Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 09 okt 2018 19:41

Audi e-tron ska ju kunna ladda med 150kW upp till 80%.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Bokad modell 3
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
 
Inlägg: 2934
Blev medlem: 29 mar 2016 17:28
Ort: Umeå
Referralkod: NILSERIK5507

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Henrik Torphammar » 10 okt 2018 05:26

Zalman3 skrev:Audi e-tron ska ju kunna ladda med 150kW upp till 80%.


We shall se... Sen lär kanske inte just Audi e-tron vara den bilen det strösslas med heller inom mina 2-3år i tidsram.

Laddar e-tron till 80% med 150kW på en 150kW ionityladdare så äter jag också upp det jag skrivit!

vigge50 skrev:Och hur många gånger har det inte skrivits i tråden om I Pace att det är en tillfällig begränsning ska tas bort?


Kanske till Leaf60 kommer?! Jag tror det behövs nya celler, dom som finns idag är inte bra nog.
Superhero
Användarvisningsbild
Henrik Torphammar
 
Inlägg: 1350
Blev medlem: 10 apr 2017 09:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav elbilist mati » 10 okt 2018 13:38

13 live, 23 building
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.3
Model S90D -16
Model SP85 -14
mati
elbilist
 
Inlägg: 9259
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Leo » 10 okt 2018 19:47

Har för mig att jag läst att de siktar på att e-Tron ska kunna ladda 120kW. Dvs man vill inte pressa för mycket då man nu ger sig in på ”nytt område”
Roadster-10 2.0 gått 1150mil
Kia e-Niro-19 1300mil
Tidigare, X100D-17, 1500mil
Tidigare, P85-14, 3000mil
Tidigare, 4st e-Golf, tot 8700mil
Tidigare, e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
 
Inlägg: 2729
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Södertälje

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav elbilist mati » 10 okt 2018 20:02

Leo skrev:Har för mig att jag läst att de siktar på att e-Tron ska kunna ladda 120kW. Dvs man vill inte pressa för mycket då man nu ger sig in på ”nytt område”

Det har jag aldrig hört talas om. Jag såg precis en presentation nånstans där de lovade att den laddar med minst 140kW upp till 80%.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat VW ID.3
Model S90D -16
Model SP85 -14
mati
elbilist
 
Inlägg: 9259
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Bjelke » 10 okt 2018 20:03

Om Audi inte hade varit så jä...la sega och dragit ut på hela processen så hade dom enkelt hunnit
testa allt sånt här innan bilen börjat säljas och haft full koll på hur den kan/bör/ska laddas, eller
åtminstone haft tillräcklig koll för att den här situationen inte skulle uppstått.
Nu måste dom stressa och det ger fel signaler...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
 
Inlägg: 11683
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: mikael1178

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Leo » 10 okt 2018 20:13

Ska kolla lite var jag möjligtvis kan ha sett det.
Roadster-10 2.0 gått 1150mil
Kia e-Niro-19 1300mil
Tidigare, X100D-17, 1500mil
Tidigare, P85-14, 3000mil
Tidigare, 4st e-Golf, tot 8700mil
Tidigare, e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
 
Inlägg: 2729
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Södertälje

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav chaffis75 » 11 okt 2018 07:11

Bjelke skrev:Om Audi inte hade varit så jä...la sega och dragit ut på hela processen så hade dom enkelt hunnit
testa allt sånt här innan bilen börjat säljas och haft full koll på hur den kan/bör/ska laddas, eller
åtminstone haft tillräcklig koll för att den här situationen inte skulle uppstått.
Nu måste dom stressa och det ger fel signaler...

Nu kan jag inte bara låta bli...
Och Tesla har alltid testat allt klart innan de lanserar en bil :D :ugeek:
Nissan Leaf som andra bil
Reserverad Modell 3 som ska ersätta vår Volvo V60
Vimla Tipslänk för 10 KR rabatt/månad https://vimla.se/?201608181139169431
chaffis75
 
Inlägg: 1604
Blev medlem: 21 okt 2016 06:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Bjelke » 11 okt 2018 08:19

chaffis75 skrev:
Bjelke skrev:Om Audi inte hade varit så jä...la sega och dragit ut på hela processen så hade dom enkelt hunnit
testa allt sånt här innan bilen börjat säljas och haft full koll på hur den kan/bör/ska laddas, eller
åtminstone haft tillräcklig koll för att den här situationen inte skulle uppstått.
Nu måste dom stressa och det ger fel signaler...

Nu kan jag inte bara låta bli...
Och Tesla har alltid testat allt klart innan de lanserar en bil :D :ugeek:


:lol: Näe Tesla är inte precis marknadens största och bästa föredöme när det kommer till sånt, men att Audi inte hunnit testa hur batterierna tål att laddas beror ju
mest på tidsbrist, hade dom börjat tidigare så hade kunderna inte ens hört talas om någon osäkerhet kring laddningen som trots allt är något nästan alla vill veta.
Om Audi hade testat fram en bra laddnivå och sedan förbättrat det lite grand (efter presentationen) så hade det inte blivit en big deal liksom.
Dilemmat är väl att batterier utvecklas fortfarande ganska mycket och man vill ju ha så ny och bra teknik som möjligt, dvs spika designen så sent som möjligt...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
 
Inlägg: 11683
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: mikael1178

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav chaffis75 » 11 okt 2018 08:31

Bjelke skrev:
chaffis75 skrev:
Bjelke skrev:Om Audi inte hade varit så jä...la sega och dragit ut på hela processen så hade dom enkelt hunnit
testa allt sånt här innan bilen börjat säljas och haft full koll på hur den kan/bör/ska laddas, eller
åtminstone haft tillräcklig koll för att den här situationen inte skulle uppstått.
Nu måste dom stressa och det ger fel signaler...

Nu kan jag inte bara låta bli...
Och Tesla har alltid testat allt klart innan de lanserar en bil :D :ugeek:


:lol: Näe Tesla är inte precis marknadens största och bästa föredöme när det kommer till sånt, men att Audi inte hunnit testa hur batterierna tål att laddas beror ju
mest på tidsbrist, hade dom börjat tidigare så hade kunderna inte ens hört talas om någon osäkerhet kring laddningen som trots allt är något nästan alla vill veta.
Om Audi hade testat fram en bra laddnivå och sedan förbättrat det lite grand (efter presentationen) så hade det inte blivit en big deal liksom.
Dilemmat är väl att batterier utvecklas fortfarande ganska mycket och man vill ju ha så ny och bra teknik som möjligt, dvs spika designen så sent som möjligt...

Ska väl inte såga dig helt (men kunde ju inte låta bli som sagt) för jag tycker liknande dig att just batteriet är ju väldigt viktigt att man har kontroll på. Som bilägare vill man verkligen inte att detta ska gå sönder i förtid. Tesla har ju fördelen att de nu varit på marknaden så länge och har denna vägen byggt på sig väldigt mycket kunskap om batterier, här har andra tillverkare en lång resa... Man ska dock inte glömma att tex VW har ju sin e-golf så de står ju inte helt utan kunskap och erfarenhet men den är självklart mycket mer begränsad.
Nissan Leaf som andra bil
Reserverad Modell 3 som ska ersätta vår Volvo V60
Vimla Tipslänk för 10 KR rabatt/månad https://vimla.se/?201608181139169431
chaffis75
 
Inlägg: 1604
Blev medlem: 21 okt 2016 06:39
Ort: Löddeköpinge

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.