Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Geni87 »

Jeppe_E skrev:
Bjelke skrev:
Jeppe_E skrev:
boreno skrev:
joel80 skrev:
Han hade dock haft lite problem... Hade stått o väntat ett tag och tydligen varit borta från laddaren och när han kom tillbaka hade den stängt av... Han hade precis startat om den och hade strax över 50% SoC. Stod en timme kvar till fullt.. Brukar det inte också stå hur långt de e kvar till 80%?
Det är väl ungefär min erfarenhet av att använda snabbladdare med Chademo. Drygt hälften av gångerna avbryts laddningen av olika skäl. Min bedömning är att huvudorsaken alltid ligger i mjuk/hårdvarukonstruktionen i laddstationen.

Okej, så när man laddar en Tesla utanför SuC och det inte fungerar så är det laddarens fel, men om det är en Jaguar man laddar, så är det bilens fel? :lol:

(Alltså baserat på att Jaguaren får ta mycket skit allmänt, inte från dig eftersom du verkar vara betydligt mer sansad :))
Jag tolkar det som att han menar att det inte var bilens fel, utan laddarens... oavsett bilmärke alltså.
Det är klart att Boreno menar det, jag bara raljerar lite :) (inte över Boreno, utan mer allmänt)
Ja det är ju ett välkänt faktum att I-pace har problem med DC-laddning. :roll:
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Ptesla
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
Referralkod: ts.la/peder89808

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Ptesla »

joel80 skrev:
Jag har bara snabbladdat min bil 6-7 gånger än så länge men ingen gång har det avbrutits.
Inte heller de få gångerna jag snabbladdat vår E-NV200 har det varit några sånna problem.

Kollegan hade för nästan 3 år sen lite problem med sin i3:a som avbröt laddning, det var tydligen ett problem hos BMW som hade massa tekniker som åkte runt och probladdade. Dom fick ordning på problemet så senaste åren har kollegan i allafall inte gnällt. :D
Jag har laddat min i3 94ah årsmodell 2017 en hel del på 50 kw CCS-laddare (mestadels Clever) och aldrig haft problem med att laddningen avbryts.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av boreno »

Geni87 skrev:
Ja det är ju ett välkänt faktum att I-pace har problem med DC-laddning. :roll:
Jag avsåg en poäng angående DC-laddare i allmänhet (exkl. Tesla Superchargers), något off-topic eftersom det inte har enbart med Jaguar's bil att göra vilket jag ber om ursäkt för.

Min analys efter alla år av användning med olika bilar är att DC-laddarna (Obs!, Chademo) är mycket instabila, med laddning som avbryts både med och utan automatisk omstart. Som jag skev tidigare är det nära nog hälften av laddtillfällena som uppvisar problem av den typen.

Jag kan spekulera i flera anledningar till detta. Min bästa gissning är dock att eftersom dessa är byggda för att fungera med flera olika bilar så finns det en hel del specialfall i mjukvaran då laddaren tar det säkra före det osäkra och ger upp. Om det är på det sättet så är det inte så konstigt att vissa upplever mer problem än andra, och att olika bilar (även av samma modell) fungerar olika bra vid olika tillfällen.

Teslas Superchargers, som bara har 3 bilar som de måste fungera perfekt med, har automatisk hantering av felsituationer där den vanligaste metoden är att starta om laddningen (ny handskakning etc.), något jag ofta ser hända när en Tesla laddar på SuC.

Därmed inte sagt att det *bara* är laddarna som har problem, det tror inte jag. Det är säkert så att det finns designfel både i laddarna och bilarna. Min poäng är ju just att det antagligen är något oprecist att säga att det är I-Pace som har problem med snabbladdning.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Geni87 »

boreno skrev:
Geni87 skrev:
Ja det är ju ett välkänt faktum att I-pace har problem med DC-laddning. :roll:
Jag avsåg en poäng angående DC-laddare i allmänhet (exkl. Tesla Superchargers), något off-topic eftersom det inte har enbart med Jaguar's bil att göra vilket jag ber om ursäkt för.

Min analys efter alla år av användning med olika bilar är att DC-laddarna (Obs!, Chademo) är mycket instabila, med laddning som avbryts både med och utan automatisk omstart. Som jag skev tidigare är det nära nog hälften av laddtillfällena som uppvisar problem av den typen.

Jag kan spekulera i flera anledningar till detta. Min bästa gissning är dock att eftersom dessa är byggda för att fungera med flera olika bilar så finns det en hel del specialfall i mjukvaran då laddaren tar det säkra före det osäkra och ger upp. Om det är på det sättet så är det inte så konstigt att vissa upplever mer problem än andra, och att olika bilar (även av samma modell) fungerar olika bra vid olika tillfällen.

Teslas Superchargers, som bara har 3 bilar som de måste fungera perfekt med, har automatisk hantering av felsituationer där den vanligaste metoden är att starta om laddningen (ny handskakning etc.), något jag ofta ser hända när en Tesla laddar på SuC.

Därmed inte sagt att det *bara* är laddarna som har problem, det tror inte jag. Det är säkert så att det finns designfel både i laddarna och bilarna. Min poäng är ju just att det antagligen är något oprecist att säga att det är I-Pace som har problem med snabbladdning.
Mitt inlägg var inte riktat som kritik mot dig. :) Utan mer bara som Jeppe också konstaterade att folk var snabba med att hävda att I-pace har stora problem med snabbladdning, när det skulle kunna vara laddstationerna som är bovarna, precis som du också är inne på. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av joel80 »

Ptesla skrev:
joel80 skrev:
Jag har bara snabbladdat min bil 6-7 gånger än så länge men ingen gång har det avbrutits.
Inte heller de få gångerna jag snabbladdat vår E-NV200 har det varit några sånna problem.

Kollegan hade för nästan 3 år sen lite problem med sin i3:a som avbröt laddning, det var tydligen ett problem hos BMW som hade massa tekniker som åkte runt och probladdade. Dom fick ordning på problemet så senaste åren har kollegan i allafall inte gnällt. :D
Jag har laddat min i3 94ah årsmodell 2017 en hel del på 50 kw CCS-laddare (mestadels Clever) och aldrig haft problem med att laddningen avbryts.
Kollegan har en 2016. Dom hade skapligt stora problem då i början (Han fick den mars 2016) men efter typ ett halvår försvann det. Jag vet inte om kollegan fick nån uppdatering. Jag tror (killgissar) att BMW skötte det med de ladd-leverantörer det strulade med.. Var väl nått handslag eller nått som inte stämde kanske. Bild
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Tars »

Ptesla skrev:
joel80 skrev:
Jag har bara snabbladdat min bil 6-7 gånger än så länge men ingen gång har det avbrutits.
Inte heller de få gångerna jag snabbladdat vår E-NV200 har det varit några sånna problem.

Kollegan hade för nästan 3 år sen lite problem med sin i3:a som avbröt laddning, det var tydligen ett problem hos BMW som hade massa tekniker som åkte runt och probladdade. Dom fick ordning på problemet så senaste åren har kollegan i allafall inte gnällt. :D
Jag har laddat min i3 94ah årsmodell 2017 en hel del på 50 kw CCS-laddare (mestadels Clever) och aldrig haft problem med att laddningen avbryts.
Har varit med om ett avbrott i norrtälje med min i3:a.
Annars har det fungerat fint fint.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Gustafsson »

Hade extremt svårt att ladda från Fortums Chademo för ett par åt sedan, laddningen startade snällt för att strax stoppa igen. Kundtjänst kliade sig i huvudet, men kunde inte hjälpa till först. Sedan visade sig att jag behövde byta betalsätt, mitt gamla kort hade gått ut, men det förstod ingen av oss först.
Såå, det kan vara andra saker än laddare och bil det är fel på...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Model3LR
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 jan 2019 11:08

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Model3LR »

Har provkört I-Pace och blev extremt besviken på utrymmet i bilen samt infotainmentsystemet och mittkonsollens reglage i övrigt.

Är 190cm lång och satt väldigt tight. Den vassa kanten på mittkonsollen skavde emot högerknät och det var knappt någon plats alls mellan knäet och instrumentpanelen.

Infotainmentsystemet var väldigt invecklat och låångsamt. Säljaren upplyste mig att det var ca 1 sekunds fördröjning på den nedre skärmen och reglagen där, så att jag inte skulle tro att något var fel och trycka fler gånger. :roll: :lol:


Beställning är lagd på Model 3 LR Dual Motor. Osedd, men jag tror det blir bra ändå. ;)
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Geni87 »

Model3LR skrev:
Har provkört I-Pace och blev extremt besviken på utrymmet i bilen samt infotainmentsystemet och mittkonsollens reglage i övrigt.

Är 190cm lång och satt väldigt tight. Den vassa kanten på mittkonsollen skavde emot högerknät och det var knappt någon plats alls mellan knäet och instrumentpanelen.

Infotainmentsystemet var väldigt invecklat och låångsamt. Säljaren upplyste mig att det var ca 1 sekunds fördröjning på den nedre skärmen och reglagen där, så att jag inte skulle tro att något var fel och trycka fler gånger. :roll: :lol:


Beställning är lagd på Model 3 LR Dual Motor. Osedd, men jag tror det blir bra ändå. ;)
Infotainmentsystemet är verkligen dåligt I-pace vilket tyvärr drar ner upplevelsen av en annars härlig bil. Tycker att drivlinan är riktigt trevlig, om än lite törstig men det kan man nog inte klandra drivlinan för. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av OfarligTesla »

Model3LR skrev:
Har provkört I-Pace och blev extremt besviken på utrymmet i bilen samt infotainmentsystemet och mittkonsollens reglage i övrigt.

Är 190cm lång och satt väldigt tight. Den vassa kanten på mittkonsollen skavde emot högerknät och det var knappt någon plats alls mellan knäet och instrumentpanelen.

Infotainmentsystemet var väldigt invecklat och låångsamt. Säljaren upplyste mig att det var ca 1 sekunds fördröjning på den nedre skärmen och reglagen där, så att jag inte skulle tro att något var fel och trycka fler gånger. :roll: :lol:


Beställning är lagd på Model 3 LR Dual Motor. Osedd, men jag tror det blir bra ändå. ;)
Om du slår i knät på konsolen i en I-Pace ska du kanske provsitta en Model 3 ändå. Jag måste sitta så pass långt bak i 3an för att inte slå knät i hörnet av skärmen att platsen bakom mig blir väldigt begränsad (dvs jag kan inte sitta bekvämt bakom mig själv som i en S).
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Geni87 skrev:
Model3LR skrev:
Har provkört I-Pace och blev extremt besviken på utrymmet i bilen samt infotainmentsystemet och mittkonsollens reglage i övrigt.

Är 190cm lång och satt väldigt tight. Den vassa kanten på mittkonsollen skavde emot högerknät och det var knappt någon plats alls mellan knäet och instrumentpanelen.

Infotainmentsystemet var väldigt invecklat och låångsamt. Säljaren upplyste mig att det var ca 1 sekunds fördröjning på den nedre skärmen och reglagen där, så att jag inte skulle tro att något var fel och trycka fler gånger. :roll: :lol:


Beställning är lagd på Model 3 LR Dual Motor. Osedd, men jag tror det blir bra ändå. ;)
Infotainmentsystemet är verkligen dåligt I-pace vilket tyvärr drar ner upplevelsen av en annars härlig bil. Tycker att drivlinan är riktigt trevlig, om än lite törstig men det kan man nog inte klandra drivlinan för. :)
kan bara hålla med att infotainment är ett stort steg tillbaks när man är van vid tesla. Synd att dom inte klarat att få till det bättre. Känns som att det fortfarande är några gamla stofiler som bestämmer och tycker att det där med skärmar är oviktigt, denna bil ska köras! Allt annat struntar vi i. Hade man velat få en bra lösning kan det ju inte vara så extremt svårt att engagera några smarta IT-utvecklare och göra nåt riktigt bra.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Surfaren »

HelectriC skrev:
Hade man velat få en bra lösning kan det ju inte vara så extremt svårt att engagera några smarta IT-utvecklare och göra nåt riktigt bra.
Det kanske var det de gjorde, men de glömde designers och testare...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Model3LR
Inlägg: 52
Blev medlem: 14 jan 2019 11:08

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Model3LR »

OfarligTesla skrev:
Om du slår i knät på konsolen i en I-Pace ska du kanske provsitta en Model 3 ändå. Jag måste sitta så pass långt bak i 3an för att inte slå knät i hörnet av skärmen att platsen bakom mig blir väldigt begränsad (dvs jag kan inte sitta bekvämt bakom mig själv som i en S).
Ska provsitta Model 3 inom kort! :)

Jag är dock inte orolig. IPace är den enda nya bilen hittills som jag inte suttit bra i. Har kört en del Model S/X och det har funkat suveränt. När jag kollar på youtube där Model 3 och S jämförs är det flera som nämner att de sitter bättre i 3.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av OfarligTesla »

Model3LR skrev:
OfarligTesla skrev:
Om du slår i knät på konsolen i en I-Pace ska du kanske provsitta en Model 3 ändå. Jag måste sitta så pass långt bak i 3an för att inte slå knät i hörnet av skärmen att platsen bakom mig blir väldigt begränsad (dvs jag kan inte sitta bekvämt bakom mig själv som i en S).
Ska provsitta Model 3 inom kort! :)

Jag är dock inte orolig. IPace är den enda nya bilen hittills som jag inte suttit bra i. Har kört en del Model S/X och det har funkat suveränt. När jag kollar på youtube där Model 3 och S jämförs är det flera som nämner att de sitter bättre i 3.
Japp det var samma för mig men jag tycker jag sitter markant sämre i 3an än i S, speciellt för jag slår i knät och inte kan sitta som jag vill. Frun klagade också på att stolarna inte var lika bekväma fram eller bak.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av TeslaTissel »

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jeppe_E »

TeslaTissel skrev:
...
Såg den precis, men mjukvaruuppdateringen verkar inte ha hjälpt. Den är fortfarande törstig. 30kWh vid 130 (125 km/h) är typ dubbelt så mycket som Model 3.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Laban »

Jeppe_E skrev:
Såg den precis, men mjukvaruuppdateringen verkar inte ha hjälpt. Den är fortfarande törstig. 30kWh vid 130 (125 km/h) är typ dubbelt så mycket som Model 3.
Model 3 förbrukade 1.76 kWh/mil enligt Björns test 120 km/h. Ett tyskt test angav 1.64 kWh/mil i 120 km/h, 2.29 kWh/mil i 150 km/h. Kanske inte hälften men en enorm skillnad jämfört med i-Pace.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Jeppe_E skrev:
TeslaTissel skrev:
...
Såg den precis, men mjukvaruuppdateringen verkar inte ha hjälpt. Den är fortfarande törstig. 30kWh vid 130 (125 km/h) är typ dubbelt så mycket som Model 3.
M3 har i deras test en förbrukning på 20 kWh/100km, så dubbelt blir det kanske inte, mer 50% upp.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jeppe_E »

HelectriC skrev:
Jeppe_E skrev:
TeslaTissel skrev:
...
Såg den precis, men mjukvaruuppdateringen verkar inte ha hjälpt. Den är fortfarande törstig. 30kWh vid 130 (125 km/h) är typ dubbelt så mycket som Model 3.
M3 har i deras test en förbrukning på 20 kWh/100km, så dubbelt blir det kanske inte, mer 50% upp.
Sant :)

Men har även sett lägre förbrukning. Men ska man jämför äpplen och äpplen så är det ju 20 kWh som är den relevanta siffran :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
M3 har i deras test en förbrukning på 20 kWh/100km, så dubbelt blir det kanske inte, mer 50% upp.
Var inte det en Model S ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
Jeppe_E skrev:
TeslaTissel skrev:
...
Såg den precis, men mjukvaruuppdateringen verkar inte ha hjälpt. Den är fortfarande törstig. 30kWh vid 130 (125 km/h) är typ dubbelt så mycket som Model 3.
M3 har i deras test en förbrukning på 20 kWh/100km, så dubbelt blir det kanske inte, mer 50% upp.

Låter mycket det. Nästan som en Model S med 21".
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
HelectriC skrev:
M3 har i deras test en förbrukning på 20 kWh/100km, så dubbelt blir det kanske inte, mer 50% upp.
Var inte det en Model S ?
ahh, ja ser det nu. har för mig dom pratade om M3 också :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Jeppe_E »

HelectriC skrev:
Laban skrev:
HelectriC skrev:
M3 har i deras test en förbrukning på 20 kWh/100km, så dubbelt blir det kanske inte, mer 50% upp.
Var inte det en Model S ?
ahh, ja ser det nu. har för mig dom pratade om M3 också :?

Jodå :)

Det var ju där jag hade sett det :)



120 km/h = 16,4kWh/100km
150 km/h = 22,9kWh/100km
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

ok, då är jag med.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Laban »

Man kan väl säga att det finns en ganska direkt korrelation mellan Cd + area och förbrukning. Kanske inte så oväntat iofs. Men många tänkte nog ändå att i-Pace som är 12 cm lägre än X ändå skulle ha om inte lägre förbrukning än X så definitivt inte högre. Speciellt när den har PM motorer.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar