Systems powering up och bilen startar inte direkt

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Greenlight
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 19 aug 2018 09:22

Systems powering up och bilen startar inte direkt

Inlägg av Greenlight »

Uppdaterade till senaste uppdateringen på min Model S 100D häromdagen och vid två tillfällen när jag startat bilen senaste dygnet så har det stått "Vehicle systems powering up" eller liknande längst ned på instrumentpanelen och bilen har inte gått att starta på kanske 20-30 sekunder. När den sen startat så har stora mittskärmen inte startat än på kanske någon minut ytterligare. Inga system som värme, radio etc har heller kommit igång förrns stora skärmen startat. Det är runt 8-9 grader ute så inte jättekallt. Vid ena tillfället stod bilen i ett parkeringshus, dock inte uppvärmt men ändå inte heller iskallt utanför. Men inga vintertemperaturer ännu iallafall.

Är det någon annan som upplevt liknande problem och vet om det är något man kan undvika?
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Systems powering up och bilen startar inte direkt

Inlägg av Seregon »

Om du har något instoppat i något av usb-uttagen (minne, mobilladdare etc), så ta ur det. Det löste problemet för mig.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Systems powering up och bilen startar inte direkt

Inlägg av mans71 »

Haft det förut för ett halvår sedan. Fick det idag igen. Gav upp efter ett par minuter då det iaf gick att köra iväg fast utan kupefläkt immade det igen. Startade då om manuellt (typ efter 4 minuters färd) och då hoppade kupefläkt m.m igång igen. Trafiksäkert, nja...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Systems powering up och bilen startar inte direkt

Inlägg av Ferro94 »

Jag fick samma ikväll. Men först var båda skärmarna bara svarta (med svagt bakgrundsljus) och efter c:a 30 sek så körde den en reboot, Teslaloggan dök upp, och därefter meddelandet som beskrivs i trådämnet. Under tiden funkade inget på bilen, men sen var allt som vanligt igen.

Frun berättade att hon får meddelandet i princip varje gång hon tar bilen, men har trott att det är en feature med nya bilen och inte en bugg... :roll:
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Skriv svar