Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

Såhär i väntans tider tänkte jag att vi kunde samla communityns input för att ge lite underlag på hur det går med Teslas samtal mot kund. Alltså då de ringer upp och frågar om ens beställning, när man kan ta leverans, vinterdäck: ja/nej? Samt ev. inbyte.

Om du blivit kontaktad, skriv gärna ett svar nedan, när de ringde och vilken konfig du har (om det inte framgår i din signatur).

Om du ställt specifika frågor eller fått någon annan information så dela gärna med dig. Själv väntar jag otåligt på ett samtal :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av R2D2 »

Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

Har helt missat den. Lite konstigt att separera från Model 3-forumet där de alla flesta kikar :D

Men bra att du notera så fler hittar dit :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Jeppe_E »

Ja, det ser ju inte jättebra ut (eller så har alla inte uppdaterat). Men 4 av 59 beställda bilar talar väl sitt tydliga språk. Tesla är inte riktigt där än. Trodde faktiskt att Tesla hade koll på exakt vilka bilar som finns på båten/båtarna. Men det är nog en väldigt tung process med att fördela ut bilarna på respektive marknad och till kunderna. Men samtidigt så har de ju ytterligare 10-15 dagar på sig. Så jag tror att när veckan är över så har vi nog fler än 4 som fått kontakt.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

63 svar är alldeles för få sampels för att kunna säga bu eller bä om hur det går för dem :) Alla som beställt bilen hänger inte på forumet, de som hänger på forumet kanske inte har sett inlägget. De som sett det kan vara ett skevt urval och inte normalfördelat ;)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Missat samtal från Tesla nyss, befinner mig i Thailand så jag väntar på nytt samtal.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Jeppe_E »

Martey skrev:
63 svar är alldeles för få sampels för att kunna säga bu eller bä om hur det går för dem :) Alla som beställt bilen hänger inte på forumet, de som hänger på forumet kanske inte har sett inlägget. De som sett det kan vara ett skevt urval och inte normalfördelat ;)
Nä, men de 59 som rapporterat det gör ju :) Så av 59 rapporterade bilar så har Tesla lyckats kontakta 4. Om vi extrapolerar det till 590 bilar i Sverige, så har Tesla ringt 40 st ;) + en del som de inte lyckats få kontakt med.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

Jeppe_E skrev:
Martey skrev:
63 svar är alldeles för få sampels för att kunna säga bu eller bä om hur det går för dem :) Alla som beställt bilen hänger inte på forumet, de som hänger på forumet kanske inte har sett inlägget. De som sett det kan vara ett skevt urval och inte normalfördelat ;)
Nä, men de 59 som rapporterat det gör ju :) Så av 59 rapporterade bilar så har Tesla lyckats kontakta 4. Om vi extrapolerar det till 590 bilar i Sverige, så har Tesla ringt 40 st ;) + en del som de inte lyckats få kontakt med.
Det är just detta som är vanskligt med statistik. Att extrapolera är en bra metod när mängden är normalfördelad, inte när man bara har ett tiotal samples.

Update: Verkar som att fler hittade omröstningstråden nu under eftermiddagen :) Stärker min åsikt om att man inte explicit söker sig till omröstningsforumet för att ta del av en omröstning. De bör finnas i rätt kontext istället (i diskussion om Model 3 i detta fall). Vidare är det tydligt det jag påpekade om att använda statistik korrekt. 4% är nu 12%, go figure ;) Inom statistik finns ett begrepp som heter "Centrala gränsvärdessatsen" som säger att vid stort antal oberoende stokastiska variabler blir populationen normalfördelad. Alltså, vid ett stort antal omröstningar stabiliseras svaren och kan då med mindre osäkerhet tolkas "korrekt". Ska sluta gagga nu :D
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av TiborBlomhall »

Ärligt så är det en kvarleva från forumets första dagar, att omröstningar bara kan skapas i forumavdelningen "omröstningar".

Jag har senare släppt upp att Teslaägare kan skapa omröstningar var som helst, även i andra avdelningar. Kanske dags att helt släppa på tyglarna?
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

TiborBlomhall skrev:
Ärligt så är det en kvarleva från forumets första dagar, att omröstningar bara kan skapas i forumavdelningen "omröstningar".

Jag har senare släppt upp att Teslaägare kan skapa omröstningar var som helst, även i andra avdelningar. Kanske dags att helt släppa på tyglarna?
Jag förstår. För mig personligen ser jag inte värdet med att jag vill se alla omröstningar på ett och samma ställe. Jag vill läsa om Model 3, vilket innefattar ev. omröstningar om det gäller just den modellen (så jag tänkte när jag skapads min tråd). Känns mer intuitivt att kunna skapa en omröstning i sub-forumet som den tillhör :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av TeslaTissel »

Martey skrev:
TiborBlomhall skrev:
Ärligt så är det en kvarleva från forumets första dagar, att omröstningar bara kan skapas i forumavdelningen "omröstningar".

Jag har senare släppt upp att Teslaägare kan skapa omröstningar var som helst, även i andra avdelningar. Kanske dags att helt släppa på tyglarna?
Jag förstår. För mig personligen ser jag inte värdet med att jag vill se alla omröstningar på ett och samma ställe. Jag vill läsa om Model 3, vilket innefattar ev. omröstningar om det gäller just den modellen (så jag tänkte när jag skapads min tråd). Känns mer intuitivt att kunna skapa en omröstning i sub-forumet som den tillhör :)
Det kan vara en poäng med det.

Det som är lite jobbigt med forumet, ingen kritik mot Tibor, är att det är svårt få den där klara överblicken.
Även om jag har hängt här som icke registrerad medlem sedan 2012, och efter först 2016 som inloggad så är jag fortfarande inte alltid ”hemma” i det.

Men det är en annan sak.

Nej har inte blivit kontaktad ännu. Och vi har inga indikationer på att det sker ännu i stor omfattning.
Jag försöker ta det lugnt i varje fall. ;)

Fast om familjen skulle se mig skulle de nog bli oroliga för att jag satt med on-lne-spel hela nättera!
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Kalle »

Har någån fått samtal förra veckan?
Användarvisningsbild
MikaelE
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 28 feb 2018 22:44
Ort: Vällingby

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av MikaelE »

Kalle skrev:
Har någån fått samtal förra veckan?
Jag fick samtal i fredags (18/1).
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

MikaelE skrev:
Kalle skrev:
Har någån fått samtal förra veckan?
Jag fick samtal i fredags (18/1).
Vilket nummer ringde de från då? Verkar variera :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av kangru »

Kalle skrev:
Har någån fått samtal förra veckan?
Ja, en svensk ringde ifrån ett Norskt nummer men har ett 031 nummer i sin email signatur.
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av MartinH »

kangru skrev:
Ja, en svensk ringde ifrån ett Norskt nummer men har ett 031 nummer i sin email signatur.
Samma för mig.
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

kangru skrev:
Kalle skrev:
Har någån fått samtal förra veckan?
Ja, en svensk ringde ifrån ett Norskt nummer men har ett 031 nummer i sin email signatur.
Email-signatur? Menar du riktnummer?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av MartinH »

Martey skrev:

Email-signatur? Menar du riktnummer?
Mig försökte de ringa i torsdags och när jag inte hörde något i luren skickade de ett mejl med sina frågor (samma som övriga fått). Han ringde sedan upp igen på fredagen och stämde av.
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

MartinH skrev:
Martey skrev:

Email-signatur? Menar du riktnummer?
Mig försökte de ringa i torsdags och när jag inte hörde något i luren skickade de ett mejl med sina frågor (samma som övriga fått). Han ringde sedan upp igen på fredagen och stämde av.
Ah! Bra att veta att de inte ger en en chans ;)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Kalle »

Aaah, så spennande! Hoppas de ringer snart!
38 har redan fått samtal enligt omröstningen iaf :)
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

Kalle skrev:
Aaah, så spennande! Hoppas de ringer snart!
38 har redan fått samtal enligt omröstningen iaf :)
31 har fått samtal :) Hur fungerar det vid leverans, är det bara från Teslas serviceställen? Tänker för de som bor långt bort, måste de ta sig långväga till ett SC för att få bilen eller kan den skickas vidare?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av bjelkeman »

Martey skrev:
Kalle skrev:
Aaah, så spennande! Hoppas de ringer snart!
38 har redan fått samtal enligt omröstningen iaf :)
31 har fått samtal :) Hur fungerar det vid leverans, är det bara från Teslas serviceställen? Tänker för de som bor långt bort, måste de ta sig långväga till ett SC för att få bilen eller kan den skickas vidare?
Hittils så kan vi i Sverige bara hämta på service ställena vad jag vet.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
jomo
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 01 apr 2016 10:42
Ort: Täby, Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av jomo »

Fick samtalet alldeles nyss! Han frågade bland annat om finansiering var löst och om det fanns något inbyte. Det framgick tydligt att det var positivt att man kunde svara att finanserna var i ordning och att man inte ville byta in något!

Cirka 20' skulle 18-tums v-hjul kosta, 19-tums låg på ca 35'.. :o

Melllan slutet på feb och slutet på mars hoppades de kunna ge mig en bil. Har beställt en LR AWD, har ingen Tesla sen tidigare och reserverade 31/3 - 2016 på plats i Täby C.

/Johan
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av ippii »

jomo skrev:
Fick samtalet alldeles nyss! Han frågade bland annat om finansiering var löst och om det fanns något inbyte. Det framgick tydligt att det var positivt att man kunde svara att finanserna var i ordning och att man inte ville byta in något!

Cirka 20' skulle 18-tums v-hjul kosta, 19-tums låg på ca 35'.. :o

Melllan slutet på feb och slutet på mars hoppades de kunna ge mig en bil. Har beställt en LR AWD, har ingen Tesla sen tidigare och reserverade 31/3 - 2016 på plats i Täby C.

/Johan
Ja, fick samma besked som du idag, och samma uppfattning.

Jag reserverade i september 2018 (skäms) och beställde i tidigt i december.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Tengil
Inlägg: 27
Blev medlem: 20 dec 2018 19:04

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Tengil »

Hej, nyss blev jag kontaktad av Tesla, en jättetrevlig tjej från ett 08 nummer.

Leverans slutet av februari början Mars. Jag var en av dom första som på beställning så det borde gå ganska fort sa hon.

Bilarna är på väg med båt.

Fråga om vinterdäck på orginalfälg 20" till M3P för 39000sek. Nej tack, lite för dyrt...

Det går inte en köpa Wallbox innan vin nummer vilket tilldelas när bilen kommer till Europa.

Finansiering via DNB.

Fråga om jag ville byta in någon bil. Nej tack.

Sen frågade jag om leverans:
- Var ska bilen hämtas? Eller kör ni ut den till mitt hus?
-"Självklart, vi kan leverera bilen"
- Vad kostar det att få bilen levererad?
- "Det är en service som ingår, kostar inget extra".

De levererar bilen utan extra kostnad till mitt hus! Detta var en nyhet för mig! Så bra, då behöver jag inte lösa vi vinterdäcken nu! Bara att välja att inte köra bilen om det är vinterväglag. Vi kan klara oss med en bil tills det blir torra vägbanor.

Så taggad!
Skriv svar