TeslaFi

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 09 nov 2016 23:56
Ort: Uppsala

TeslaFi

Inlägg av Frodo »

Jag funderar på att skaffa TeslaFi, främst för att användas som körjournal. En nackdel är att den drar extra energi från batteriet. Jag bor i hyreshus med garage under huset och där finns ingen Internetmottagnimg.

Några frågor:
Kan man stänga av TeslaFi om man inte skall använda bilen på ett tag?

Drar appen extra mycket energi från batteriet när man saknar Internet?


Vad kostar det?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: TeslaFi

Inlägg av e5m1r »

Titta gärna på @ jagcesar alternativ
Teslafi liksom andra liknande lösningar pingar bilen hela tiden och bilen somnar aldrig riktigt vilket resulterar i att den drar mer batteri när den står stilla 2-3% om dagen vill jag minnas
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: TeslaFi

Inlägg av Legato »

TeslaFi har en "sleep mode"-inställning som forcerar Teslan till sleep. Använder man den tror jag inte energitappet blir märkbart. Jag använder TeslaFi men ej testat Sleep Mode så garanterar inget dock ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: TeslaFi

Inlägg av Remuz »

Mobile access off i bilen funkar om du inte vill använda mobilappen heller (tex om bilen ska stå länge). Testa Teslafi, tycker det är grymt och jag rapporterar nu betydligt fler av mina små tjänsteresor så för mig har det betalat sig. Kostar 50 dollar per år och använder du referal får du 1mån på prov gratis samt att den vara kod du använder får 5 dollar rabatt nästa omgång.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: TeslaFi

Inlägg av Remuz »

Är det någon som vet hur man nollar data? Ny bil, men jag ser även gammalt data från gammal bil
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: TeslaFi

Inlägg av hed »

Sleep mode i teslafi funkar jättebra för mig. Märker ingen extra förbrukning.
På vintern känns det som teslafi är ett måste så man vaknar med en varm och mysig bil på vardagarna. Slippa skrapa rutor.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: TeslaFi

Inlägg av mgorgis »

hed skrev:
På vintern känns det som teslafi är ett måste så man vaknar med en varm och mysig bil på vardagarna. Slippa skrapa rutor.
Kan man schemalägga det eller sätter du värmen på manuellt? typ som man gör via appen?

Har precis reggat mig på teslafi och vill gärna lära mig mer om vad den kan göra
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: TeslaFi

Inlägg av Kulingen »

Eftersom kostnaden är ca 500 kr per år och denna tjänst fullkomligt exploderar i nya användare. På ett år har de gått från ca 800 st till drygt 3000 st. Om Tesla hade kommit med en sådan här tjänst så hade nog ännu flera personer hoppat på. Så i dagsläget så har ju omsättningen för dessa vuxit till över miljonen.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: TeslaFi

Inlägg av hed »

mgorgis skrev:
hed skrev:
På vintern känns det som teslafi är ett måste så man vaknar med en varm och mysig bil på vardagarna. Slippa skrapa rutor.
Kan man schemalägga det eller sätter du värmen på manuellt? typ som man gör via appen?

Har precis reggat mig på teslafi och vill gärna lära mig mer om vad den kan göra
Man schemalägger under controls - schedules.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: TeslaFi

Inlägg av mgorgis »

hed skrev:
mgorgis skrev:
hed skrev:
På vintern känns det som teslafi är ett måste så man vaknar med en varm och mysig bil på vardagarna. Slippa skrapa rutor.
Kan man schemalägga det eller sätter du värmen på manuellt? typ som man gör via appen?

Har precis reggat mig på teslafi och vill gärna lära mig mer om vad den kan göra
Man schemalägger under controls - schedules.
Har inte mycket där, kan det va pga att det är trial version?
Skärmavbild 2018-10-12 kl. 22.32.22.png
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: TeslaFi

Inlägg av hed »

F6044E17-1CB2-49E7-9AE1-AF3D37C9D0C8.png
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: TeslaFi

Inlägg av Legato »

Remuz skrev:
Är det någon som vet hur man nollar data? Ny bil, men jag ser även gammalt data från gammal bil
Tror tyvärr du måste öppna nytt konto.

Samma problem när man har två bilar. Går ej att ha under samma konto. Ganska risigt.... Dessutom har den för mig trollat in lite data från min S trots att jag aldrig haft abonnemang för den :shock:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar