

Hur upplever du baksätet i din M3 Pontus? Brukar det åka folk där i din bil?

Jag har inte suttit några längre perioder i det men jag upplevde det som vansinnigt lågt, alltså att avståndet mellan sittdynan och golvet är väldigt kort.
Jag har inte heller åkt några längre stäckor men skulle ju säga som du att det är lågt. Vi har ju dock kört nästan 500 mil med 3 vuxna, en 13 åring och en 3 åring i barnstol. Det gick hyfsat bra men vet inte riktigt vad man ska jämföra det med.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Geni87 »

Pontus skrev:
Geni87 skrev:

Hur upplever du baksätet i din M3 Pontus? Brukar det åka folk där i din bil?

Jag har inte suttit några längre perioder i det men jag upplevde det som vansinnigt lågt, alltså att avståndet mellan sittdynan och golvet är väldigt kort.
Jag har inte heller åkt några längre stäckor men skulle ju säga som du att det är lågt. Vi har ju dock kört nästan 500 mil med 3 vuxna, en 13 åring och en 3 åring i barnstol. Det gick hyfsat bra men vet inte riktigt vad man ska jämföra det med.
Ok. Ja det är ju lågt vilket gör att knäna hamnar långt upp utan lårstöd, och i kombination med att det inte finns mycket utrymme mellan framstol och golv gör att det inte går att "sträcka på sig". Ingen dealbreaker för mig och mina behov men det var något jag reagerade på iaf.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Kilowatt »

Hur är det jmf med Model S? Baksätet i S är ju också i lägsta laget...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Albin
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 04 jun 2017 22:09

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Albin »

Har du nya högre baksätet på din bil Pontus?
Verkar vara blandade recensioner på baksätet om man tittar här, dock blandat nya och gamla: https://forums.tesla.com/forum/forums/t ... rear-seats
Model 3 Performance -23
Model 3 SR+ -19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model 3 spotting

Inlägg av LarsL »

Pontus skrev:
Jag har inte heller åkt några längre stäckor men skulle ju säga som du att det är lågt. Vi har ju dock kört nästan 500 mil med 3 vuxna, en 13 åring och en 3 åring i barnstol. Det gick hyfsat bra men vet inte riktigt vad man ska jämföra det med.
Låter ju bra då borde två vuxna, en tonåring och två barn vara ganska lugnt.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Geni87 »

Albin skrev:
Har du nya högre baksätet på din bil Pontus?
Verkar vara blandade recensioner på baksätet om man tittar här, dock blandat nya och gamla: https://forums.tesla.com/forum/forums/t ... rear-seats
Det nya baksätet är inte högre, bara bättre sidostöd. Höjden på sittdynan är ju alltid en kompromiss mellan plats för huvdet och lårstöd. Men i Model 3 tyckte jag att lårstödet var väldigt dåligt pga sittdynans låga höjd över golvet. I elbilar med batteriet i golvet blir ju denna kompromiss ännu svårare att få till, det ofrånkomligt så det är väl ingen överraskning direkt. Baksätet är till för barn helt enkelt. :)

https://electrek.co/2018/06/02/tesla-mo ... -backseat/
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HelectriC »

Om man inte gör som Porsche och skapar en liten låda för fötterna, dvs sänker golvet just där baksätespassagerarna har sina ben.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Geni87 »

HelectriC skrev:
Om man inte gör som Porsche och skapar en liten låda för fötterna, dvs sänker golvet just där baksätespassagerarna har sina ben.
Det har du rätt i, med tanke på hur låg Taycan är så är det nog klokt. ^^
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

När man ser en blå Performance stå parkerad vid köpcentrumet med föraren i så gäller det att passa på.

För mig (1:90) var det gott om huvudutrymme (och fotutrymme för mina 44-or) i baksätet. Inte alls så usel höjd jag fruktat med sätet. Visst är låtstödet minimalt, men inte mycket sämre än i min Audi A4. Jag hade lätt 5 cm kvar till glastaket.

Provkörningen! Performance är något alldeles extra, det är klart.

Bild

Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

I baksätet. Knappade lite med version 9 också och det kändes väldigt rappt och intuitivt. En bugg i blinkersen till vänster som gjorde att den inte alltid gick tillbaka vid filbyte, men det sa ägaren att Tesla skulle mjukvarufixa.

Ägaren hade fått den levererad till Milwaukee och pappersarbetet hade tagit någon minut bara. Så snabbt att han ännu inte fått in den i mobilappen. Han hoppades Tesla skulle glömma att de levererat så han skulle få en till ...

Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Pontus »

Kul, fick du köra också?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

Pontus skrev:
Kul, fick du köra också?
Japp. 20 minuter både på lokalgator och highway. Med ”några” hårda tryck på pedalen till höger. Jösses! Har inte kört S100P med understreck, men jag kan garantera att en Performance Model 3 kommer skrämma slaget på de flesta ändå.

Min reservation står i alla fall solklart kvar, frågan blev snarare det här med Performance ... BildBildBild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Pontus skrev:
Kul, fick du köra också?
Japp. 20 minuter både på lokalgator och highway. Med ”några” hårda tryck på pedalen till höger. Jösses! Har inte kört S100P med understreck, men jag kan garantera att en Performance Model 3 kommer skrämma slaget på de flesta ändå.

Min reservation står i alla fall solklart kvar, frågan blev snarare det här med Performance ... BildBildBild
Om man vänder lite på den klassiska regeln så blir det:
Provkör inte mer än du har råd med!!! ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
Om man vänder lite på den klassiska regeln så blir det:
Provkör inte mer än du har råd med!!! ;)
Just i det här fallet hade jag inte mycket val ... Det stod bara en Performance på gatan :D

Men med tanke på att jag litar på att även den mest grundläggande Model 3 kommer erbjuda upplevelser i världsklass så landar det det nog nånstans däremellan.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Pontus »

themax skrev:
Bjelke skrev:
Om man vänder lite på den klassiska regeln så blir det:
Provkör inte mer än du har råd med!!! ;)
Just i det här fallet hade jag inte mycket val ... Det stod bara en Performance på gatan :D

Men med tanke på att jag litar på att även den mest grundläggande Model 3 kommer erbjuda upplevelser i världsklass så landar det det nog nånstans däremellan.
Min är just nu den slöaste av dom alla men man överlever ändå och kommer i tid för det mesta :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Bjelke skrev:
Om man vänder lite på den klassiska regeln så blir det:
Provkör inte mer än du har råd med!!! ;)
Just i det här fallet hade jag inte mycket val ... Det stod bara en Performance på gatan :D

Men med tanke på att jag litar på att även den mest grundläggande Model 3 kommer erbjuda upplevelser i världsklass så landar det det nog nånstans däremellan.
Ja i den situationen är man ju chanslös lixom... ;)
Har du tur så går känslan över medans du väntar på Europa-lanseringen och du lyckas köpa en std-modell,
eller så är du rökt ändå :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

Skrev en längre recension på Tesla Model 3-gruppen på Facebook; https://m.facebook.com/groups/105400343 ... %2As%2As-R
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model 3 spotting

Inlägg av TiborBlomhall »

themax skrev:
Skrev en längre recension på Tesla Model 3-gruppen på Facebook; https://m.facebook.com/groups/105400343 ... %2As%2As-R
Länken funkar inte. Måste nog vara medlem. Skulle du kunna copy-pasta?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 spotting

Inlägg av themax »

TiborBlomhall skrev:

Länken funkar inte. Måste nog vara medlem. Skulle du kunna copy-pasta?
Självklart!

———————

Jag skrev en kommentar i ett inlägg tidigare om min upplevelse av att ha provsuttit och provkört en Model 3 Performance i tisdags men tänkte att jag också kan skriva en längre redogörelse som eget inlägg.

Jag är på jobbresa till Milwaukee och hade tisdagen ledig då jag tänkte åka ner till Chicago för att kolla in Teslas butik där de har Model 3 på display. Tyvärr blev det inte möjlighet för det utan det blev en resa till ett köpcenter norr om stan istället. Väl där så är det första jag ser en Tesla Model 3 med ägaren i framsätet som visar en kompis bilen. Oblygt knackar jag på och frågar om jag får kolla in bilen varvid han direkt bjuder in mig och min kollega till baksätet för en åktur.

Väl i baksätet överraskas jag av att utrymmet för mig (190 cm) är bra, både för knän och huvud med åtminstone 5 cm kvar till glastaket. Ägaren var själv 180 och jag hade inga som helst problem att sitta bakom. Visst är sätet lägre än andra bilar, men inte alls så lågt jag sett andra tycka. Jag kommer själv inte sitta ofta i baksätet så det är ett ickeproblem för mig. Jag upplevde helt klart att taket var högre i Model 3 än vad jag gör i Model S (för att inte tala om mittplatsen i Model X).

Efter en kortare tur så återvände vi till köpcentrumet. Väl där pratade vi vidare och när jag bad om tillåtelse att få ta ett foto med mig i förarsätet erbjöd sig ägaren att jag skulle få provköra! Det behövde han inte erbjuda två gånger...

Ut på lokalgatorna för att känna på bilen. Ägaren hade slagit på max regen så jag tryckte inte på bromsen en enda gång under min provkörning. Bilen hade version 9 av systemmjukvaran och jag upplevde den som väldigt snabb och snygg. Den hade en bugg i denna bil som gjorde att blinkersen ibland inte gick tillbaka vid filbyte eller sväng till vänster, men det var bara att göra det manuellt i så fall. Just det felet hade han rapporterat och Tesla lovat åtgärda. Väl ute på highway så kunde jag testa vad Performance betyder, och det är inte lite. Hästspark från start, men ännu viktigare är att det var samma känsla 80-120 (jag kanske körde lite för fort ett tag...). Hela tiden en väldigt tyst kupé. Visst är svensk asfalt extra elak, men vägarna runt Milwaukee är verkligen inga välpolerade autobahn!

Ägaren hade bett att få bilen levererad hem (det är bara 1,5 timmes körning till Tesla i Chicago, men ägaren ville ha den levererad). Vid leveranstillfället backades bilen ner, ägaren fick bägge korten och sen var det hej då. Minimalt med pappersarbete och det var över på några minuter. Ägaren har Model X sedan tidigare och avsade sig en genomgång av bilen. Kanske gick det lite för fort för han har ännu inte kunnat lägga in den i mobilappen.

Hur är då mittkonsollen och avsaknad av instrumenpanel? Som flera skrivit krävs tillvänjning. För mig räckte 30 sekunder. Det går otroligt snabbt att vänja sig. Med autopilioten aktiverad med v9 klarade den av även vägar med riktigt dåliga vägmarkeringar, start, stopp och kurviga gator utan problem. Fortfarande måste du som förare se till att stanna vid stopp, för det gör den inte automatiskt än. Kanske med Full Self Driving som ska börja rullas ut äntligen (nåja, vi får väl se)... Men när autopiloten gör det den ska behöver man inte titta på några instrument.

Jag har solklart kvar min reservation på bilen. Frågan är snarare om man ändå inte ska gå bananas för Performance var extremt kul. Men nånstans måste man väl vara vuxen också, så det valet får jag nog avstå. Men även den enklaste Model 3 med lilla batteriet kommer göra ägaren ordentligt nöjd, det är jag säker på. Den blå färgen med aerofälgarna var grymt snyggt. ”Navkapslarna” skulle ägaren ta bort, men bilen var så ny att han inte hunnit än!

Måste säga att det var tur att jag inte åkte till Chicago i tisdags utan valde shopping istället. ;-)

Bild

Bild

Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av chaffis75 »

Efter att ibland tvekat lite på modell 3 så blir jag åter igen mer och mer övertygad om att jag vill ha en... Kul att läsa om allt positivt om denna bilen, den verkar ju vara en riktigt bra bil. Men oavsett om de är bra eller ej så är väntan lång. Jag räknar inte med att ha råd med stora batteriet så frågan är när lilla batteriet börjar erbjudas i Sverige, mmm ja de har varit en lång väntan och jag är rädd för att de är ganska mycket väntan kvar.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Model 3 spotting

Inlägg av NiklasTesla »

themax skrev:
TiborBlomhall skrev:

Länken funkar inte. Måste nog vara medlem. Skulle du kunna copy-pasta?
Självklart!

———————

Jag skrev en kommentar i ett inlägg tidigare om min upplevelse av att ha provsuttit och provkört en Model 3 Performance i tisdags men tänkte att jag också kan skriva en längre redogörelse som eget inlägg.

Jag är på jobbresa till Milwaukee och hade tisdagen ledig då jag tänkte åka ner till Chicago för att kolla in Teslas butik där de har Model 3 på display. Tyvärr blev det inte möjlighet för det utan det blev en resa till ett köpcenter norr om stan istället. Väl där så är det första jag ser en Tesla Model 3 med ägaren i framsätet som visar en kompis bilen. Oblygt knackar jag på och frågar om jag får kolla in bilen varvid han direkt bjuder in mig och min kollega till baksätet för en åktur.

Väl i baksätet överraskas jag av att utrymmet för mig (190 cm) är bra, både för knän och huvud med åtminstone 5 cm kvar till glastaket. Ägaren var själv 180 och jag hade inga som helst problem att sitta bakom. Visst är sätet lägre än andra bilar, men inte alls så lågt jag sett andra tycka. Jag kommer själv inte sitta ofta i baksätet så det är ett ickeproblem för mig. Jag upplevde helt klart att taket var högre i Model 3 än vad jag gör i Model S (för att inte tala om mittplatsen i Model X).

Efter en kortare tur så återvände vi till köpcentrumet. Väl där pratade vi vidare och när jag bad om tillåtelse att få ta ett foto med mig i förarsätet erbjöd sig ägaren att jag skulle få provköra! Det behövde han inte erbjuda två gånger...

Ut på lokalgatorna för att känna på bilen. Ägaren hade slagit på max regen så jag tryckte inte på bromsen en enda gång under min provkörning. Bilen hade version 9 av systemmjukvaran och jag upplevde den som väldigt snabb och snygg. Den hade en bugg i denna bil som gjorde att blinkersen ibland inte gick tillbaka vid filbyte eller sväng till vänster, men det var bara att göra det manuellt i så fall. Just det felet hade han rapporterat och Tesla lovat åtgärda. Väl ute på highway så kunde jag testa vad Performance betyder, och det är inte lite. Hästspark från start, men ännu viktigare är att det var samma känsla 80-120 (jag kanske körde lite för fort ett tag...). Hela tiden en väldigt tyst kupé. Visst är svensk asfalt extra elak, men vägarna runt Milwaukee är verkligen inga välpolerade autobahn!

Ägaren hade bett att få bilen levererad hem (det är bara 1,5 timmes körning till Tesla i Chicago, men ägaren ville ha den levererad). Vid leveranstillfället backades bilen ner, ägaren fick bägge korten och sen var det hej då. Minimalt med pappersarbete och det var över på några minuter. Ägaren har Model X sedan tidigare och avsade sig en genomgång av bilen. Kanske gick det lite för fort för han har ännu inte kunnat lägga in den i mobilappen.

Hur är då mittkonsollen och avsaknad av instrumenpanel? Som flera skrivit krävs tillvänjning. För mig räckte 30 sekunder. Det går otroligt snabbt att vänja sig. Med autopilioten aktiverad med v9 klarade den av även vägar med riktigt dåliga vägmarkeringar, start, stopp och kurviga gator utan problem. Fortfarande måste du som förare se till att stanna vid stopp, för det gör den inte automatiskt än. Kanske med Full Self Driving som ska börja rullas ut äntligen (nåja, vi får väl se)... Men när autopiloten gör det den ska behöver man inte titta på några instrument.

Jag har solklart kvar min reservation på bilen. Frågan är snarare om man ändå inte ska gå bananas för Performance var extremt kul. Men nånstans måste man väl vara vuxen också, så det valet får jag nog avstå. Men även den enklaste Model 3 med lilla batteriet kommer göra ägaren ordentligt nöjd, det är jag säker på. Den blå färgen med aerofälgarna var grymt snyggt. ”Navkapslarna” skulle ägaren ta bort, men bilen var så ny att han inte hunnit än!

Måste säga att det var tur att jag inte åkte till Chicago i tisdags utan valde shopping istället. ;-)

Bild

Bild

Bild

Tack för fina bilder och recension :-)
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Model 3 spotting

Inlägg av NiklasTesla »

chaffis75 skrev:
Efter att ibland tvekat lite på modell 3 så blir jag åter igen mer och mer övertygad om att jag vill ha en... Kul att läsa om allt positivt om denna bilen, den verkar ju vara en riktigt bra bil. Men oavsett om de är bra eller ej så är väntan lång. Jag räknar inte med att ha råd med stora batteriet så frågan är när lilla batteriet börjar erbjudas i Sverige, mmm ja de har varit en lång väntan och jag är rädd för att de är ganska mycket väntan kvar.
Inte för att jag vet men börjar mer och mer misstänka att att Tesla kommer erbjuda större batteriet först i Europa Också. Skulle räkna kring 2020 om du vill ha mindre batteriet och ställer dig i kö (lägger deposition på 10K SEK) idag
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av chaffis75 »

NiklasTesla skrev:
chaffis75 skrev:
Efter att ibland tvekat lite på modell 3 så blir jag åter igen mer och mer övertygad om att jag vill ha en... Kul att läsa om allt positivt om denna bilen, den verkar ju vara en riktigt bra bil. Men oavsett om de är bra eller ej så är väntan lång. Jag räknar inte med att ha råd med stora batteriet så frågan är när lilla batteriet börjar erbjudas i Sverige, mmm ja de har varit en lång väntan och jag är rädd för att de är ganska mycket väntan kvar.
Inte för att jag vet men börjar mer och mer misstänka att att Tesla kommer erbjuda större batteriet först i Europa Också. Skulle räkna kring 2020 om du vill ha mindre batteriet och ställer dig i kö (lägger deposition på 10K SEK) idag
Har redan en reservation.. När jag gjorde de trodde jag inte Tesla hade en egen tideräkning och räknade kallt med att jag skulle få den i mitten på 2018 som jag har för mig de stod på den tiden. Nu är jag mer medveten och hoppas verkligen jag kan få den under 2019 med lilla batteriet men de återstår väl att se... Jag tror också att man kommer sälja bara stora batteriet i början i Europa.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Model 3 spotting

Inlägg av larsw »

Vad är det för färg på Volvos Model 3? Mötte en röd Tesla idag, som inte såg ut som en Model S. Väg 156, strax söder om Hällingsjö, den misstänkta bilen på väg norrut. Hann inte titta närmare, blev bara konfunderad över vad det var för bil tills jag såg Tesla-loggan, och sedan var den snabbt försvunnen och jag hade inte tid att vända och ta upp jakten. Vet ej om svenskreggad heller.
Författare och bloggare. Model S 2023
Skriv svar