Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Johnalm »

Finns det ingen tråd som behandlar vinterdäck?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Legato »

Fascinerad att så många verkar gilla Sottozero. I Skåne kan jag möjligen förstå det, men ett däck som är så uselt på is och snö går verkligen bort för mig. Blev inte precis mer sugen efter att Teslasäljarna berättade hur otäckt det varit när de tvingats åka med vid provkörningar när det är halt och bilarna har sotto... Har för mig att de nämnde X med 22" som allra värst, men görs det verkligen Sotto till så stor fälg?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Johnalm »

Legato skrev:
Fascinerad att så många verkar gilla Sottozero. I Skåne kan jag möjligen förstå det, men ett däck som är så uselt på is och snö går verkligen bort för mig. Blev inte precis mer sugen efter att Teslasäljarna berättade hur otäckt det varit när de tvingats åka med vid provkörningar när det är halt och bilarna har sotto... Har för mig att de nämnde X med 22" som allra värst, men görs det verkligen Sotto till så stor fälg?
Hur ser det ut på ditt Tesla-konto btw? :D
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Legato »

Johnalm skrev:
Legato skrev:
Fascinerad att så många verkar gilla Sottozero. I Skåne kan jag möjligen förstå det, men ett däck som är så uselt på is och snö går verkligen bort för mig. Blev inte precis mer sugen efter att Teslasäljarna berättade hur otäckt det varit när de tvingats åka med vid provkörningar när det är halt och bilarna har sotto... Har för mig att de nämnde X med 22" som allra värst, men görs det verkligen Sotto till så stor fälg?
Hur ser det ut på ditt Tesla-konto btw? :D
Haha det är väl alltid kaos. Den diskussionen trodde jag var passerad för länge sen :lol:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av AiO »

Jag fick info om att de jobbar med min leverans och det mailet var signerat med Holmgrens Bil... Så det är väl möjligt att det kan bli iaf något lite närmre Linköping (i mitt fall) än Stockholm. Kanske har de gjort en deal med några firmor för att hyra in sig på någon befintlig distributionskedja?
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 15 nov 2018 05:28
Ort: Linköping

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av thogr »

AiO skrev:
Jag fick info om att de jobbar med min leverans och det mailet var signerat med Holmgrens Bil... Så det är väl möjligt att det kan bli iaf något lite närmre Linköping (i mitt fall) än Stockholm. Kanske har de gjort en deal med några firmor för att hyra in sig på någon befintlig distributionskedja?
Intressant. Jag bor också i Linköping. Dock kan det ju handla om däckförvaring. Kanske Euromaster inte har plats till våra däck.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Kalle »

Hmm, spennande, :)
Då blir vi minst 3 3or i stan
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av andersjo »

Kalle skrev:
Hmm, spennande, :)
Då blir vi minst 3 3or i stan
Jag höjer till fyra. Ska vi skapa en egen tråd? :-)
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Peje85 »

Jag höjer till fem :D Klart vi ska ha en egen tråd!

Har förövrigt inte blivit kontaktad än, men reserverade dag 0 (inte befintlig ägare), beställde mitten av december och har fyllt i uppgifterna på kontot löpande (något före Tesla "påmin" med SMS och mail). Börjar kännas nära ju, spännande!
Användarvisningsbild
ulfhe
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 03 jan 2018 09:51
Ort: Brokind, Linköping

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ulfhe »

En till. Sex st
2019 Tesla M3 LR röd
2016 Nissan Leaf svart
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 15 nov 2018 05:28
Ort: Linköping

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av thogr »

Oj oj, det här kommer att bli plågsamt. Jag reserverade i oktober och beställde i januari. Fem TM3 på gatorna medan jag fortfarande väntar... :( Säker några av er som jobbar i Mjärdevi, precis som jag. :?
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Kalle »

andersjo skrev:

Jag höjer till fyra. Ska vi skapa en egen tråd? :-)
De tycker ja vi gör, vi ärju minst 6st nu :)
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=14788
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av 100procent »

En till här. Sju st. :)
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av perre »

Tycker inte det känns som att de jobbar i turordning. Dvs efter det datum man reserverade. Jag reserverade 1 april 2016, dvs första dygnet, och bör rimligtvis ligga rätt högt upp i kön, men har inte hört ett dyft annat än att de säger sig jobba med min faktura. Inge telefonsamtal, inget om leverans etc... Suck...
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av pejvic »

Jag ringde dem då de ej hörde av sig.
Han sa att tidpunkten för samtalet ej har något att göra med turordningen.
Tidigare har man ju hört att det skall vara reservationsdatumet som styrde. Enligt han som jag pratade med så är det reservationsdatum, men även att beställningsdatum hade påverkan. Plus de faktum att de faktiskt bara tillverkat bilar, dvs ej enligt beställningar, utan istället matchas de i ett senare skede.
Dvs har man otur så har de lite för få med just ens egen konfig skeppade, då kan det också påverka. Ungefär så lät det.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 31 mar 2017 19:28
Ort: Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Jjakobb »

Hur ser det ut på kontot för er? Har ännu inte fått någon ny faktura sedan det hände något förra veckan. Har inte heller fått något på mejlen varken vid beställning eller uppdatering av faktura. Har däremot fått sms och mejl angående leverans.
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av AiO »

Ja ni. Det är lite förvirrande - Över lag. Att få mail och sms om att åtgärder krävs, men man kan inte göra något mer än man redan har gjort. Betalt in 15000 har man ju gjort i alla fall, och fixat grönt ljus med finansieringen i övrigt. Däremot står det fortfarande att man ska ordna med finansieringen på webbsidan. Har ni några nya fräscha insikter i detta? Det sista jag hörde var att de "har sett det med, och det inte är någon fara" - Vad det nu innebär :D
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av FlyingBlue »

AiO skrev:
Ja ni. Det är lite förvirrande - Över lag. Att få mail och sms om att åtgärder krävs, men man kan inte göra något mer än man redan har gjort. Betalt in 15000 har man ju gjort i alla fall, och fixat grönt ljus med finansieringen i övrigt. Däremot står det fortfarande att man ska ordna med finansieringen på webbsidan. Har ni några nya fräscha insikter i detta? Det sista jag hörde var att de "har sett det med, och det inte är någon fara" - Vad det nu innebär :D
Jag svarade på mailet och fick följande svar tillbaka
"
Hej XXX,
Tack för ert mail. Jag ser att ni redan lagt in all information vi behöver.
Notera att vi skickade ut ett bulk-meddelande till alla våra kunder om att gå in på sitt konto och fylla i uppgifter, även till kunder som redan är klara med detta, vi ursäktar för förvirringen.

Ha en fantastik helg,
"
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 25 jul 2017 23:58
Ort: Linköping

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av andersjo »

Fick just ett nytt mail om "Din beställning har ändrats". Nytt är att vinterdäcken jag begärde i "samtalet" är tillagda. 18'' Nokian odubbade: 19850 kr. Dokument & destinationsavgiften är inte tillbaka.

På kontot har det dykt upp två "Credit Note" som dokument, det senare innehåller ett VIN!
5YJ3E7EB0KF200xxx

På kreditnotan är där emot "Delivery and Final Inspection Fee" tillbaka.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av richdub »

andersjo skrev:
Fick just ett nytt mail om "Din beställning har ändrats". Nytt är att vinterdäcken jag begärde i "samtalet" är tillagda. 18'' Nokian odubbade: 19850 kr. Dokument & destinationsavgiften är inte tillbaka.

På kontot har det dykt upp två "Credit Note" som dokument, det senare innehåller ett VIN!
5YJ3E7EB0KF200xxx

På kreditnotan är där emot "Delivery and Final Inspection Fee" tillbaka.
Första VIN:et? Spännande!
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Liibo »

Är det bara jag som tycker det är skönare att få bilen i April?

Tycker inte det känns kul att hämta bilen i snöslask/snö, utan roligare när vägarna är renare och man kan testa bilen lite och gasa på utan att man bara spinner.

Plus att man slipper krånglet med att ha vinterdäck på och sen direkt byta till sommardäck :)

Har man väntat 2 år, så känns 1.5 månad extra väldigt lite :) Plus att man hinner läsa om andra i Europa som hämtar ut sina bilar, och kanske hittar brister som man själv kan vara vaksam på direkt!
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Tellus »

Liibo skrev:
Är det bara jag som tycker det är skönare att få bilen i April?

Tycker inte det känns kul att hämta bilen i snöslask/snö, utan roligare när vägarna är renare och man kan testa bilen lite och gasa på utan att man bara spinner.

Plus att man slipper krånglet med att ha vinterdäck på och sen direkt byta till sommardäck :)

Har man väntat 2 år, så känns 1.5 månad extra väldigt lite :) Plus att man hinner läsa om andra i Europa som hämtar ut sina bilar, och kanske hittar brister som man själv kan vara vaksam på direkt!
Jag har också sagt April till Tesla pga det du skriver, men då får man väl ett stenskott på hemvägen istället :D
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Monark1954 »

Även jag har fått en Credit note daterad 5/2. Tesla har krediterat min handpenning och reservation.
Troligen för att mitt leasingbolag har betalt in samma belopp efter att jag betalt dem proforman på första särskilda leasingavgiften.
Allt för att snabbt kunna ta emot en model 3.
Dock saknar tyvärr min Credit note ett VIN nummer.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Wahll
Teslaägare
Inlägg: 519
Blev medlem: 13 jul 2014 17:25

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Wahll »

Credit note är bara en proforma.
klicka på final invoice istället. där står VIN.

Om nu bara Bankgironummret vore korrekt :?
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Kalle »

Nu har jagochså fått encredit note (idag)
Ja hadde ingen sån innan. Väntar fortfarande på samtal dock
Skriv svar